مشاوره فروش

۲۳ بازديد
همه‌ي ما در زندگي خود در خصوص مسائل و مشكلات‌مان از افراد ديگري مشاوره گرفته‌ايم، دنياي كسب و كار هم از اين قضيه مستثني نيست و براي رسيدن به اهداف خود و حل مسائل و مشكلات‌ نياز به كمك و مشاوره از سوي افرادي توانا، خبره و متخصصين مشاوره فروش دارد.
مشاوره فروش يكي از مهم‌ترين و قديمي‌ترين راه‌هاي افزايش درآمد در بازار كار است. از آن جايي كه هر كسب و كاري در بهترين حالت هم به دنبال افزايش درآمد و فروش است، بهترين راه براي رسيدن به اين هدف، استفاده از مشاوره فروش است.
 
مشاوره فروش و بازاريابي فروش چيست؟
 مجموع راهبردهايي كه جهت برقراري ارتباط با مشتري صورت مي‌گيرد، به معناي بازاريابي فروش مي‌باشد. صاحبان مشاغل و كسب و كارها براي جلب توجه مشتريان و به جهت بازاريابي فروش از راه‌ها و روش‌هاي خلاقانه‌اي استفاده مي‌كنند تا ويژگي‌ها و مزاياي محصولات و خدمات خود را به گوش آن‌ها برسانند. بازاريابي فروش باعث اطلاع رساني، افزايش فروش، برند‌سازي، شناخت مشتري، جذب مشتري، ايجاد رقابت و در نتيجه باعث افزايش درآمد مي‌شود.
 
مشاوره فروش چه مفهومي دارد؟
 برخي از صاحبان مشاغل معتقند كه اگر مدير بازاريابي فروش خبره اي داشته باشند، صاحب يك مشاوره فروش نيز هستند. برخي ديگر مشاوره فروش را تنها مختص به مشاوره با تيم بازاريابي فروش شركت خود و بهره‌گيري از نظرات آن‌ها مي‌دانند، برخي ديگر نيز مشاوره فروش را به معني شركت در دوره‌هاي آموزشي بازاريابي فروش مي‌دانند و عده‌اي هم مشاوره فروش را با كساني كه دانش بازاريابي فروش دارند، اشتباه مي‌گيرند و از آن‌ها مشاوره فروش مي‌گيرند. در واقع كار مشاوره فروش و مشاوران بازاريابي فروش، استفاده از دانش، مهارت، تجربه و تخصص خود، و در نتيجه كمك و مشاوره به كسب و كار‌ها در جهت رسيدن به افزايش درآمد و فروش محصولات است.
 
چه زماني مشاغل به مشاوره فروش نياز دارند؟
مشاوره فروش فقط مخصوص مشاغلي كه سابقه طولاني در كارشان دارند و يا درآمدشان بالا ميباشد نيست بلكه، كسب و كار‌هاي نوپا و تازه راه اندازي شده هم مي بايست به جهت اينكه بازاريابي فروش خوبي داشته باشند و به افزايش فروش و افزايش درآمد برسند، داراي مشاوره فروش باشند. به ياد داشته باشيد كه اگر در كسب و كار خود اهداف‌تان را به خوبي تعيين كرده باشيد و برنامه‌اي منظم داشته باشيد، حتما به مشاوره فروش نياز داريد. زيرا افرادي كه در اين زمينه فعاليت ميكنند مي‌دانند كه چگونه براي برقراري ارتباط قوي و پايدار ميان فروشنده و مشتري گام‌هاي موثر بردارند كه منجر به بازاريابي فروش شود. استفاده از مشاوره فروش با توجه به تجربه، تخصص و مهارت‌هايي كه مشاوران دارند مي‌تواند براي مشاغل و كسب و كار‌ها در راستاي بازاريابي فروش و افزايش درآمد آنها كمك شاياني در پي داشته باشد.