چگونه از کتابخانه خود استفاده می کنیم

۷۱ بازديد

به لطف این، دانش‌آموزان می‌توانند بخش مهمی از فرآیند یادگیری را به خود اختصاص دهند و بتوانند در سرعتی که با آن به یادگیری خود نزدیک می‌شوند مستقل باشند. دانش‌آموزانی که مشکلات یادگیری مانند نارساخوانی یا ضعف بینایی دارند، منحنی یادگیری خواندن تندتری برای تسلط دارند، به ویژه در فرآیند رمزگشایی. دانش آموزان با داشتن مکمل یک کتاب صوتی که کلمه به کلمه آنچه را که می خوانند تأیید می کند، می توانند یاد بگیرند که کلمات چگونه نوشته می شوند.

بدون هزینه تأخیر کتابخانه

ما همچنین دریافتیم که کتاب‌های صوتی در جذب خوانندگان بی‌میل، در حال مبارزه و رشد مؤثر هستند.
لطفاً جهت دسترسی به لیست بهترین دانلود کتاب صوتی کلیک کنید
کودکان می‌توانند از طریق کتاب‌های صوتی به طیف وسیع‌تری از داستان‌ها دسترسی داشته باشند، جایی که مشکل در درک متن نوشته شده مانعی است و داستان‌هایی فراتر از سطح خواندن آنها در دسترس قرار می‌گیرد. "عامل جالب" گوش دادن به داستان ها در یک دستگاه دیجیتال نیز به ویژه برای خوانندگان بی میل جذاب است. کتاب‌های صوتی به‌طور سنتی برای زبان‌آموزان زبان دوم، دانش‌آموزان ناتوان در یادگیری، و خوانندگان یا ناخوانندگان مشکل‌دار استفاده می‌شود.

چگونه از کتابخانه خود استفاده می کنیم

کتاب‌های صوتی فوق‌العاده هستند، اما قطعاً تجربه‌ای مشابه با خواندن واقعی ندارند. با این حال، فوایدی مانند گوش دادن به کتاب‌های صوتی در سفرهای جاده‌ای یا رفت‌وآمد صبحگاهی یا در باشگاه ورزشی یا دویدن وجود دارد. من کتاب‌های صوتی را دوست دارم، زیرا به من اجازه می‌دهند در مواقعی که نمی‌توانم بخوانم، چند کار انجام دهم و اطلاعات بسیار بیشتری مصرف کنم. مزایا این است که می‌توانیم در حین رانندگی یا انجام سایر فعالیت‌های آرام، مانند پختن غذا، آشپزی، رنگ‌آمیزی، لباس‌شویی و غیره به کتاب‌های صوتی گوش دهیم. و بسیاری از کتاب‌های صوتی که ما دوست داریم توسط بازیگران حرفه‌ای خوانده می‌شوند، بنابراین صداهای مختلفی برای شخصیت‌های مختلف ایجاد می‌کنند و به ما کمک می‌کنند آن شخصیت‌ها را بهتر تصور کنیم. آنها ریتم زبان را با گوش دادن به صحبت های افراد مختلف به این روش یاد می گیرند.

در بسیاری از موارد، کتاب‌های صوتی در کمک به این دانش‌آموزان برای دسترسی به ادبیات و لذت بردن از کتاب موفق عمل کرده‌اند. اما آنها به طور گسترده با خوانندگان متوسط، مشتاق یا با استعداد استفاده نشده اند. در این مقاله مزایای کتاب های صوتی برای همه دانش آموزان ذکر شده است. کتاب های صوتی به طور کلی به عنوان زمان مطالعه به حساب می آیند. اگر وقتی والدین برای بچه‌هایشان می‌خوانند «مهم» است، چرا وقتی صدای شخص دیگری همان کلمات لعنتی را می‌خواند «حساب نمی‌کند»؟ بنابراین، کتاب های صوتی زمان بیشتری را برای مطالعه خانوادگی ایجاد می کنند. برای مثال، می‌توانیم در ماشین گوش کنیم، زمانی که در غیر این صورت نمی‌توانیم بخوانیم، و مجموع زمانی را که می‌توانیم با هم از کتاب لذت ببریم افزایش می‌دهد.

من بیشتر با دخترانم گوش می دهم، بنابراین به دنبال رمان های YA یا داستان های خانوادگی می گردیم تا با هم گوش کنیم. این بسیار سرگرم کننده بوده است، زیرا می توانیم در حین گوش دادن درباره کتاب ها بحث کنیم. این تجربه‌های مشترکی را برای خانواده ما در مورد کتاب‌هایی که می‌خوانیم ایجاد می‌کند و به من اجازه می‌دهد تا با عادت‌های خواندنی دختران بزرگ‌ترم همگام باشم!.

اشکال گوش دادن به کتاب‌های صوتی این است که درک آن زمانی که توجه نمی‌کنید یا نیمه گوش می‌دهید سخت‌تر است. به عنوان مثال، در حین خواندن یک کتاب معمولی، می توانید به سرعت خود را در حال منطقه بندی در داستان قرار دهید و چند صفحه به عقب برگردید. با این حال، در طول یک کتاب صوتی، کمی موذی‌تر است، زیرا فکر می‌کنید بیش از آنچه واقعاً هستید توجه می‌کنید، و زمانی که فاصله می‌گیرید، ردیابی آن ممکن است دشوار باشد.

آیا کتاب‌های صوتی به شما کمک می‌کنند سریع‌تر بخوانید؟

این پشتیبانی شنوایی به آنها کمک می کند تا علائم نارساخوانی را کاهش دهند و عزت نفس خود را با احساس توانایی درک آنچه می خوانند پرورش دهند. کتاب‌های صوتی نیز راهی عالی برای بهبود تلفظ آنها هستند، به خصوص اگر تصمیم دارید به داستان‌هایی به زبان دیگری گوش دهید. در اینجا نحوه یادگیری زبان ها را با گوش دادن به کتاب های صوتی بیاموزید. وقتی به کتاب‌های صوتی گوش می‌دهیم، به‌جای خواندن نسخه‌های شومیز آن‌ها، به محض خواندن راوی، تلفظ اسم و کلمه بدیع را یاد می‌گیریم.

بنابراین، به طور خلاصه، گوش دادن به کتاب‌های صوتی آنطور که برخی از خوانندگان سرسخت ممکن است ادعا کنند «تقلب» نیست. کتاب های صوتی ابزار مفیدی برای مربیانی است که دانش آموزانی با این چالش های یادگیری دارند. کتاب‌های صوتی پیام‌های موجود در محتوای متنی را تقویت می‌کنند تا درک عمیق‌تری از خواندن داشته باشند که حتی دانش‌آموزان را بدون مشکل یادگیری مفید می‌دانند.

من آن را فوق العاده یافتم زیرا به من فرصتی داد تا خیلی بیشتر بخوانم. من به ندرت - یا شاید به ندرت - وقت بگذارم تا بنشینم و یک کتاب فیزیکی بخوانم، زیرا همیشه احساس می کنم در آن موارد، می توانم کار دیگری انجام دهم، مانند کار کردن با رایانه. این روزها رفت‌وآمد من با ماشین است، بنابراین کتاب فیزیکی گزینه‌ای نیست، و حتی وقتی با وسایل نقلیه عمومی رفت‌وآمد می‌کنم، می‌توانید از کتاب‌های صوتی بسیار کارآمدتر استفاده کنید، حتی وقتی که ایستاده‌اید یا راه می‌روید. من در خانه کار می‌کنم، و اغلب اگر کاری انجام می‌دهم که نیاز به تمرکز زیاد ندارد، می‌توانم یک کتاب صوتی بگذارم، که به من امکان می‌دهد خیلی بیشتر از آنچه که در غیر این صورت قادر به انجام آن بودم، «بخوانم». به‌عنوان کسی که همیشه یک خواننده مشتاق بوده‌ام اما وقت آزاد زیادی برای خواندن کتاب‌های سنتی ندارد، کتاب‌های صوتی برای من نجات بخش بوده است. زمانی که حواس شما پرت می شود در حین گوش دادن به کتاب های صوتی، گم شدن بسیار آسان است.


جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت آوانامه بازدید نمایید
خوشحالیم که گزارش دهیم کتاب‌های صوتی فواید زیادی برای مغز دارند - از درک بهتر خواندن گرفته تا دایره لغات گسترده. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایای کتاب‌های صوتی، ادامه مطلب را بخوانید، و باعث می‌شود آنها برای سرگرمی و سلامتی شما ارزش شنیدن داشته باشند!. Audiopub.org یک اینفوگرافی شگفت انگیز با عنوان "چگونه صدا سواد را ترویج می کند" تولید کرده است و منابع دیگری را برای کتابداران و مربیان در مورد موضوعات یادگیری صدا و سواد رسانه ای ارائه می دهد. برای دسترسی به اینفوگرافیک اینجا را کلیک کنید و در مورد مزایای کتاب های صوتی و خواندن با صدای بلند بیشتر بخوانید.

برخی از کتاب‌ها ممکن است هنگام تلفظ سخت باشند، بسیاری از کتاب‌ها نام یا مکان‌هایی دارند که تخیلی هستند و تلفظ آنها دشوار است، اما کتاب‌های صوتی به این امر کمک می‌کنند. دفعه بعد که در داستان به آنها اشاره شد، به یاد آوردن اهمیت آنها آسان تر می شود. امروز اولین کتاب صوتی ام را خواندم، اما به اندازه زمانی که از نظر فیزیکی آنها را خواندم، احساس موفقیت نکردم. همچنین یک جعبه کتاب بلند دارم که پر از تمام کتاب‌هایی است که خوانده‌ام و دیدن، یادآوری و احتمالاً دوباره خواندن آنها لذت بخش است. در حال حاضر در حالت صعودی، من دوست دارم وقتی در حال تمیز کردن و رانندگی هستم به داستان گوش کنم و اگر ذهنم منحرف شد می‌توانم دوباره گوش کنم. خواندن و گوش دادن هر دو منجر به درک مطلب می شود، که مغز با ترجمه کلمات نوشته شده یا شنیده شده به کلمات در ذهن انجام می دهد - فرآیندی به نام رمزگشایی.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد