برای محافظت از قابلیت اطمینان و یکپارچگی صورتهای مالی شرکتهای دولتی و ارتقای اعتماد سرمایهگذاران، باید اطمینان حاصل کنیم که الزامات استقلال حسابرس ما در پرتو محیط تجاری جدید مرتبط، مؤثر و منصفانه باقی میماند. در نتیجه، اصلاحیههای قانون استانداردی کلی برای تعیین استقلال حسابرس ارائه میکند و روابطی را شناسایی میکند که طبق استاندارد در قانون 2-01، حسابدار را از مشتری حسابرسی مستقل نمیکند. روابط مورد بررسی شامل روابط مالی و شغلی، روابط تجاری، و روابطی است که در آن حسابرسان خدمات غیرحسابرسی خاصی را به مشتریان حسابرسی خود ارائه می دهند. ما همچنین از برخی شرکتهای دولتی میخواهیم که در صورتهای نمایندگی سالانه خود اطلاعاتی را درباره خدمات غیرحسابرسی ارائه شده توسط حسابرسان خود از جمله موارد دیگر افشا کنند. این قانون صراحتاً خدمات را در ارتباط با ارزیابی، طراحی و اجرای کنترلهای حسابداری داخلی و مدیریت ریسک محدود نمیکند، مشروط بر اینکه حسابرس به عنوان یک کارمند عمل نکند یا وظایف مدیریتی را انجام ندهد.
لطفاً جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره مالیاتی ارزش افزوده به سایت ما مراجعه نمایید
در طول حسابرسی، حسابداران عموماً درکی از سیستم های کنترل های حسابداری داخلی مشتریان حسابرسی خود به دست می آورند و ممکن است راه هایی را برای بهبود یا تقویت این کنترل ها توصیه کنند.
این بازرسیها فقط بر اساس مبنای قانونی توسط بازرسان تایید شده قانونی انجام میشود و یافتههای آنها معمولاً تنها در صورتی به دست سایر ذینفعان میرسد که نقصهای خشم شناسایی شود. این منجر به هزینه های ارزیابی با کیفیت بالا برای سایر ذینفعان می شود تا کیفیت حسابرسی را از این طریق ارزیابی کنند. جانشین هایی مانند اندازه مؤسسه حسابرسی، دوره تصدی حسابرس، خدمات غیرحسابرسی ارائه شده به مشتریان حسابرسی اغلب استفاده می شود. اگرچه این تحقیقات ممکن است برای تحلیلگران و دانشمندان مختلف آموزنده و جالب باشد، اما فقدان اطلاعات لازم خاص و مدل های دشوار ریاضی-آماری، از تعداد این گونه تحقیقات می کاهد. به دلیل تعامل مستقیم مشتریان حسابرسی با حسابرسان خود، مشتریان به جانشینان متکی نیستند - آنها کیفیت حسابرسی را بر اساس ادراک خود ارزیابی می کنند. معمولاً این ادراکات بر اساس ویژگی های مختلف یک موسسه حسابرسی و تیم حسابرسی است.
خدماتی که حسابرسان می توانند به مشتریان حسابرسی ارائه دهند بدون اینکه به استقلال آنها خدشه وارد شود. همانطور که بحث شد، انواع خدمات غیرحسابرسی ارائه شده توسط حسابرسان به مشتریان حسابرسی تغییر کرده و حق الزحمه پرداختی برای این خدمات افزایش یافته است. ما در حال اتخاذ یک الزام افشای بیانیه وکالت هستیم که بر رابطه حق الزحمه بین ثبت کنندگان و حسابرسان آنها متمرکز است. مطالعات مستقل و نظراتی که دریافت کردیم نشان دادهاند که زمانی که حقالزحمه مشاوره پرداختشده توسط یک ثبتکننده در مقایسه با حقالزحمه حسابرسی قابل توجه باشد، احتمالاً نگرانیهایی در مورد استقلال حسابرس ایجاد میشود. بر این اساس، افشاگری که ما اجباری می کنیم به این حوزه می پردازد و برای سرمایه گذاران در ارزیابی استقلال حسابرسان مفید خواهد بود.
این اصلاحیهها از ثبتکنندگان میخواهد که هزینههای حسابرسی، هزینههای طراحی و پیادهسازی سیستمهای اطلاعات مالی، و هزینههای سایر خدمات غیرحسابرسی ارائهشده توسط حسابدار اصلی به شرکت را در صورتهای نیابتی خود افشا کنند. علاوه بر این، ما از شرکتها میخواهیم افشا کنند که آیا کمیته حسابرسی آنها بررسی کردهاند که آیا ارائه خدمات طراحی و پیادهسازی سیستمهای اطلاعات مالی و سایر خدمات غیرحسابرسی ارائه شده توسط حسابدار اصلی شرکت با حفظ استقلال حسابدار اصلی سازگار است یا خیر. سرمایه گذاران بر این اساس هنگام تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری و رای دادن به این اطلاعات دسترسی خواهند داشت.
نمونههایی از این روشها شامل آزمایش کنترلها توسط حسابرسی داخلی، آزمایش کنترلها توسط دیگران تحت هدایت مدیریت، استفاده از گزارشهای سازمان خدماتی، بازرسی شواهد اعمال کنترلها، یا آزمایش با استفاده از فرآیند خودارزیابی است. برای ارزیابی اثربخشی کنترلهای داخلی شرکت بر گزارشگری مالی، مدیریت باید کنترلهایی را بر روی تمام ادعاهای مرتبط مرتبط با تمام حسابها و افشاهای مهم ارزیابی کرده باشد. با این حال، مطالعات آکادمیک و سایر نظرسنجیها نشان میدهد که برخی از استفادهکنندگان صورتهای مالی مدتها بر این باور بودهاند که ارائه خدمات غیرحسابرسی به مشتری حسابرسی میتواند هم بر عینیت حسابرس و هم بر اعتماد سرمایهگذار به صورتهای مالی تأثیر بگذارد. علاوه بر این، حتی افزایش نسبتاً اندک در اعتماد سرمایهگذاران میتواند تأثیر مثبت و معناداری بر اقتصاد داشته باشد، در حالی که کاهش نسبتاً ملایم در اعتماد سرمایهگذاران میتواند پیامدهای مهمی برای فرآیند تشکیل سرمایه داشته باشد.
خطرات هنگام انجام ممیزی از راه دور چیست؟
این نوع تحقیق بر تعریف کیفیت حسابرسی متمرکز نیست، بلکه بیشتر به سمت ویژگی هایی متمایل است که وجود آن ها در تعهدات باعث تلقی مشتریان از حسابرسی با کیفیت خوب می شود. تجزیه و تحلیل ادبیات نشان می دهد که به دلیل افزایش علاقه به موضوع کیفیت حسابرسی، انواع مختلفی از تحقیقات کیفیت حسابرسی در آینده پدید خواهد آمد. حسابرس برای اظهار نظر در مورد کنترل داخلی نسبت به اثربخشی گزارشگری مالی در یک مقطع زمانی، باید شواهدی کسب کند که نشان دهد کنترل داخلی بر گزارشگری مالی برای یک دوره زمانی کافی، که ممکن است کمتر از کل دوره تحت پوشش باشد، به طور موثر عمل کرده است. توسط صورتهای مالی شرکت حسابرس برای اظهار نظر در مورد کنترلهای داخلی در مورد اثربخشی گزارشگری مالی به طور کلی، باید شواهدی در مورد اثربخشی کنترلها بر کلیه ادعاهای مرتبط مربوط به کلیه حسابها و افشاهای مهم در صورتهای مالی بدست آورد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت تحلیل گران تراز پادرا بازدید نمایید
این مستلزم آن است که حسابرس طراحی و اثربخشی عملیاتی کنترلهایی را که معمولاً در صورت اظهار نظر فقط درباره صورتهای مالی آزمایش نمیکند، آزمایش کند. حسابرس باید توجه داشته باشد که اشخاصی که به اطلاعات مربوط به کنترل داخلی در مورد گزارشگری مالی تکیه می کنند شامل سرمایه گذاران، اعتباردهندگان، هیئت مدیره و کمیته حسابرسی و تنظیم کننده در صنایع تخصصی مانند بانکداری یا بیمه می شود.
مشتری.322 در نهایت، این خطر وجود دارد که آشنایی شریک سابق با فرآیند حسابرسی شرکت و شرکای حسابرسی و کارکنان شرکت، او را قادر می سازد تا در حین پیشرفت حسابرسی را تحت تأثیر قرار دهد. بر این اساس، طبق قانون نهایی، بر اساس الزامات جاری، استقلال حسابرس در رابطه با مشتری حسابرسی هنگامی که شرکای سابق، سهامداران، مدیران، یا کارکنان حرفه ای شرکت در نقش نظارت حسابداری یا گزارشگری مالی در مشتری حسابرسی به کار می روند، مختل می شود، مگر اینکه شرایط خاصی وجود داشته باشد. همه نظر دهندگان با دامنه این قانون موافق نبودند، برخی استدلال میکردند که پیشنهاد ما بیش از حد سخاوتمندانه است و برخی دیگر استدلال میکنند که این پیشنهاد بسیار محدودکننده است. اگر یکی از اعضای نزدیک خانواده شخصی در تیم حسابرسی در هر سمتی توسط مشتری حسابرسی استخدام شود، دچار اختلال می شود.
تجدید نظر در الزامات استقلال حسابرس کمیسیون
اول، ما اصطلاح «کارمند حرفهای» را به «کارمند مدیریتی» تغییر دادهایم تا محدودهای محدودتر از افراد را در بر گیرد. دوم، ما حداقل آستانه ساعتی را تعیین کردهایم که باید قبل از اینکه یک فرد به دلیل ارائه خدمات غیرحسابرسی به مشتری حسابرسی به عنوان یک فرد تحت پوشش تبدیل شود، از آن عبور کرد. با توجه به تغییرات ایجاد شده در الزامات سیستمهای خودکار، مقرراتی را اضافه کردیم که برای همه حرفهایها اعمال میشود.
برای اکثر شرکتهای دولتی، کمیتههای حسابرسی به ابزاری ضروری تبدیل شدهاند که از طریق آن هیئتهای مدیره شرکتها بر یکپارچگی فرآیند گزارشگری مالی شرکت، سیستم کنترل حسابداری داخلی و خود صورتهای مالی نظارت میکنند. از جمله، کمیته حسابرسی به عنوان رابط اصلی هیئت مدیره با حسابرسان شرکت عمل می کند و ارتباطات بین هیئت مدیره شرکت، مدیریت آن، و حسابرسان داخلی و مستقل آن را در مورد مسائل و خط مشی های حسابداری تسهیل می کند. کیفیت حسابرسی به ناظر و همچنین به روش های مورد استفاده برای ارزیابی آن بستگی دارد. با توجه به اینکه کیفیت حسابرسی معمولاً موضوعی است که تحت بررسی سه گروه از ذینفعان - کاربران خارجی، تهیه کنندگان و مقامات نظارتی است - سه نوع تحقیق کیفیت حسابرسی را می توان تعیین کرد. بر اساس قوانین قابل اجرا در کشورهای مختلف، حسابرسان و مؤسسات حسابرسی معمولاً به طور دوره ای توسط بازرسان حرفه ای بازرسی می شوند. بازرسان ارزیابی می کنند که آیا شرکت ها و حسابرسان مفاد استانداردهای حسابرسی، قوانین حسابرسی ملی، و همچنین نحوه مدیریت منابع داخلی و خط مشی ها را برای ارائه خدمات حسابرسی با کیفیت بالا نقض نمی کنند یا خیر.
موظفند تا پایان سال مالی مذکور، کنترلهای داخلی شرکت بر گزارشگری مالی را حسابرسی و گزارش دهند. رعایت این استاندارد برای چنین تعهداتی الزامی است، مگر در مواردی که به مسئولیت های حسابرس برای ارزیابی افشای گواهی مدیریت در مورد کنترل داخلی بر گزارشگری مالی مربوط می شود. مسئولیت های حسابرس برای ارزیابی افشای گواهی مدیریت در مورد کنترل های داخلی بر گزارشگری مالی شرح داده شده در بندهای 202 تا 206 از سه ماهه اول پس از اولین گزارش حسابرسی حسابرس در مورد کنترل های داخلی شرکت بر گزارشگری مالی شروع می شود. ثانیه AU 711، بایگانی تحت اساسنامه اوراق بهادار فدرال، مسئولیت های حسابرس را هنگامی که گزارش حسابرس در اظهارات ثبت، اظهارنامه های نیابتی یا گزارش های دوره ای ثبت شده تحت قوانین اوراق بهادار فدرال گنجانده می شود، شرح می دهد. 711 با توجه به گزارش حسابرس در مورد ارزیابی مدیریت از اثربخشی کنترل های داخلی بر گزارشگری مالی که در این پرونده ها گنجانده شده است. ارزیابی اثربخشی عملیاتی کنترل ها بر اساس رویه های کافی برای ارزیابی اثربخشی عملیاتی آنها.
چه زمانی انجام فعالیت های حسابرسی از راه دور مجاز است؟
به دلیل یک رابطه مالی موجود بین یک شرکت حسابداری یا یکی از کارکنان آن و یک شرکت، یک شرکت حسابداری ممکن است بدون این استثنا نتواند برای شرکت حسابرسی پیشنهاد دهد یا آن را بپذیرد. این استثنا به شرکتها اجازه میدهد در این شرایط پیشنهاد بدهند و تعهدات را بپذیرند، مشروط بر اینکه در غیر این صورت مستقل از مشتری حسابرسی باشند و طبق قوانین روابط مالی قبل از رویدادهای قبلی از دو رویداد مشخصشده در بندها و . بنابراین، حسابرس میتواند تشخیص دهد که بر اساس ماهیت کنترلها بر فرآیند گزارشگری مالی پایان دوره، باید خودش آزمایشهای بیشتری از این کنترلها را انجام دهد. علاوه بر این، به دلیل ماهیت کنترلها، حسابرس باید تنها در صورتی از کار دیگران استفاده کند که میزان شایستگی و عینیت افراد انجامدهنده کار بالا باشد. بنابراین، حسابرس ممکن است تا حدی از کار حسابرسان داخلی استفاده کند اما از کار سایرین در شرکت استفاده نکند.
از سال 1978 تا 1982، ما از شرکتها خواستهایم که در اظهارنامه نیابتی خود اطلاعاتی را در مورد خدمات غیرحسابرسی ارائه شده توسط حسابرسان خود، شامل درصد حقالزحمه کلیه خدمات غیرحسابرسی در مقایسه با کل حقالزحمه حسابرسی و درصد حق الزحمه هر کدام را لحاظ کنند. خدمات غیرحسابرسی در مقایسه با کل حق الزحمه حسابرسی ("افشای روابط با حسابداران عمومی مستقل" شماره ASR شماره 250). از جمله دلایل دیگر، بررسی افشاهای وکالتی ما را متقاعد کرد که شرکت های حسابداری در آن زمان، برخلاف اکنون، خدمات گسترده غیرحسابرسی را به مشتریان حسابرسی خود ارائه نمی کردند.