آیا می دانید از مشاوره ازدواج چه انتظاری دارید؟

۹ بازديد

 

با این حال، مشاوره ازدواج به ویژه برای آن دسته از زوج هایی که مشکلات جدی را تجربه می کنند مفید است. چه آنها به اندازه کافی یا ناکارآمد با هم ارتباط برقرار نمی کنند، یا شاید در ازدواج خود احساس نارضایتی می کنند، در حال گذار بزرگی هستند یا صمیمیت آنها برای هر دو شریک وجود ندارد یا برآورده نمی شود. ازدواج درمانی می تواند به حل مسائلی مانند موارد ذکر شده در بالا کمک کند و به زوج ها کمک کند تا روابط خود را بهبود بخشند. اما حتی زوج هایی که اختلاف نظر ندارند نیز می توانند از مراجعه به مشاور ازدواج بهره مند شوند.

در اینجا، تأکید بر ارتباط و به اشتراک گذاری آشکار احساسات است. از طریق تمرینات فرموله شده ویژه، زوج ها بر روی بهبود مهارت های گفتاری و شنیداری خود و افزایش ظرفیت خود برای صداقت عاطفی کار می کنند. یکی دیگر از روش های رایج مشاوره ازدواج مبتنی بر رویکرد رفتاری است که در آن مشکلات زناشویی به عنوان رفتارهای ناکارآمد قابل مشاهده و اصلاح تلقی می شوند.

با مشاوره آنلاین ازدواج، می توانید از جلسات đoạn phim، تلفن یا گفتگوی زنده برای صحبت با درمانگر خود استفاده کنید. علاوه بر این، شرکا می توانند از دو مکان یا اتاق مختلف شرکت کنند. اگر یک چیز وجود دارد که مشاوره ازدواج در مورد آن نیست، آن انگشت اشاره و مقصر دانستن کسی است. در عوض، ازدواج درمانی ابزارهایی را در اختیار زوج ها قرار می دهد تا آشکارا با هم ارتباط برقرار کنند و بپرسند که هر یک از شرکا برای اینکه رابطه شان به نتیجه برسد چه نیازی دارد. ونسا برادن، یک درمانگر ازدواج و خانواده دارای مجوز و موسس و مدیر بالینی Lakeview Therapy Group در شیکاگو، جستجوی "زوج درمانی" و مکان خود را در Google توصیه کرد. همچنین می توانید از فهرست های راهنمای دیجیتالی مانند Psychology Today، هیئت روان شناسی حرفه ای آمریکا و انجمن آمریکایی ازدواج و خانواده درمانی استفاده کنید.

این می تواند ترسناک باشد زیرا باید آسیب پذیر باشید، به خصوص اگر ندانید که آنها چگونه واکنش نشان خواهند داد. با این حال، اگر این روند در نهایت رابطه شما را تقویت کند، بازده آن ارزشش را خواهد داشت. اگر مطمئن نیستید که آیا نگرانی شما قابل درمان است یا خیر، از پزشک خود بخواهید که رویکرد درمانی خود را قبل از اولین جلسه شما شرح دهد.

یک مشاور ازدواج همچنین از زوج ها می خواهد که برخی از تکالیف را خارج از جلسات درمانی خود انجام دهند. خواه برقراری ارتباط موثر، خوب بودن با یکدیگر، یا استفاده از روش های سالم برای مقابله با تعارض. برای زوج ها مهم است که خارج از دفتر مشاور برای رابطه خود تلاش کنند و همچنین الگوهای قدیمی و منفی را که در وهله اول رابطه آنها را خراب کرده است تغییر دهند. مشاوره ازدواج موثر است، اما تنها در صورتی که هر دو نفر مایل به انجام تلاش لازم باشند. مطالعات نشان داده اند که مشاوره رابطه (برای زوجین متاهل یا غیر متاهل) در 75 درصد مواقع در بازگرداندن روابط موفق است. البته، نتایج ممکن است متفاوت باشد، اما تا حد زیادی به سطح مشارکت زوجین مرتبط است.

در زیر چند سوال متداول در مورد مشاوره ازدواج برای زوجین آورده شده است. بسیاری از زوج های متاهل ممکن است احساس کنند که بعد از ازدواج، رابطه عاشقانه به حاشیه می رود. عادت کنید که در یک شب قرار ملاقات منظم برنامه ریزی شده بروید و به برقراری ارتباط با یکدیگر ادامه دهید. اگر می خواهید از خرما الهام بگیرید، می توانید فهرست ایده های تاریخ را از اینترنت پرینت بگیرید، ایده ها را به کاغذهای کوچک برش دهید، آنها را تا کنید و به شیشه اضافه کنید تا وقتی برای قرار ملاقات آماده شدید بیرون بکشید.

اگر شریک زندگی من حاضر به مشاوره ازدواج نباشد چه؟

زوج ها می توانند یاد بگیرند که رفتارهای سرزنش کننده و تحریف های شناختی را کاهش دهند و با شرکت در تمرین هایی برای دیدن دنیا از دریچه هایشان، احساس شریک زندگی شان را بیاموزند. هزینه های مشاوره ازدواج، مشاوره زوجین و درمان زناشویی و خانواده می تواند بر اساس تعدادی از عوامل متفاوت باشد. اینها ممکن است شامل منطقه شما، نوع درمانگری که می بینید و تعداد جلساتی که نیاز دارید باشد. طبق گفته فوربس، زوج درمانی برای هر جلسه 175 تا 250 دلار هزینه دارد. به دنبال درمانگران با مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا باشید. در سلامت روان که روی زوج ها تمرکز می کنند، حتی اگر با افراد هم کار کنند، کار می کنند. این نام گذاری ها به این معناست که فردی ساعت های زیادی آموزش متمرکز شده است که به طور خاص بر خانواده و کار روابط متمرکز شده است.

تغییرات در موقعیت هایی مانند وضعیت مالی، سلامت جسمانی و تأثیر سایر اعضای خانواده می تواند تأثیر عمیقی بر رفتار، واکنش ها و اعمال افراد در یک رابطه داشته باشد. یکی از اجزای اصلی BCT یک "قرارداد بهبودی" است که شامل مراسم روزانه برای پاداش دادن به پرهیز است (O'Farrell & Schein, 2000). هدف بهبود روابط زوجین و ایجاد حمایت از پرهیز از طریق پذیرش و تغییر است.
اگر می‌خواهید مقالات بیشتری را مطالعه کنید، به این سایت https://www.kianwebco.ir مراجعه کنید.

یک رابطه بد همچنین می تواند مشکلاتی را در محل کار ایجاد کند و سایر اعضای خانواده یا حتی دوستی ها را تحت تأثیر قرار دهد زیرا افراد احساس می کنند مجبور به جانبداری هستند. با این حال، مشاوره ازدواج به دیوارهای مطب یک درمانگر محدود نمی شود. تلاش بیشتری از طرف هر یک از طرفین برای اجرای مهارت های مورد بحث در طول مشاوره لازم است. روش گاتمن - که توسط دکتر جان گاتمن و دکتر جولی شوارتز گاتمن توسعه یافته است - از سوی دیگر، بر روی استفاده از یافته های تحقیقات زوجین تمرکز دارد. این تحقیق شامل رفتارهای شناسایی شده خاص - انتقاد، تحقیر، تدافعی و سنگ اندازی/ کناره گیری - است که منجر به اختلاف و اغلب جدایی می شود. باربارا استپکو نویسنده قدیمی سلامت و سبک زندگی و سردبیر سابق Women's Health و InStyle است.

آخرین نکات و بحث های سلامت روان را دریافت کنید،

در واقع، تحقیقات نشان می دهد که زوج درمانی بر ۷۰ درصد افرادی که تحت درمان هستند تأثیر مثبت دارد. و برای بسیاری از زوج ها، جستجوی کمک حرفه ای می تواند تفاوت بین طولانی مدت یا تبدیل شدن به یک آمار طلاق باشد. بسیاری بر این باورند که تنها زوج هایی که در شرف طلاق یا جدایی هستند به مشاوره ازدواج مراجعه می کنند. مقالات Talkspace توسط همکاران با تجربه سلامت روان نوشته شده است. آنها مبتنی بر تحقیقات علمی و شیوه های مبتنی بر شواهد هستند. مقالات به طور گسترده توسط تیم متخصصان بالینی ما (درمانگران و روانپزشکان با تخصص های مختلف) بررسی می شوند تا اطمینان حاصل شود که محتوا دقیق و همتراز با استانداردهای فعلی صنعت است. هر نوع مشاوره ازدواجی که به دنبالش هستید، درمانگری را پیدا کنید که مثبت اندیش، روشن فکر، راه حل گرا باشد و با هر دوی شما با دلسوزی رفتار کند.

این می تواند به این معنی باشد که دیگر به اطلاعات یا احساسات خاصی به شریک زندگی خود اعتماد ندارید، کاری را انجام می دهید که نباید انجام دهید، یا اینکه دیگر به اندازه کافی برای به اشتراک گذاشتن چیزها با او اهمیتی ندارید. پس از دوره کارشناسی ارشد، راسل به عنوان یک مددکار اجتماعی پزشکی بستری و سرپایی در یک بیمارستان ترومای سطح 1 کار کرد و به بیماران و خانواده ها کمک می کرد تا چالش های سلامت و سلامت روان را حل کنند. او شرایط روانی اجتماعی را ارائه کرد و همچنین بیماران را با تکنیک ها و استراتژی های درمانی قادر ساخت تا به آسیب های پزشکی و عاطفی و همچنین غم و اندوه و از دست دادن رسیدگی کنند. هدف درمان امیدمحور مقابله با باورهای غیرمنطقی و ارائه دیدگاهی خوش بینانه از تغییر است.

زوج ها از الگوهای رفتاری مخرب آگاه می شوند، اغلب با ثبت منظم رفتارشان تا زمانی که الگوهای خاصی ظاهر شوند. سپس درمانگر آنها را در راهبردهای اصلاحی مختلف با هدف دستیابی به تعاملات مثبت و تقویت کننده متقابل آموزش می دهد. درمان رفتارمحور نیز بر بهبود مهارت های حل مسئله و حل تعارض زوجین تمرکز دارد. هدف از مشاوره زوجین کمک به زوجین است که بیشتر در مورد یکدیگر بیاموزند و مهارت های حل مسئله سالم را به دست آورند. مشاور ازدواج یا LMFT ممکن است در چند جلسه اول با هر دو شریک زندگی مشترک یا جداگانه مصاحبه کند. زوج ممکن است با راهنمایی درمانگر اهداف درمانی را تعیین کنند و برنامه ای برای درمان ایجاد کنند تا هر فرد بداند چه انتظاری دارد.
لطفاً برای دستیابی به اطلاعات بیشتر، روی لینک https://www.kidlook.ir کلیک نمایید.

مطالعات نشان می دهد زوج هایی که زوج درمانی را تکمیل کرده اند بهتر از ۷۰ تا ۸۰ درصد کسانی هستند که این کار را انجام نداده اند. حتی در یک رابطه سالم، برخی از زوج ها قبل از بروز درگیری یا مشکلات رابطه، برای ایجاد برنامه ای برای آینده تلاش می کنند. با این حال، اگر شما به دنبال درمان حضوری با یک زوج درمانگر باشید، شرکت بیمه شما ممکن است به آن نیاز داشته باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد