بهترین عملکرد در حین پیاده روی

۷۵ بازديد

من اهل ساق پا نیستم، اما افرادی را می شناسم که آن را دوست دارند، آنها را به عنوان گزینه ای برای قسمت های پایینی صعود می آورند. اگر در اواخر فصل باشد، من گاهی اوقات شورت دویدن را در نزدیکی می پوشم زیرا سبک وزن هستند و بسته بندی کوچکی دارند.

لایه پایه

باید ما را از سرما عایق کند، خوب نفس بکشد، سریع خشک شود و از باران، برف، باد و آفتاب شدید محافظت کند. ما باید بتوانیم با انواع شرایط در حال تغییر در محدوده دمایی متغیر که با فعالیت هوازی در نوسان است، مقابله کنیم. شما به یک پشم گوسفند 200 وزنی به عنوان یک لایه گرم، یک ژاکت/جلیقه پایین/سنتتیک و چند پیراهن سبک وزن نیاز دارید. هم آستین بلند و هم کوتاه متوجه خواهید شد که رنگ سفید برای انکسار نور خورشید بهترین است. رنگ تیره خورشید را جذب می کند و شما را بیش از حد گرم می کند.

لایه بیرونی را به عنوان پوست خود در نظر بگیرید که از شما در برابر عواملی مانند باران و برف محافظت می کند و شما را خشک نگه می دارد. لایه میانی عایق بیشتر شبیه چربی بدن شما است و نقش اصلی آن نگه داشتن در گرما است تا از خشم سرما متحمل نشوید. دستکش های زمستانی در هوای سردتر از دستکش های آستری دستان شما را گرم نگه می دارند. برای خشک نگه داشتن دستکش های زمستانی خود را با روکش ها جفت کنید.

در نهایت، وزن لباس نیز در کوه های آلپ مورد توجه قرار می گیرد، زیرا باید در طول روز به سرعت و کارآمد حرکت کنید و هر وزن اضافی سرعت شما را کاهش می دهد. انتخاب قطعه مناسب برای کاری که قصد انجام آن را دارید می تواند مشکل باشد. خیلی گرم است و به سرعت بیش از حد گرم می شوید و نیاز به برداشتن لایه ها دارید، خیلی سرد است و در تمام طول روز ناراحت خواهید بود و حتی در معرض خطر هیپوترمی خواهید بود. وزن‌های سنگین‌تر از پشم و پشم مرینو ایده‌آل هستند و به راحتی لایه‌بندی می‌شوند و در عین حال سطوح عالی تنفس را فراهم می‌کنند. ارزش آن را دارد که روی یک ژاکت عایق سرمایه گذاری کنید که می توانید روی همه چیز بپوشید، اگر نگران سرد شدن هستید هنگام توقف برای یک گاز گرفتن سریع. 1 کلاه آفتابی - یک کلاه خوب لبه آن به اندازه کافی بلند است که نور خورشید را از خط دید شما خارج کند، به سرعت خشک می شود، قابل تنفس است و قابل بسته بندی است.

شما فقط به یک لایه لایه میانی نیاز دارید که در بالای لایه پایه خود قرار داده شود تا گرم شود. اگر زمانی که دستکش های بزرگ می پوشید، زیپ کردن آن با زیپ های بزرگ آسان باشد، امتیاز دارد. این ممکن است یک ژاکت مصنوعی سبک یا مشابه باشد، یک لایه زیپ کامل با وزن سنگین تر، مانند پاتاگونیا R1، یکی از لایه های مورد علاقه من است. چتر - علاوه بر لباس های بارانی، زمانی که شرایط به خصوص مرطوب است و آب و هوا به طور مکرر تغییر می کند، یک چتر می تواند افزودنی فوق العاده برای سیستم بارانی شما باشد. چترها در حین حرکت سریع و آسان نصب می شوند و بسته بندی می شوند و بدون اینکه باعث گرم شدن بیش از حد بدن شوند، محافظت مناسبی در برابر باران ایجاد می کنند. در صحرا، چترها همچنین سایه قابل حملی را برای محافظت از پوست و چشمان شما در برابر نور خورشید و پایین نگه داشتن دمای بدن شما فراهم می کنند.
لطفاً جهت دسترسی به لیست بهترین فروش کفش کوهنوردی کلیک کنید

اگر سفر به‌خصوص سرد/مرطوب به نظر می‌رسد، ما شلوار بارانی / دستکش سبک وزن نیز خواهیم آورد. من تمایل دارم روی تیشرت را فقط یک لایه پایه بپوشم که بسیار نازک است، زیرا بازوهایم با اندکی باد سرد می شوند. من همچنین آن را برای قرار گرفتن در معرض آفتاب دوست دارم، بنابراین کمتر نگران استفاده مجدد از ضد آفتاب هستم. تجزیه و تحلیل آنچه بدن شما در هنگام حرکت آهسته و سریع یا افزایش ارتفاع به آن نیاز دارد، مهم است. مانند لایه پایه اضافی کتانی که دارم، من معمولاً پیراهن یا تاپ دیگری را برای خواب می‌آورم زیرا لایه پایه من با عرق مرطوب یا خشک و ضد آفتاب پوشیده شده است. 1 پیراهن آستین کوتاه - یک تی شرت مصنوعی یا پشمی سبک وزن که به سرعت خشک می شود کمی بیشتر از یک پیراهن آستین بلند بیابانی تنفس می کند و می تواند برای پیاده روی در هوای گرم راحت باشد.

هدف شما باید تمیز نگه داشتن یک لایه پایه سبک وزن بالا و پایین باشد تا پس از شستشوی روزانه در کمپ بپوشید. لباس های کمپ برای خوابیدن نیز مناسب هستند و به حفظ طراوت کیسه خواب شما برای مدت طولانی تری کمک می کنند. اگر شرایط سردتر/مرطوب‌تر از حد انتظار باشد، ممکن است مجبور شوید هنگام پیاده‌روی، لایه‌های اضافی بپوشید، اما این باید آخرین راه حل باشد. 1 جفت ته لایه پایه - سبک یا فوق سبک، مصنوعی، ابریشمی یا پشمی. معمولاً برای پوشیدن در کمپ و خواب در نظر گرفته شده است، اما در صورت لزوم برای پیاده روی در هوای بسیار مرطوب یا سرد می توان آن را در زیر لایه های دیگر پوشید. برای کوهنوردی در هوای گرم خوب است اما از شانه ها در برابر بند کوله محافظت نمی کند و نسبت به پیراهنی با پوشش بیشتر به کرم ضد آفتاب بیشتری نیاز دارد.

داشتن لایه هایی برای محافظت از شما در برابر عواملی مانند باران و باد بسیار مهم است. من پوسته های سبک وزن دارم که برای محافظت در برابر باران و باد دو برابر می شوند. یافتن پوسته های بدون عایق و دارای زیپ گودال به کاهش میزان عرق جمع شده در داخل پوسته کمک می کند.

برای بهترین عملکرد، در حین پیاده روی، چتری را انتخاب کنید که سبک وزن، مقاوم در برابر آسیب باد و بازتابنده برای حداکثر پتانسیل خنک کننده باشد. 1-2 جفت جوراب پیاده‌روی - بین جفت‌های جوراب پیاده‌روی مصنوعی یا پشمی که سریع خشک‌شونده می‌شوند چرخه بزنید و در صورت لزوم در نور مستقیم آفتاب بشویید و خشک کنید. 1 کاپشن پشمی یا پولور - فلیس ماده ای عالی است که بر خلاف ژاکت پر، حتی زمانی که خیس می شود شما را گرم نگه می دارد. به همین دلیل، خوب است که یک ژاکت پشمی اضافه کنید که بتواند در سفرهای مخصوصاً سرد و مرطوب، در سیستم لباس شما لایه لایه شود. کت 1 داون یا مصنوعی - یک کت گرم، سبک، قابل تراکم، با کیفیت بالا یا ژاکت مصنوعی، بیمه شما در کشور است و ارزش این هزینه سنگین را دارد. دست کم گرفتن میزان سردی هوا در کوهستان و صحرا حتی در ماه های تابستان آسان است.

انتخاب کفش‌های مخصوص دویدن در این فصل‌ها برای ما بسیار رایج است، اما اگر انتظار داشته باشیم که با زمین‌های برفی/گلی زیادی مواجه شویم، از چکمه‌های سبک وزن استفاده می‌کنیم. در کمپ، یک بطری آب دوش می گیریم تا تمیز شویم و سپس داخل شلوار پیاده روی و یک لایه پایه تمیز به همراه جوراب های گرم، یک کلاه گرم و یک ژاکت پایین می اندازیم.
جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت سیمرغ بازدید نمایید
در تمام سفرهای کوهستانی حتی اگر پیش‌بینی واضح به نظر برسد، ما یک کت بارانی سبک وزن داریم.

سعی می‌کنم با سرعتی پیش بروم که برای خشک نگه داشتن لایه‌هایم زیاد عرق نکنم. من به سمت GoreTex گرایش دارم، اما معمولاً گزینه گران‌تری نسبت به eVent و سایر فناوری‌های مشابه است. اگر اهل تپه‌پیروی تابستانی یا صخره‌نوردی در بریتانیا هستید، ممکن است لازم باشد با برخی از لباس‌های موجود خود خلاق باشید و/یا چند مورد اضافی بخرید.

آیا می توانید بدون درآوردن کفش های خود شلوار صدفی را بپوشید؟ به دنبال مواردی باشید که در طرفین زیپ دارند. حداقل، ژاکت باید جیب های مفیدی برای نگهداری مواد غذایی یا سایر وسایل ضروری داشته باشد تا مجبور نباشید بسته خود را درآورید. به دنبال آنهایی باشید که رطوبت را به جز باران و برف شدید دفع می کنند. داشتن جیب خوب است و می‌توانید شلوارهای نرم را در وزن‌ها و تنوع پارچه پیدا کنید. کشش در شلوار برای من بسیار مهم است و باید در اطراف باسن راحت باشد، زیرا وزن زیادی از بسته شما فشار می‌آورد، جابه‌جا می‌شود و روی خط کمر شلوار مالش می‌دهد و شما اصطکاک بیش از حد لازم را نمی‌خواهید.

محافظت از صورت

آستین های کوتاه از شانه های شما در برابر ساییدگی های ناشی از بند کوله پشتی محافظت می کند که این تاپ را برای کوله پشتی کاربردی می کند. اگر نور خورشید قوی است یا پشه ها بد هستند، با این گزینه به کرم ضد آفتاب و دافع حشرات بیشتری نیاز دارید. بنابراین در اینجا برداشت ما از یک سیستم لایه‌بندی خوب «همه کار را انجام دهید» برای تعطیلات کوهنوردی ما در شرایط آب و هوایی معمولی و محدوده دمایی است که در کوه‌های آلپ اروپایی پیدا می‌کنید. ما از نمونه‌هایی از طیف لباس‌های Arcteryx با برخی از مارک‌های جایگزین متناسب با بودجه‌های مختلف استفاده کرده‌ایم. 1 جفت صندل - اگرچه صندل ها هنوز جزو کم محبوب ترین گزینه ها برای سفر در مسیر هستند، جمعیت رو به رشدی از کوهنوردان وجود دارند که آنها را بر سایر کفش ها ترجیح می دهند.

1 بادشکن - یک ژاکت فوق سبک نازک یا پیراهن کش ورزش که هنگام پیاده روی پوشیده می شود تا از باد کردن گرمای بدن جلوگیری کند. پیراهن های بادی یک لایه سبک مخصوصا مفید برای پوشیدن روی پیراهن آستین بلند شما زمانی که شروع به پیاده روی در خنکای صبح می کنید، می باشد. اما دیگران واقعاً تنفس و استایل آستین کوتاه و شورت دویدن را ترجیح می دهند. لباس‌هایی را که بیشتر می‌پوشید در اولویت قرار دهید و سپس برنامه‌ریزی کنید که به طور موثر با این مبادلات مقابله کنید.

به خاطر داشته باشید که هنگام سفر بر روی برف برای جلوگیری از برف کوری، محافظت از چشمان خود با عینک آفتابی بسیار مهم است. 1 ژاکت بارانی - یک پوسته بارانی سبک و ضدآب با کلاهک یک مورد ضروری در تمام سفرهای پیاده روی و کوله گردی است. اگر دمای هوا ملایم باشد، پیاده روی با وسایل بارانی عرق می کنید و بیش از حد گرم می شوید، بنابراین لباس های بارانی با تهویه خوب از طریق زیپ ها و مواد قابل تنفس ترجیح داده می شود.

وقتی همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود، صندل‌ها راحت، قابل تنفس هستند و پس از عبور از رودخانه یا باران به سرعت خشک می‌شوند. صندل ها کمترین حمایت را دارند و پاهای شما را در برابر ساییدگی سنگ ها و سایر اجسام تیز در امتداد مسیر باز می کنند، بنابراین با دقت مراقب جایی که قدم می گذارید باشید. اگر صندل می پوشید، یک جفت جوراب پشمی همراه داشته باشید تا اگر هوا سرد یا خیس شد، آن را بپوشانید.

1 پیراهن آستین بلند - به طور کلی، یک پیراهن آستین بلند یکی از مفیدترین اقلام لباسی است که با خود می آورید. بسته به شرایط آب و هوایی و ترجیحات سبک خود، احتمالاً می خواهید بین یک پیراهن بیابانی دکمه دار و یک پیراهن یقه زیپ دار سبک/متوسط ​​یکی را انتخاب کنید. پیراهن‌های صحرا سبک، محکم بافته شده‌اند و می‌توانند حتی در گرم‌ترین شرایط برای محافظت از پوست شما در برابر آفتاب شدید و/یا پشه‌ها استفاده شوند. پیراهن‌های یقه زیپ‌دار وقتی روی تی‌شرت یا کنار پوست برای پیاده‌روی در شرایط خنک پوشیده می‌شوند، کمی عایق می‌شوند. یقه های زیپ معمولاً کشدار و راحت هستند و دارای زیپ کوتاهی برای کمک به تهویه هستند.

در کمپ، به مجموعه دوم از لایه‌های پایه خشک تبدیل می‌شویم و یک ژاکت با وزن متوسط ​​برای عایق می‌پوشیم. ایده خوبی است که یک جفت دستکش پشمی اضافی داشته باشید که می توانید آن را در شب عوض کنید تا در صورت خیس بودن دستکش های آستری که در پیاده روی می پوشید. چکمه‌های سبک وزن با گترهای برفی و جوراب‌های آستری، کفش‌های مناسبی را برای اکثر سفرهای زمستانی، حتی زمانی که کفش‌های برفی درگیر هستند، می‌سازند. برای پیاده روی در هوای سرد زمانی که برف یا باران است، ما معمولاً لایه های پایه را زیر پوسته ای از وسایل بارانی با کلاه گرم، دستکش های آستری و دستکش های بارانی می پوشیم.

اگر پول نقد ندارید، اگر بدانید به دنبال چه هستید، می‌توانید لباس‌های دست دوم کاملاً کاربردی را از فروشگاه‌های دستفروشی پیدا کنید. بخش اکتیو لباس را بررسی کنید، که اغلب مملو از تی شرت های مصنوعی، تاپ های آستین بلند، شلوارک و پیراهن های پشمی و غیره است. الیاف طبیعی، مانند پشم، در دنیای پیاده‌روی افسانه‌ای هستند زیرا می‌توانند شما را حتی در زمان خیس گرم نگه دارند. پشم مرینو ریز همچنین برای کمک به تنظیم حرارت در هوای گرم بسیار عالی است و به طور طبیعی برای ایجاد حداقل بو در سفرهای چند روزه ضد میکروبی است. نکات منفی پشم این است که ممکن است برای برخی احساس خارش داشته باشد، گران است و از دوام کمتری نسبت به مواد مصنوعی برخوردار است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد