دلایل عالی بودن کتاب های صوتی

۷۰ بازديد

کتاب‌های صوتی به‌جای «رقابت» برای زمان خواننده، زمان محدودی را که خوانندگان از قبل دارند افزایش می‌دهند.
لطفاً جهت دسترسی به لیست بهترین دانلود کتاب صوتی زندگینامه کلیک کنید
این موضوع کتاب‌های صوتی را به شکل مطلوبی از سرگرمی تبدیل می‌کند که خوانندگان به طور فعال و منظم آن را دنبال می‌کنند (مخصوصاً زمانی که برای سرویس‌هایی مانند Audible و Overdrive ثبت نام کرده‌اند). صرف نظر از زمان عرضه کتاب چاپی شما، کتاب صوتی شما می تواند ماندگاری طولانی تری داشته باشد و مخاطبانی فعالانه به دنبال راه حل بعدی خود باشند. Reading Rockets یک پروژه چند رسانه ای ملی است که مجموعه ای از استراتژی ها، درس ها و فعالیت های خواندن مبتنی بر تحقیق را ارائه می دهد که برای کمک به کودکان خردسال در یادگیری بهتر خواندن و خواندن طراحی شده است.

چرا چارلز دیکنز سرود کریسمس ارزش خواندن دوباره امسال را دارد؟

لیزا آرتیس، مشاوری از شورای خواب، تاکید می‌کند که اطمینان از زمان کافی برای استراحت و گوش دادن به یک کتاب صوتی برای "آرامش قبل از خواب" بسیار مهم است. برای افرادی که استرس فوق العاده دارند، روایت کتاب های صوتی می تواند به کاهش سرعت افکار آنها کمک کند تا آنها را آرام کنند. خب، پس گوش دادن به کتاب‌های صوتی می‌تواند راهی برای لذت بردن از یک داستان بدون اینکه چشمانش خسته شود، باشد. من هرگز در حین خواندن کتاب سعی نکردم کار دیگری انجام دهم، اما نمی توانم تصور کنم که به خصوص آسان باشد. با این حال، کارهای زیادی وجود دارد که می توانم هنگام گوش دادن به کتاب های صوتی انجام دهم، از جمله کارهای خانه.

فکر می کنم پاسخ به این سوال باید از تعریف خود شخص از خواندن باشد. اگر خواندن به معنای درک محتوای داستان یا موضوع باشد، کتاب های صوتی مطمئناً موفق هستند. هیچ کس در مورد اهمیت رمزگشایی در آموزش خواندن به کودکان بحث نمی کند.

خوشبختانه اکنون وضعیتم را بهتر کنترل می کنم، بنابراین گاهی اوقات به کتاب های فیزیکی شیرجه می زنم. اما من آنقدر خوش شانس هستم که می توانم وقتی احساس ناخوشی دارم با رفتن به کتاب صوتی کتابی را تمام کنم. توانایی گوش دادن به کتاب به عنوان یک خانواده راه مهمی برای ورود کتاب به خانه است. کتاب‌های صوتی همچنین می‌توانند به والدینی که خودشان در خواندن مشکل دارند یا اعتماد به‌نفس خواندن ندارند کمک کند تا داستان‌هایی را با فرزندانشان به اشتراک بگذارند. ظهور بلندگوهای هوشمند به اشتراک گذاری داستان ها را نیز تسهیل کرده است، به طوری که بسیاری از سرویس ها اکنون اپلیکیشن های داستان سرایی را راه اندازی کرده اند.

بنابراین این امکان وجود دارد که اگر مطالعه او کتاب‌های سنتی را در مقابل کتاب‌های صوتی قرار می‌داد، خواندن قدیمی‌تر ممکن بود برتر باشد. همانطور که قبلاً پست کرده ام، به لطف کتاب های صوتی، می توانم سالانه حدود 30 کتاب را مرور کنم. کمی بیش از دو در ماه یا بیشتر (24 در سال) از اینها فرمت صوتی و 6-10 کتاب دیگر در حال چاپ هستند. شخصاً مطالعه من در جهت کسب مجموعه مهارت‌های جدید و یادگیری است، بنابراین کتاب‌های صوتی و کتاب‌های چاپی من تقریباً منحصراً غیرداستانی هستند. (به نظر من زندگی برای خواندن داستان‌های داستانی کوتاه‌تر از آن است؛ با این حال، استثنائات بسیار نادری را برای کتاب‌هایی که بسیار توصیه می‌شوند قائل هستم). اما او از گوش دادن به کتاب های صوتی هر از گاهی لذت می برد.

مزایای کتاب های صوتی برای همه خوانندگان

در واقع، کتاب‌های صوتی می‌توانند به دانش‌آموزانی کمک کنند که وقتی روی مهارت‌های درک کار می‌کنند، رمزگشایی می‌کنند. به جای اینکه تمام انرژی خود را روی رمزگشایی کلمات متمرکز کنند، واقعاً می توانند به داستان توجه کنند. در تجربه من، دانش آموزانی که با رمزگشایی مشکل دارند با درک مطلب نیز مشکل دارند. اما، وقتی مانع رمزگشایی را بردارید، مهارت‌های درک آن‌ها افزایش می‌یابد. البته، این دانش‌آموزان هنوز نیاز به تمرین رمزگشایی و رمزگشایی در متن در کتاب‌های واقعی دارند.

دلایل عالی بودن کتاب های صوتی

همانطور که خواندن یک کتاب می تواند مفید باشد، کتاب های صوتی می توانند بعد جدیدی از تجربه خواندن شنونده را ارائه دهند. و خوانندگان با داستان پیوند صمیمی و احساسی تری پیدا می کنند. شنوندگان با شنیدن آن از طریق یک شخص واقعی قادر به دریافت اطلاعات به صورت کلامی و غیرکلامی می شوند.

با این حال، با کتاب‌های صوتی، می‌توانم قدم بزنم، تمیز کنم، آشپزی کنم، و از کتاب لذت ببرم! من از طرفداران پادکست هستم، بنابراین کتاب های صوتی با عشق من به داستان سرایی شفاهی/شنیداری همسو هستند. البته من هم می‌توانم استراحت کنم و با چشمانم کاملاً بسته در موقعیتی راحت دراز بکشم در حالی که خواننده وارد دنیای جدیدی می‌کند. با این حال، حتی با وجود تمام مزایای کتاب های صوتی، آنها برای همه دانش آموزان نیستند.

از زمانی که با کتاب‌های صوتی آشنا شدم، کتاب‌های کلاسیک را در فهرست خود قرار داده‌ام که هرگز نمی‌خواستم بنشینم و بخوانم یا زبان قدیمی از آنها منصرف شود. من الان بچه ندارم، اما وقتی دارم، بی صبرانه منتظرم تا بارها و بارها با آنها کتاب صوتی گوش کنم! یکی دیگر از کاربردهای کتاب های صوتی، امکان گوش دادن به کتاب به زبان های جدید است. من در حال حاضر با گوش دادن به سریال های Divergent و Fault in Our Sky دارم اسپانیایی را تمرین می کنم و قصد دارم به بسیاری از کتاب های مورد علاقه ام به زبان اسپانیایی گوش دهم. این یک راه عالی برای ایجاد دوزبانگی با خود و با کودکان است! خواندن این مقاله و دیدن اینکه دیگران در اشتیاق من با من شریک هستند عالی است.

کتاب‌های صوتی ابزاری فوق‌العاده برای دانش‌آموزانی است که تمایلی به مطالعه ندارند. آنها ممکن است دوست نداشته باشند بنشینند و خودشان بخوانند، اما کاهش فشار و اجازه دادن به آنها برای گوش دادن به یک کتاب می تواند دنیای جدیدی را بگشاید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت فیدیبو بازدید نمایید
همچنین می‌تواند کتاب‌های جدید، سخت‌تر و با علاقه بالا را برای دانش‌آموزان باز کند. گاهی اوقات خوانندگانی که تمایلی به خواندن ندارند، دچار مشکل می‌شوند، زیرا کتاب‌هایی که می‌توانند بخوانند برایشان جالب نیست. با این حال، به آنها یک کتاب صوتی پیچیده‌تر و علاقه زیاد بدهید، و ممکن است متوجه شوند که واقعاً آن را دوست دارند. تحقیقات نشان می دهد که گوش دادن همان مناطق مغز را درگیر می کند که خواندن سنتی.

و مانند رفت و آمد، این کار را نیز کمی قابل تحمل تر می کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد