راهنمای خریداران مانیتور

۵۷ بازديد

برای مانیتورهای مختلف با اندازه یکسان، مانیتورهایی با رزولوشن بالاتر قادر به نمایش جزئیات بیشتر و تصاویر واقعی و ارائه محتوای بیشتری هستند. اولی به ابعاد یک مانیتور اشاره دارد، در حالی که دومی به تعداد پیکسل های نمایش داده شده اشاره دارد. تصور کنید یک مانیتور 25 اینچی با وضوح Full HD (1080×1920) و یک مانیتور 23 اینچی با وضوح 4K (3840×2160) را مقایسه کنید. نمایشگر 23 اینچی با وضوح 4K (هشت میلیون پیکسل نمایش داده شده در مانیتور 23 اینچی) قطعا جزئیات بیشتری را ارائه خواهد کرد. اگرچه مانیتور 25 اینچی بزرگتر است، اما با وضوح کمتر (فقط دو میلیون پیکسل در یک مانیتور 25 اینچی نمایش داده می شود)، تصویری که نمایش می دهد پیکسل خواهد بود. بنابراین، یک مانیتور بزرگ نیز به وضوح بالاتری نیاز دارد تا هم جلوه بصری و هم کیفیت تصویر را برآورده کند.

پنل‌های TN معمولا نرخ تازه‌سازی بالاتر و نرخ پاسخ‌دهی کمتری را نسبت به پنل‌های IPS به قیمت کارایی ارائه می‌دهند. همچنین در مقایسه با پنل IPS، زاویه دید بدتری را در اینجا خواهید داشت، اما از آنجایی که این مانیتورها عمدتاً برای بازی طراحی شده اند، این نباید خیلی مهم باشد. نرخ تازه‌سازی به این بستگی دارد که مانیتور شما چند بار تصویر روی صفحه را به‌روزرسانی می‌کند. درست مانند یک حلقه فیلم، رایانه شما تصاویر ثابت را با سرعتی سریع ارائه می کند تا حرکتی را که می بینید ایجاد کند. اکثر مانیتورهای تجاری از نرخ رفرش 60 هرتز استفاده می کنند (یعنی تصویر 60 بار در ثانیه به روز می شود)، اگرچه برخی از مانیتورهای پیشرفته یا بازی دارای نرخ تجدید 144 هرتز یا حتی بالاتر هستند.

راهنمای خریداران مانیتور

200 پیشنهاد، با قابلیت چرخش، شیب و تنظیم ارتفاع، و یک هاب USB با چهار پورت USB - برای کاهش بهم ریختگی کابل بسیار مفید است. مانیتورهای پنل TN ارزان‌ترین مدل‌های موجود در بازار هستند و بالاترین نرخ تازه‌سازی را دارند، با این حال این فناوری دارای معایب قابل‌توجهی است. بازتولید رنگ نیز به خطر می افتد - این می تواند منجر به نوارهای رنگی قابل مشاهده و نسبت کنتراست پایین تر در مقایسه با پانل های IPS یا VA شود.

اگر به دنبال یک مانیتور HDMI 2.1 عالی هستید و آماده هستید که برای ارسال کمی صبر کنید، پس Spectrum بسیار منطقی است. ارگونومی نیز یک لباس قوی است، با گزینه هایی برای شیب، چرخش، چرخش و تنظیم ارتفاع. 24G2U همچنین با پشتیبانی از FreeSync ارائه می‌شود که به کاهش نرخ فریم پایین‌تر در دستگاه‌هایی با کارت‌های گرافیک AMD یا Nvidia کمک می‌کند. قیمت این مانیتور کمی بالاتر از BenQ XL2411P محبوب است، اما پنل جدیدتر استفاده شده در اینجا بیش از هزینه اضافی را توجیه می کند.
لطفاً جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سمساری در جنوب تهران به سایت ما مراجعه نمایید
برخی از مانیتورهای بازی از HDR نیز پشتیبانی می‌کنند که برای محتوای سازگار، روشنایی، کنتراست و طیف رنگی بیشتری را برای شما فراهم می‌کند.

برای اجرای بازی ها با کیفیت 4K به یک سیستم زیبا نیاز دارید، مگر اینکه برخی از تنظیمات گرافیکی را کاهش دهید. همچنین، با توجه به اینکه این مانیتورها با نسبت ابعاد استاندارد کار نمی کنند، ارزش این را دارد که بررسی کنید تا ببینید آیا بازی های شما از پخش عریض پشتیبانی می کنند یا خیر. معیارهای مانیتور معمولاً روی سطوح نور پس‌زمینه، نسبت کنتراست، وسعت رنگ، زوایای دید، یکنواختی، زمان پاسخ پیکسل و تأخیر ورودی تمرکز می‌کنند.

خریداران مانیتور کامپیوتر و خرید سرنخ

برخلاف پنل‌های TN، مانیتورهای VA دارای زوایای دید وسیع 178 درجه هستند، هرچند اگر به صفحه نمایش خیلی دور از کناره‌ها یا پایین/بالا نگاه می‌کنید، تغییرات جزئی در کنتراست انتظار می‌رود. DisplayPort همچنین صدا و تصویر را از رایانه به صفحه نمایش منتقل می کند، اما به طور کلی پشتیبانی گسترده تری از وضوح و نرخ تازه سازی دارد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت سیار خلیج بازدید نمایید
بنابراین، برای مثال، اگر به دنبال 120 هرتز با وضوح 4K هستید، به DisplayPort نیاز دارید. ممکن است به نظر برسد که بزرگتر همیشه بهتر است، اما وقتی صحبت از مانیتورهای تجاری می شود، همیشه اینطور نیست.

ما متوجه شدیم که کیفیت رنگ بر اساس قیمت بیشتر از فناوری پنل متفاوت است. TN که مخفف Twisted Nematic است، با سریع‌ترین نرخ‌های تازه‌سازی پاسخگوترین است – نرخ‌ها می‌توانند تا 240 هرتز بالا بروند. با این حال، آنها از بدترین دقت رنگ، زاویه دید ضعیف رنج می برند و از HDR پشتیبانی نمی کنند. گیمرهای FPS و ورزشکاران eSports این نوع مانیتور را به دلیل سرعتی که ارائه می دهد می خواهند.

روش ها ممکن است بسته به سایت بررسی متفاوت باشد، بنابراین بهتر است معیارهای مانیتور را از همان منبع مقایسه کنید. تعویض درون هواپیما – نمایشگرهای IPS حتی دقت رنگ و زاویه دید بهتری نسبت به پنل های VA و TN دارند. انواع مختلفی از پنل نمایشگر وجود دارد که مشابه IPS هستند، از جمله سوئیچینگ خط هواپیما و سوپر-IPS (S-IPS). رزولوشن عامل دیگری است که اغلب در هنگام انتخاب مانیتور توسط عکاسان اشتباه می شود. هر تصویر، تصویر یا متنی که روی نمایشگرها می بینیم از مجموعه متراکم پیکسل تشکیل شده است.

رزولوشن معمولاً به صورت تعداد پیکسل‌های افقی داده می‌شود، در حالی که نرخ‌های تازه‌سازی بر حسب هرتز داده می‌شود و مربوط به چند بار در ثانیه ترسیم مجدد صفحه نمایش است. به عنوان مثال، مشخصات استاندارد برای مانیتورهای سطح پایه 1080p 60Hz است. برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای ما در مورد شرایط ضروری مانیتور را در اینجا بخوانید. مانیتورها همچنین می توانند برای مدت طولانی - اغلب پنج سال یا بیشتر - دوام بیاورند و احتمالاً هر روز از آنها استفاده خواهید کرد، چه در حال بازی کردن یا تلاش برای انجام برخی کارها باشید.

این مدل خاص از صفحه نمایش سریع IPS استفاده می کند که وضوح حرکت عالی را با زمان پاسخ پیکسل MPRT 0.3 میلی ثانیه به همراه مزایای عادی IPS، مانند بازتولید رنگ عالی، زاویه دید وسیع و کنتراست معقول ارائه می دهد. FreeSync همچنین از طریق HDMI برای استفاده با کنسول های بازی ایکس باکس (سری X/S، One و One X) پشتیبانی می شود، اما به دلیل محدودیت های HDMI 2.0 فقط می توانید از مانیتور تا 144 هرتز استفاده کنید. محتوای بازی، ویدیو و وب به لطف وضوح 1440p بسیار عالی به نظر می رسد، و این تعداد پیکسل به طور قابل توجهی راحت تر از یک مانیتور 4K است و تنها با یک کارت گرافیک میان رده امکان استفاده کامل را فراهم می کند. می‌توانید از مانیتور با کنسول‌های نسل بعدی که از خروجی ۱۲۰ هرتز نیز پشتیبانی می‌کنند استفاده کنید، و برای هرکسی که دوست دارد بازی‌های سریع را روی PS5 یا Series X انجام دهد، گزینه خوبی است.

با این حال، از نظر عملی، هر چیزی بیش از 60 هرتز برای یک کاربر تجاری بیش از حد است. نرخ نوسازی فرکانسی است که مانیتور در هر ثانیه تصویر را دوباره ترسیم می کند و بر حسب هرتز اندازه گیری می شود. نرخ سریع‌تر به‌روزرسانی تجربه‌ای روان‌تر را ایجاد می‌کند، بنابراین هنگام مشاهده محتوای با حرکت سریع مانند بازی‌ها، اهمیت ویژه‌ای دارد. مانیتورهای سطح ورودی معمولاً دارای نرخ تازه سازی 60 هرتز هستند، در حالی که اکنون 120 هرتز در صفحه نمایش های میان رده رایج است.

اندازه صفحه نمایش معمولا بر حسب اینچ نشان داده می شود و در مورب از بالا سمت چپ به پایین سمت راست اندازه گیری می شود. یک مانیتور تا حد امکان، زیرا این امر دید محیطی بهتری را در بازی‌ها، به‌ویژه در بازی‌های تیراندازی اول شخص، فراهم می‌کند.

در مقایسه با TN ها، پنل های VA بازتولید رنگ بسیار بهتری را ارائه می دهند و معمولاً توسط متخصصان رسانه برای این کار و به دلیل طیف رنگی گسترده ای که دارند مورد علاقه قرار می گیرند. رایج ترین زمان پاسخگویی که این روزها در مانیتورهای بازی مشاهده می کنید 1 میلی ثانیه است. همچنین دستیابی به آن چندان سخت نیست زیرا اکثر مانیتورهای ارزان قیمت نیز آن را دارند. با این حال، اگر به خاطر دقت رنگ و کیفیت بصری آن به دنبال مانیتور هستید، ممکن است مجبور شوید مقداری از زمان پاسخگویی را فدا کنید. Ghosting آن رد تاری است که یک جسم متحرک گاهی اوقات روی صفحه ایجاد می کند. این به دلیل انتقال ناهموار پیکسل است، یا زمانی که تغییر پیکسل مانیتور از رنگ A به رنگ B بیشتر از رنگ B به رنگ A طول می کشد.

برای علاقه مندان، فناوری همگام سازی تطبیقی ​​پارگی صفحه را از بین می برد، که یک مصنوع بصری است که زمانی اتفاق می افتد که مانیتور چندین فریم را به طور همزمان نمایش دهد. نتیجه بصری نهایی این است که یک خط عمودی که در پایین صفحه قرار دارد ممکن است به نظر برسد که قطعه قطعه شده یا شکسته شده است. پاره شدن صفحه نمایش زمانی اتفاق می افتد که تعداد فریم های ارسال شده از کامپیوتر به نمایشگر با نرخ تازه سازی نمایشگر مطابقت نداشته باشد. G-SYNC و FreeSync اطمینان حاصل می کنند که نرخ تازه سازی مانیتور با فریم های ارسال شده به نمایشگر مطابقت دارد. اگرچه مانیتور 25 اینچی بزرگتر است، اما وضوح کمتری دارد (تنها دو میلیون پیکسل در یک مانیتور 25 اینچی نمایش داده می شود) که به این معنی است که تصویر نمایش داده شده پیکسل خواهد بود.

وسعت رنگ یکی دیگر از قسمت‌هایی است که در آن پنل‌های TN اغلب صاف می‌افتند، که آنها را برای ویرایش ویدیو یا عکس یا هر برنامه دیگری که دقت رنگ برای آن ضروری است نامناسب می‌کند. Twisted Nematic – رایج ترین نوع صفحه نمایش TFT، TN زمان پاسخگویی بسیار سریع اما دقت رنگ و زاویه دید ضعیف را ارائه می دهد. بازی Spider-Man در یک کافه با PS5 زیر میز و یک مانیتور کوچک در بالا تجربه بسیار خوبی بود و استفاده از Desklab 4K به عنوان مانیتور دوم نیز به خوبی کار می کرد. این در واقع یک مانیتور صفحه لمسی نیز هست، بنابراین می‌توانید حتی با تلفن‌ها یا لپ‌تاپ‌های ویندوزی از آن برای انجام بازی‌های صفحه لمسی استفاده کنید یا فقط سریع دستتان را فشار دهید تا دکمه‌ای را روی صفحه فشار دهید. زمان پاسخ پیکسل و کنتراست مانیتور به طرز شگفت انگیزی مناسب بود، در حالی که روشنایی در بالاترین میزان آن کافی بود تا آن را حتی در مقابل یک پنجره باز به راحتی قابل مشاهده کند. رنگ‌ها و زوایای دید نیز بسیار خوب بودند، همانطور که از یک پنل IPS امیدوار بودید، و حتی HDR نیز از نظر فنی پشتیبانی می‌شود (اگرچه صفحه نمایش آنقدر روشن نیست که تاثیرگذار باشد).

مانیتورهای IPS همچنین بهترین زاویه دید را دارند، در حالی که عملکرد زمان پاسخگویی آنها بسیار بهتر از اکثر پنل‌های VA است و برخی از پنل‌های IPS جدیدتر به اندازه TN سریع هستند. امروزه، مانیتورهای پنل IPS و VA مانند LG 27GL83A و Samsung G7 وجود دارند که به اندازه برخی از مدل های TN زمان پاسخگویی پیکسل سریع دارند، بنابراین اگر می توانید، دیگر نیازی نیست کیفیت تصویر را فدای زمان پاسخگویی سریع کنید. برخی از مانیتورهای بازی دارای نرخ رفرش 75 هرتز هستند که در مقایسه با نمایشگرهای 60 هرتزی، وضوح حرکتی کمی اما قابل مشاهده را ارائه می دهد. 1080p، که نشان دهنده وضوح 1920 x 1080 پیکسل است، رایج ترین وضوح دسکتاپ برای کاربران تجاری است - و دلیل خوبی هم دارد.

گیمرهای رقیب باید سرعت را در اولویت قرار دهند، که مستلزم نرخ تازه سازی بالا و همچنین کمترین زمان پاسخگویی و تاخیر ورودی ممکن است. این احتمالاً شما را به 25 یا 27 اینچ محدود می کند، احتمالاً با تراکم پیکسل کمتر و بدون رنگ گسترده یا HDR. 27GP950 با پشتیبانی از DisplayHDR 600 نسبت به سایر مانیتورهای 4K 144 هرتزی در قیمت خود بهتر عمل می کند، به این معنی که روشنایی صفحه نمایش می تواند از 600 نیت برای هایلایت های HDR فراتر رود. این استاندارد جایی است که HDR ارزش بیشتری پیدا می کند، بنابراین دیدن آن در اینجا عالی است. این نمایشگر همچنین با FreeSync/G-Sync سازگار است، بنابراین شما نرخ تجدید متغیری بین 48 تا 160 هرتز خواهید داشت تا نرخ فریم ناهموار را صاف کنید و پارگی/لرزش را از بین ببرید. این بدان معناست که بازتولید رنگ آن چندان قوی نیست، اما زمان پاسخگویی پیکسل‌های آن سریع‌تر است، که می‌تواند برای بازی‌های سریع‌تر مفید باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد