مواد غذایی ارگانیک

۴۰ بازديد

کودهای سبز محصولاتی هستند که برای هدف صریح شخم زدن آنها رشد می کنند، بنابراین حاصلخیزی را از طریق ادغام مواد مغذی و طبیعی در خاک افزایش می دهند. گیاهان حبوبات مانند شبدر گاهی اوقات برای این مورد استفاده می شود، زیرا آنها نیتروژن را با استفاده از باکتری Rhizobia در گره های تخصصی در ساخت ریشه استفاده می کنند.
جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت سناپالیز بازدید کنید
مواد غذایی ارگانیک ممکن است بسیار کمتر یا کمتر مستعد آنتی بیوتیک باشند. بستگی به منابع و روش درمان کود آنها دارد. کود حیوانی، مربوط به کود مرغ و کود گاوی، صدها سال است که به عنوان کود برای کشاورزی استفاده می شود. می تواند ساختار خاک را بهبود بخشد تا خاک مواد مغذی و آب اضافی را در خود نگه دارد و متعاقباً به بارورتر تبدیل شود. کود حیوانی علاوه بر این، ورزش میکروبی خاک را تشویق می‌کند که باعث افزایش ذخایر مواد معدنی خاک و بهبود تغذیه گیاه می‌شود.

اشکال رایج کود حیوانی شامل کود دامی یا دوغاب مزرعه می شود. FYM علاوه بر این حاوی مواد گیاهی است که به عنوان بستر برای حیوانات استفاده می شود و مدفوع و ادرار را جذب می کند. کود کشاورزی در نوع مایع، که عموماً به عنوان دوغاب شناخته می شود، با روش های دامپروری فشرده تر، در محل استفاده از بتن یا تخته، به عنوان جایگزین بستر کاه تولید می شود. کود حیوانی کاملاً متفاوت دارای کیفیت های کاملاً متفاوتی است و هنگام استفاده به عنوان کود به میزان کاربرد کاملاً متفاوتی نیاز دارد.

کود سبز

بستر مرغ، که از چوک به دست می آید، ممکن است در نیتروژن و فسفات بسیار غلیظ باشد و برای هر یک از خواص ارزشمند است. کود یک ماده طبیعی است که به عنوان کود طبیعی در کشاورزی استفاده می شود. بیشتر کود از مدفوع حیوانات تشکیل شده است. منابع مختلف از کمپوست و کود سبز استفاده می کنند.

کود

همچنین دارای مقداری نیتروژن و ویتامین های مختلف است که به رشد گیاهان کمک می کند. جاروب حمام های سوزان شامل ادرار و فضولات انسانی بود که ابن باسال آنها را خشک و شور توصیف می کند که برای استفاده به عنوان کود مناسب نیست مگر مخلوط با کود. ابن باسال دو دستور العمل برای کمپوست کردن کود کبوتر و احتمالاً کود الاغ ارائه می دهد، اگرچه تفسیر آن مطمئن نیست. باسال می‌گوید گرمای بیش از حد و ویژگی‌های مرطوب کود کبوتر برای پوشش گیاهی ضعیف‌تر و مقاوم‌تر، به‌ویژه آن‌هایی که تحت تأثیر دماهای سرد قرار می‌گیرند، به درستی کار می‌کند. در استفاده از زمین های کشاورزی فشرده، کود حیوانی اغلب به عنوان کودهای معدنی مورد استفاده قرار نمی گیرد، و بنابراین، اثربخشی استفاده از نیتروژن ضعیف است.

کودهای دامی با افزودن مواد طبیعی و مواد مغذی، نیتروژن مشابه، که توسط باکتری‌ها، قارچ‌ها و موجودات مختلف در خاک استفاده می‌شود، به حاصلخیزی خاک کمک می‌کنند. سپس ارگانیسم‌های بالاتر از قارچ‌ها و میکروارگانیسم‌ها در یک توالی زندگی که شامل اینترنت غذای خاک است، تغذیه می‌کنند.
لطفاً جهت دسترسی به لیست برترین قیمت کود ادونس مایع کلیک کنید
کودهای حیوانی با بوی بسیار نامطبوع معمولاً مستقیماً در خاک ریخته می شوند تا بو را به حداقل برسانند.

سایر اشکال ماده گیاهی که به عنوان کود استفاده می شود شامل محتویات شکمبه نشخوارکنندگان ذبح شده، غلات مصرف شده و جلبک دریایی است. مخازن بتنی، یکی جدید، و دیگری حاوی کود گاوی ترکیب شده با آب. کودهای حیوانی ممکن است تقلبی یا آلوده به فرآورده های حیوانی مختلف، مربوط به پشم، پر، خون و استخوان باشد. خوراک دام ممکن است در نتیجه نشت با کود دامی مخلوط شود. به عنوان مثال، گاهی اوقات به جوجه ها با پودر گوشت و استخوان، یک محصول حیوانی، تغذیه می شود که ممکن است در نهایت با بستر خروس ترکیب شود.

سرگین خشک حیوانات به عنوان گاز در بسیاری از مکان های بین المللی در سراسر جهان استفاده می شود. در سال 2018، دانشمندان اتریشی روشی برای تولید کاغذ از کود فیل و گاوی ارائه کردند. کمپوست حاوی کود بوقلمون و تراشه های چوبی از مواد بستر خشک می شود و سپس برای کود در مراتع استفاده می شود.

به عنوان مثال اسب، گاو، خوک، گوسفند، مرغ، بوقلمون، خرگوش و گوانو از پرندگان دریایی و خفاش ها همه دارای خواص کاملاً متفاوتی هستند. به عنوان مثال، کود گوسفندی از نظر نیتروژن و پتاس بیش از حد است، در حالی که کود خوک در هر کدام نسبتاً کم است. اسب‌ها عمدتاً علف و برخی علف‌های هرز را می‌خورند، بنابراین کود اسب می‌تواند شامل علف و بذر علف‌های هرز باشد، زیرا اسب‌ها دانه‌ها را مانند گاو هضم نمی‌کنند. کود گاوی منبع مؤثری از نیتروژن است که به خوبی کربن طبیعی است.

کود خوک و گاو معمولاً با استفاده از کودپاش در مزارع پخش می شود. به دلیل کاهش نسبتاً پروتئین در مواد گیاهی، کود گیاهخوار بوی ملایم تری نسبت به سرگین گوشتخواران یا همه چیزخواران دارد. با این حال، دوغاب گیاهخواری که تحت تخمیر بی هوازی قرار گرفته است ممکن است بوی نامطبوع تری ایجاد کند و این می تواند در برخی از مناطق کشاورزی یک نقطه ضعف باشد. فضولات طیور در صورت تازه بودن برای محصولات مضر است، اما پس از مدتی کمپوست، کودهای مفیدی را به همراه خواهد داشت.

کود دامی را می توان به صورت تجاری کمپوست و کیسه کرد و به عنوان اصلاح کننده خاک ارائه کرد.

وقتی صحبت از استفاده بیش از حد در مناطق کشاورزی فشرده با تعداد زیاد دام و زمین‌های کشاورزی بسیار کم است، کود حیوانی می‌تواند مشکل‌ساز باشد. در سال 2007، تحقیقات دانشگاه مینه‌سوتا نشان داد که غذاهایی مانند ذرت، کاهو و سیب‌زمینی آنتی‌بیوتیک‌هایی را از خاک‌های پخش شده با کود حیوانی که این داروها را در خود جای می‌دهند، تولید می‌کنند. اغلب منشا گیاهی دارد، اما معمولاً حاوی مقداری مدفوع یا بستر حیوانی است. اجزای موجود در کود خوکی شامل اسیدهای کربوکسیلیک با وزن مولکولی کم، اسیدهای استیک، پروپیونیک، بوتیریک و والریک است. کود حیوانی معمولاً ترکیبی از مدفوع حیوانات و کاه بستر است، مانند این مثال از یک اصطبل.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد