کاشت حلزون برای درمان کم شنوایی

۱۱ بازديد

 

این سومین مشکل شایع سلامت در ایالات متحده است و می تواند بر کیفیت زندگی و روابط شما تأثیر بگذارد. بالون گشاد شدن شیپور استاش، اتصال اصلی بین پشت گلو و وسط گوش است.

از دست دادن شنوایی با بسیاری از بیماری های دیگر در سراسر بدن ارتباط دارد. در حالی که کاهش شنوایی ممکن است دلیل این بیماری ها یا شرایط نباشد، برای بسیاری یک عامل خطر محسوب می شود. مهمتر از درمان آسیب عصب شنوایی، پیشگیری است. موارد ناشنوایی در نوزاد به دلیل سرخجه (سرخک آلمانی) در مادر را می توان با واکسن سرخجه پیشگیری کرد. آسیب عصبی ناشی از قرار گرفتن در معرض صدای زیاد و طولانی مدت با تشخیص زودهنگام قابل پیشگیری است. یک رویکرد این است که برای افرادی که در محیط هایی کار می کنند که سر و صدای بیش از حد اجتناب ناپذیر است، آزمایش های معمول شنوایی انجام دهیم.

مؤسسه ملی بهداشت

صدا ممکن است توسط جرم گوش یا یک جسم خارجی واقع در کانال گوش مسدود شود. فضای گوش میانی ممکن است با مایع، عفونت یا ناهنجاری استخوانی تحت تاثیر قرار گیرد. یا ممکن است پرده گوش آسیب دیده باشد. کاشت حلزون گاهی اوقات برای بزرگسالان یا کودکانی که کم شنوایی حسی عصبی شدید تا عمیق در هر دو گوش دارند توصیه می شود که با سمعک کمکی نمی کند. تخمین زده می شود که در سراسر جهان بیش از 275 میلیون نفر دچار کم شنوایی متوسط تا عمیق در هر دو گوش باشند.

بیش از 200 دارو و مواد شیمیایی علاوه بر توانایی های خود در مبارزه با بیماری، سابقه ایجاد عوارض جانبی شنوایی و تعادل را دارند. لرزش در گوش و بال زدن گوش اغلب احساس نیستند، بلکه علائم اختلالات بالقوه هستند. در اینجا آنچه شما باید در مورد علل بالقوه بدانید و اینکه آیا زمان آن رسیده است که با یک متخصص پزشکی مشورت کنید، آمده است. ما Hyperacusis را به عنوان یک اختلال شنوایی نادر که بر حساسیت افراد به صدا در محیط خود تأثیر می گذارد، تعریف می کنیم.

یا از هر 10 نفر 1 نفر - کم شنوایی ناتوان کننده خواهد داشت. تورم شیپور استاش ممکن است مسدود شود و باعث تجمع مایعات در گوش میانی شود. این مایع می تواند عفونی شود و علائم عفونت گوش را ایجاد کند. عفونت گوش توسط یک باکتری یا ویروس در گوش میانی ایجاد می شود. این عفونت اغلب ناشی از یک بیماری دیگر - سرماخوردگی، آنفولانزا یا آلرژی - است که باعث احتقان و تورم مجاری بینی، گلو و شیپور استاش می شود. اوتیت مدیا (عفونت گوش میانی) شایع است و اغلب به خودی خود بهبود می یابد.

اتواسکلروز یک بیماری گوش میانی است که حرکت استخوان های کوچک گوش میانی را سخت تر می کند و باعث چیزی می شود که به عنوان "کم شنوایی رسانا" شناخته می شود. اتواسکلروز را می توان با جراحی برای اصلاح بیماری درمان کرد. افراد را قادر به شنیدن می کند و همچنین به اندام تعادل متصل است.

این استخوان ها صدا را به سمت حلزون گوش، محفظه ای پر از مایع در گوش داخلی می برند. حلزون گوش با موهای ریز پوشانده شده است که با برخورد امواج صوتی به آنها می لرزند. این موها امواج صوتی را به سیگنال الکتریکی تبدیل می کنند. در آن زمان است که مغز شما متوجه می شود که یک ماشین آتش نشانی به سمت شما در حرکت است. صداهای بلند، تغییرات فشار در حین غواصی یا ضربه به سر، همگی می توانند به ساختارهای ظریف گوش آسیب بزنند که به شما امکان شنیدن می دهد.

این سه نفر - مارینا، لوسیانو و سینتیا - با ناشنوایی یا ناشنوایی زندگی می کنند. مانند میلیون ها نفر دیگر در سرتاسر جهان، داستان های آن ها مهم است، زیرا اغلب اوقات اختلالات شنوایی یک "ناتوانی نامرئی" است - بدون توجه و نادیده گرفته می شود. نیمی از ناشنوایی ها و ناشنوایی ها قابل اجتناب هستند.
جهت مشاهده سایر مقالات به سایت https://www.houselook.ir مراجعه نمایید.

بیماری خودایمنی گوش داخلی

افراد مبتلا به دیابت، بیماری مزمن کلیوی و بیماری های قلبی عروقی نیز در معرض افزایش خطر کم شنوایی هستند. اکثر مردم از حدود 40 سالگی شروع به از دست دادن مقدار کمی از شنوایی خود می کنند. در سن 80 سالگی، اکثر افراد مشکلات شنوایی قابل توجهی دارند. کم شنوایی که در نتیجه افزایش سن ایجاد می شود، اغلب به عنوان کم شنوایی مرتبط با سن یا پیری کوزی شناخته می شود.

کم شنوایی چیست؟

در حال حاضر حدود 11000 نفر در بریتانیا کاشت حلزون شنوایی دارند و این تعداد هر سال در حال افزایش است. اینها وسایل کاشته شده با جراحی هستند که به استخوان های شنوایی متصل می شوند و آنها را به لرزش در می آورند. میکروفون صدا را دریافت می کند که توسط آمپلی فایر بلندتر می شود. Hearing Sida مجهز به دستگاه هایی است که می توانند بین صدای پس زمینه، مانند ترافیک، و صدای پیش زمینه، مانند مکالمه، تمایز قائل شوند. آنها گوش های شما را معاینه می کنند و چند آزمایش شنوایی ساده انجام می دهند. از دست دادن شنوایی همچنین می تواند به طور ناگهانی پس از قرار گرفتن در معرض صدای بسیار بلند مانند انفجار رخ دهد.

باتری داخل سمعک یکبار مصرف معمولاً حدود 12 هفته دوام می آورد و پس از این مدت سمعک دور انداخته و جایگزین می شود. سمعک یکبار مصرف در دراز مدت گران است و فقط به صورت خصوصی در دسترس است. سمعک لنگر استخوانی (BAHA) با ارتعاش استخوان ماستوئید صدا را مستقیماً به حلزون گوش منتقل می کند.
برای مطالعه مقاله های دیگر در این زمینه بر روی https://www.imdb-moviex.ir کلیک نمایید.

به طور معمول فقط یک گوش را تحت تاثیر قرار می دهد، اگرچه برخی از افراد علائم را در هر دو گوش تجربه می کنند. کم شنوایی رسانایی به دلیل مشکلات کانال گوش، پرده گوش یا گوش میانی و استخوان های کوچک آن (مالئوس، اینکوس و رکابی) است. سپس سیگنال در طول عصب شنوایی به طور معمول به مغز ارسال می شود. این بدان معناست که کاشت حلزون فقط برای افرادی مناسب است که اعصاب شنوایی آنها به طور طبیعی کار می کند. برخی از افراد ممکن است از انواع جدیدتر سمعک هدایت استخوان قابل کاشت سود ببرند که به جای اتصال دهنده از طریق پوست، با آهنربا روی سر قرار می گیرند. با این حال، اینها فقط در برخی از مراکز BAHA در دسترس هستند و ممکن است نیاز به ارجاع به یک مرکز BAHA دیگر داشته باشند.

در زیر بلندترین سطح سر و صدایی است که افراد می توانند در محل کار بدون محافظ شنوایی و برای مدت زمان حضور داشته باشند. لرزش پرده گوش باعث ایجاد زنجیره ای از ارتعاشات در استخوان ها می شود. به دلیل تفاوت در اندازه، شکل و موقعیت سه استخوان، نیروی ارتعاش زمانی که به گوش داخلی می رسد افزایش می یابد. این افزایش نیرو برای انتقال انرژی موج صوتی به مایع گوش داخلی ضروری است. بیماری منیر یک اختلال در گوش است که باعث مشکلات شنوایی و تعادل می شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد