سایت بازیافت Whetstone و زباله های خانگی

۶۱ بازديد

تنها بین سال های 1920 و 1929، تولید وسایل نقلیه موتوری از 2.2 میلیون به 5.3 میلیون افزایش یافت. برآوردها برای سال 1990 حاکی از آن است که 630 میلیون وسیله نقلیه موتوری در جاده ها در سراسر جهان وجود دارد که 460 میلیون آن خودروهای سواری شخصی بوده است. در سال 2018، در مجموع 87 درصد از خودروهای قراضه جمع آوری شده بازیافت و 91.2 درصد بازیافت شدند.

ماهیت پیچیده جریان زباله یک تجارت خودرو

وسایل نقلیه و کسانی که مایلند از صادرات و دفع نادرست خودروهای قراضه ای که به عنوان خودروهای فرسوده مبدل شده اند جلوگیری کنند. برچیدن و اسقاط نامناسب وسایل نقلیه می تواند برای سلامت انسان و محیط زیست مضر باشد - البته ناگفته نماند که مواد اولیه ارزشمند به جای بازیافت از بین می روند. آلمان در سال های اخیر به طور مداوم از نرخ بازیابی اتحادیه اروپا فراتر رفته است، یعنی با نرخ استفاده مجدد/بازیافت 89.2 درصد و نرخ بازیابی 92.9 درصد در سال 2008.

کاهش ضایعات

محصولات مورد توجه باتری ها و باتری ها، وسایل نقلیه موتوری و قطعات آنها، لاستیک ها و تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی و قطعات آنها و پلاستیک های کشاورزی هستند. مدیریت پسماند بر اساس سلسله مراتب مدیریت پسماند است، یعنی اصل به حداقل رساندن اثر مدیریت پسماند بر محیط زیست تا حد امکان. بهترین راه حل اجتناب از تولید زباله در نظر گرفته می شود، در حالی که بازیافت راه حلی با اولویت کمتر در نظر گرفته می شود. داده های مورد استفاده برای محاسبه امکان سنجی زیست محیطی در جدول 10 نشان داده شده است (محاسبه شده با استفاده از معادلات -). محدوده مقادیر برای فرآیند تولید مجدد با فرض مرزهای پایین و بالایی بهره وری محاسبه شد.

مایک رابینسون، نایب رئیس بخش پایداری و امور نظارتی جهانی جنرال موتورز، گفت: «برنامه بدون دفن زباله نیاز به سرمایه گذاری دارد. برای مثال، جنرال موتورز مجبور بود کارمندان مدیریت منابع را در هر مرکز استخدام کند تا تولید زباله را برای سایت خود ردیابی و گزارش کند. رابینسون گفت: «صبور بودن مهم است زیرا هزینه‌های اولیه به مرور زمان کاهش می‌یابد و درآمدهای بازیافت به جبران آن‌ها کمک می‌کند. طبق قانون زباله، تولیدکننده موظف است از جمع‌آوری، بازیافت، بازیافت یا دفع زباله‌های حاصل از محصولات مورد توجه عرضه شده به بازار اطمینان حاصل کند و ضمانت مالی کافی برای این تعهدات داشته باشد.

به عنوان مثال، فولاد بازیافتی به صرفه جویی در انرژی در صنعت تولید فولاد کمک می کند. پس از برداشتن تمام قطعات و محصولات داخل، پوسته باقیمانده خودرو گاهی تحت پردازش بیشتر قرار می گیرد که شامل حذف اواپراتور کولر و هسته بخاری و دسته سیم می شود. پوسته باقیمانده سپس به صورت مسطح یا مکعب خرد می شود تا حمل و نقل اقتصادی به صورت فله ای به یک آسیاب خردکن صنعتی یا چکشی تسهیل شود، جایی که وسایل نقلیه بیشتر به قطعات فلزی به اندازه مشت تبدیل می شوند. شیشه، پلاستیک و لاستیک از مخلوط حذف می‌شوند و فلز به میزان چند تن برای بازیافت به کارخانه‌های فولاد فروخته می‌شود.

بازیافت مواد تأثیر زیست محیطی بهتری دارد و هزینه کمتری نسبت به دفع آن با بقیه زباله های باقیمانده دارد. برخی از مواد قابل بازیافت مانند فلزات وجود دارند که دارای ارزش هستند و فروش این مواد به کاهش هزینه خدمات مرکز بازیافت ما کمک می کند. محصولات مربوط به باتری ها و باتری ها، وسایل نقلیه موتوری و قطعات آنها، لاستیک ها، تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی و قطعات آنها و پلاستیک کشاورزی. باتری های سرب اسید در اکثر خودروهایی که با بنزین یا گازوئیل کار می کنند یافت می شوند. قانون میشیگان، باتری های اسید سرب را از دور انداختن در محل دفن زباله منع می کند. قانون میشیگان همچنین خرده‌فروشان و تعمیرگاه‌های خودرو که باتری می‌فروشند را ملزم می‌کند تا گزینه‌های بازیافت را برای مشتریان خود فراهم کنند.

در حالی که بسیاری از مردم تصور می‌کنند که ماشین‌های قراضه خرد می‌شوند و سپس در محل دفن زباله دفن می‌شوند، اما دیگر اینطور نیست. در سال 2015، دستورالعمل پایان عمر خودرو اصلاح شد تا قانونی ایجاد کند که 95٪ از یک وسیله نقلیه باید بازیافت شود، زمانی که از بین می رود. به این ترتیب، تقریباً هر قسمت از ماشین شما برای ایجاد موادی که می‌توانند دوباره مورد استفاده قرار گیرند، فرآیندهای پیچیده‌ای را طی می‌کند.

با این حال، سقف به دلیل مساحت زیاد، قیمت بازار بالایی دارد و بازسازی آن به ویژه از نظر اقتصادی امکان پذیر است. هزینه یک ELV ~115-175 USD/t است، در حالی که ضایعات فولادی را می توان به قیمت ~437 USD/t در بازار فروخت. از این رو، ساخت مجدد WSS به MSS می تواند 100 تا 460 USD/ELV بیشتر از فروش کارخانه های برچیدن درآمد کسب کند. خودروهای تولید انبوه مانند اکثر کالاهای تولید انبوه مستلزم استفاده از منابع متنوع و گسترده، نیاز به نیروی کار انسانی و نیروی مکانیکی زیاد و تولید ضایعات فراوان است. برخی کارشناسان به طور محافظه‌کارانه تخمین می‌زنند که در حدود سال 1980، دو میلیون نفر در ساخت خودرو و سه میلیون نفر دیگر در تولید قطعات مشغول بودند، که 20 میلیون نفر دیگر در سراسر جهان برای امرار معاش خود به وسایل نقلیه موتوری وابسته بودند.

صنعت خودروسازی جهانی در حال حاضر به دلیل انتشار گازهای گلخانه ای بالا، مصرف انرژی بالا و جریان ضایعات زیادی از وسایل نقلیه پایان عمر، تأثیرات منفی زیادی بر محیط زیست دارد. استفاده گسترده از فولاد و سایر فلزات در بدنه خودرو منجر به جریان ضایعاتی از ELV با انرژی تجسم یافته بالا (25-28 MJ/kg) می شود. در حال حاضر 1200 تن در سال ضایعات ورق فولادی از بدنه خودروها تنها در ایالات متحده تولید می شود که انتظار می رود تا سال 2035 به 125 تن در سال و تا سال 2050 به 246 تن در سال افزایش یابد. این به معنای اتخاذ فرآیندهای بازیافت خودکفا و استفاده از مواد قابل بازیافت است که کیفیت خود را در طول فرآیندهای بازیافت حفظ می کند.
لطفاً جهت دسترسی به لیست بهترین خریدار باطری صبا کلیک کنید
بازیافت حلقه بسته ارجح تر است زیرا به محصول اجازه می دهد تا دوباره به درون خود بازیافت شود. خودروسازان لوکس می توانند برنامه هایی را ایجاد کنند که به طور فعال تر وسایل نقلیه پایان عمر خود را مستقیماً از کاربران نهایی جمع آوری کنند.

علاوه بر این، محصول MSS می تواند برای طیف گسترده ای از فرآیندهای شکل دهی ورق فلز استفاده شود و دارای ارزش بازاری است که می تواند درآمد اضافی را برای کارخانه بازیافت فراهم کند. در اینجا، فرآیند بازسازی WSS-MSS به عنوان یک راه‌حل سه‌گانه برای کارخانه‌های بازیافت ELV ارزیابی می‌شود، که در آن امکان‌سنجی فنی، اقتصادی و زیست‌محیطی بر اساس داده‌های موجود در ادبیات اندازه‌گیری می‌شود. در اوایل دهه 1990، 20 کارخانه موتورسازی در ایالات متحده، بیش از 40 کارخانه مونتاژ، صدها کارخانه مهر زنی فلز و هزاران تامین کننده وجود داشت. کارخانه‌های خودروسازی اسید سولفوریک و سایر انتشارات دود را در هوا آزاد می‌کنند. علاوه بر این، سازمان حفاظت از محیط زیست، کارخانه های مونتاژ خودرو و کامیون را در میان ده تولیدکننده برتر زباله در کشور قرار داد.

تمرکز تجاری صنعت خودرو در دهه 1920، به ویژه در پی انقلاب هنری فورد در تکنیک های تولید انبوه، کمک قابل توجهی به مقیاس عظیم تولید کرد. در حالی که در سال 1910 حدود 500 شرکت کوچک در تجارت خودروهای بنزینی، بخاری و الکتریکی وجود داشت، آنها وسایل نقلیه بسیار کمی تولید کردند. تعداد انگشت شماری از شرکت های بزرگ که بر این صنعت تسلط یافتند به طور چشمگیری تولید را افزایش دادند.

قوطی های آئروسل در صورت فشرده شدن می توانند خطر انفجار را نیز به همراه داشته باشند. با بازیافت محلی خود مشورت کنید تا ببینید آیا قوطی های آئروسل خالی بدون مواد خطرناک را می پذیرند یا خیر. اگر اینطور نیست، فهرست ها/دایرکتوری ها را در بالای این صفحه برای گزینه های اضافی جمع آوری قوطی های آئروسل در نزدیکی خود ببینید. باتری های سرب اسید (از خودرو، کامیون، قایق، تراکتور و غیره) از پلاستیک ساخته شده و حاوی اسید سولفوریک رقیق و سرب هستند.

برای محاسبه SI کلی (Eq)، سه سناریو با وزن های مختلف برای امکان سنجی فنی، اقتصادی و زیست محیطی انتخاب شدند، همانطور که در شکل 4 نشان داده شده است. هر سه سناریو مقادیر SI نهایی مشابه 0.770-0.793 (میانگین 0.784) را ارائه کردند. مطالعات قبلی [12-16] آستانه امکان سنجی T≥0.7، C≥0.7، و E≥0.6 را برای سایر فرآیندهای بازسازی ارائه کردند. مقادیر C و E تعیین شده در اینجا به وضوح از آستانه های مورد نیاز فراتر رفت، در حالی که T کمی کمتر از مقدار آستانه بود.

اقلام یا مورد استفاده مجدد قرار می گیرند یا به روشی سازگار با محیط زیست بازیافت می شوند. تولیدکننده همچنین باید مقادیر و مقادیری را گزارش دهد که چه مقدار EEE تولید، واردات و/یا در بازار استونی و/یا صادرات به یکی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا یا خارج از اتحادیه اروپا دارد. بقایای خرد کردن را می توان از طریق مرتب سازی مکانیکی بازیافت کرد یا برای انرژی بازیافت کرد. قطعات خرد شده در کارخانه های زباله سوز، برای ساخت و ساز محل دفن زباله، یا به عنوان گوب استفاده می شود.

برخی از قطعات با ارزش بالا مانند ماژول‌های الکترونیکی، دینام‌ها، موتورهای استارت، سیستم‌های سرگرمی - حتی موتورهای کامل یا گیربکس‌ها - در صورتی که هنوز قابل تعمیر باشند و به طور سودآوری به فروش برسند، ممکن است حذف شوند. یا در شرایط استفاده شده "همانطور که هست" یا به یک سازنده مجدد برای بازسازی. این فرآیند حذف قطعات با ارزش بالاتر از پوسته بدنه خودرو با ارزش کمتر به طور سنتی با دست انجام می شود.

تاسیسات بازیافت برای ایمنی همه، باتری های لیتیوم یون قابل شارژ فقط باید با شارژر مناسب شارژ شوند و به سرعت بازیافت شوند تا از آسیب و فرار حرارتی جلوگیری شود.
جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت کارن بازدید نمایید
برای این منظور، مزایا و معایب دو روش اصلی برای دفع وسایل نقلیه پایان عمر، یعنی برچیدن دستی اجزا/مواد قابل بازیافت و بازیافت پس از خردکن، همراه با محیط نسبی آنها باید در نظر گرفته شود. ارزش، به ویژه هنگامی که صحبت از پلاستیک، شیشه و بقایای خرد کردن قابل بازیافت می شود. بازیافت المان‌های پلاستیکی و شیشه‌ای از وسایل نقلیه فرسوده کاملاً امکان‌پذیر است، اما در نهایت به هزینه‌ها و تلاش‌های ناشی از جداسازی و دسته‌بندی بستگی دارد. ظرفیت تفکیک و جداسازی پلاستیک و شیشه از وسایل نقلیه در حال پایان کار بسیار زیاد است. طبق مقررات ELV، شیشه‌های وسایل نقلیه پایان عمرشان باید پس از حذف بازیافت شوند و در مواردی که مواد پس از خرد کردن دسته‌بندی نشده‌اند، قطعات پلاستیکی بزرگ برای بازیافت باید حذف شوند.

زمان خرید سیلندر جایگزین اگر گزینه جمع آوری در دسترس نباشد، برخی از بازیافت های ضایعات فلزی یا سیلندرهای گاز تجاری یا تامین کنندگان جوش ممکن است بتوانند به شناسایی گزینه های جمع آوری محلی کمک کنند. لیست ها/دایرکتوری ها در بالای این صفحه برای گزینه های جمع آوری وسایل انفجاری در نزدیکی شما. دقیقاً همانطور که افراد مسئولیت بازیافت زباله های خانگی خود را در صورت امکان دارند، شما نیز مسئولیت مشابهی در مورد دفع اقلام بزرگتر از جمله اتومبیل ها دارید. بر اساس قانون حفاظت از محیط زیست 1990، شما باید اقدامات معقولی را انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که وسیله نقلیه شما به گونه ای اداره می شود که به محیط زیست آسیب نرساند. بهترین راه برای اطمینان از این امر این است که مطمئن شوید حیاط ضایعاتی که ماشین شما را برچیده می کند دارای مجوز حمل زباله است - یا بهتر است بگوییم. صنعت پلاستیک کدی برای برچسب زدن مواد پلاستیکی مختلف برای کمک به شناسایی و بازیافت دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد