اشکال رایج کودهای حیوانی

۳۵ بازديد

کودهای دامی با گنجاندن مواد طبیعی و ویتامین‌های مربوط به نیتروژن، که ممکن است توسط باکتری‌ها، قارچ‌ها و سایر موجودات موجود در خاک مورد استفاده قرار گیرند، به حاصلخیزی خاک کمک می‌کنند. سپس ارگانیسم‌های بالاتر از قارچ‌ها و میکروارگانیسم‌ها در رشته‌ای از زندگی تغذیه می‌کنند که حاوی شبکه‌های غذایی خاک است. کودهای حیوانی با بوی بسیار نامطبوع معمولاً مستقیماً در خاک ریخته می شوند تا انتشار مجدد بو را به حداقل برسانند.

کودهای سبز محصولاتی هستند که برای عملکرد خاص شخم زدن آنها در خاک رشد می کنند، بنابراین باروری را از طریق ترکیب مواد مغذی و طبیعی در خاک افزایش می دهند.
لطفاً جهت دسترسی به لیست برترین خرید کود بایوبیز کلیک کنید
گیاهان حبوبات مربوط به شبدر اغلب برای این کار استفاده می شوند، زیرا آنها نیتروژن را در میکروارگانیسم های Rhizobia در گره های تخصصی در ساختار ریشه ترمیم می کنند. علاوه بر این، غذاهای ارگانیک بسته به منابع و روش درمان کود دامی، ممکن است بسیار بیشتر یا بسیار کمتر شامل آنتی بیوتیک ها باشند. کود حیوانی، مانند کود جوجه و کود گاوی، سال هاست که به عنوان کود برای کشاورزی استفاده می شود. می تواند ساختار خاک را تقویت کند تا خاک مواد مغذی و آب اضافی را در خود نگه دارد و متعاقباً بارورتر شود. کود حیوانی ورزش های میکروبی خاک را تشویق می کند که باعث افزایش ذخایر مواد معدنی خاک و بهبود تغذیه گیاه می شود.

کود سبز

اشکال رایج کود حیوانی شامل کود مزرعه یا دوغاب مزرعه است. FYM همچنین حاوی مواد گیاهی است که به عنوان بستر برای حیوانات استفاده می شود و مدفوع و ادرار را جذب می کند. کود کشاورزی در نوع مایع، که اغلب به عنوان دوغاب شناخته می شود، توسط سیستم های پرورش دام بسیار فشرده که در آن از بتن یا تخته سنگ استفاده می شود، به عنوان جایگزین بستر کاه تولید می شود. کود حیوانی کاملاً متفاوت دارای کیفیت های کاملاً متفاوتی است و هنگام استفاده به عنوان کود به هزینه های کاربرد کاملاً متفاوتی نیاز دارد.

کود

کود خوک‌ها و گاوها معمولاً با استفاده از کودپاش در مزارع باز می‌شوند. به دلیل کاهش نسبتاً سطح پروتئین در مواد گیاهی، کود گیاهخوار بوی ملایم تری نسبت به سرگین گوشتخواران یا همه چیزخواران دارد. با این حال، دوغاب گیاهخواری که تحت تخمیر بی هوازی قرار گرفته است ممکن است بوهای نامطبوع تری ایجاد کند و این معمولاً در برخی مناطق کشاورزی یک مشکل است. فضولات طیور در صورت تازه بودن برای پوشش گیاهی مضر است، اما پس از یک دوره کمپوست، کودهای گرانبهایی هستند.

انواع دیگر مواد گیاهی مورد استفاده به عنوان کود شامل محتویات شکمبه نشخوارکنندگان ذبح شده، غلات مصرف شده و جلبک دریایی است. مخازن بتنی، یکی جدید، و دیگری حاوی کود گاوی مخلوط با آب. کودهای حیوانی ممکن است تقلبی یا آلوده به فرآورده های حیوانی مختلف، مربوط به پشم، پر، خون و استخوان باشد. خوراک دام می تواند در نتیجه نشت با کود دامی مخلوط شود. به عنوان مثال، جوجه ها اغلب با پودر گوشت و استخوان، یک محصول حیوانی، تغذیه می شوند که ممکن است در نهایت به مخلوط با بستر مرغ تبدیل شود.

در بسیاری از کشورهای جهان از سرگین خشک حیوانات به عنوان گاز استفاده می شود. در سال 2018، دانشمندان اتریشی روشی برای تولید کاغذ از کود فیل و گاوی ارائه کردند. کمپوست حاوی کود بوقلمون و تراشه های چوبی از مواد بستر خشک می شود و سپس برای کود در مراتع استفاده می شود.

به عنوان مثال اسب، گاو، خوک، گوسفند، مرغ، بوقلمون، خرگوش و گوانو از پرندگان دریایی و خفاش ها همه دارای خواص کاملاً متفاوتی هستند. به عنوان مثال، کود گوسفندی دارای نیتروژن و پتاس زیاد است، در حالی که کود خوکی در هر کدام نسبتاً کم است. اسب ها عمدتاً علف و چند علف هرز را می خورند، بنابراین کود اسب می تواند شامل علف و بذر علف های هرز باشد، زیرا اسب ها دانه ها را مانند گاوها هضم نمی کنند. کود گاوی منبع مؤثر نیتروژن و همچنین کربن طبیعی است.

همچنین حاوی مقداری نیتروژن و سایر مواد مغذی است که به گسترش پوشش گیاهی کمک می کند. جاروهای حمام های سوزان شامل ادرار و فضولات انسانی بود که ابن باسال آن ها را خشک و شور توصیف می کند و تا زمانی که با کود کود ترکیب نشوند، برای استفاده به عنوان کود مناسب نیستند. ابن باسال دو دستور العمل برای کمپوست کردن کود کبوتر و احتمالاً کود الاغ ارائه می دهد، اگرچه ترجمه آن نامشخص است. باسال می‌گوید گرمای بیش از حد و ویژگی‌های مرطوب کود کبوتر برای محصولات ضعیف‌تر و مقاوم‌تر، به‌ویژه محصولاتی که تحت تأثیر دمای سرد قرار دارند، به درستی کار می‌کند. در استفاده از زمین های کشاورزی فشرده، کود حیوانی معمولاً به اندازه کودهای معدنی متمرکز استفاده نمی شود، و بنابراین، اثربخشی استفاده از نیتروژن ضعیف است.

کود حیوانی می‌تواند از نظر استفاده بیش از حد در مناطقی با کشاورزی فشرده با تعداد دام زیاد و زمین‌های کشاورزی بسیار کم در دسترس به مشکل تبدیل شود. در سال 2007، مطالعه‌ای در دانشگاه مینه‌سوتا نشان داد که وعده‌های غذایی مشابه ذرت، کاهو و سیب‌زمینی، آنتی‌بیوتیک‌هایی را از خاک تولید می‌کنند که با کود حیوانی حاوی این داروها تولید می‌شود. اغلب منشا گیاهی دارد، اما اغلب حاوی مقداری سرگین یا بستر حیوانی است. اجزای موجود در کود خوکی شامل اسیدهای کربوکسیلیک با وزن مولکولی کم، اسیدهای استیک، پروپیونیک، بوتیریک و والریک است. کود حیوانی اغلب ترکیبی از مدفوع حیوانات و کاه بستر است.


جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت بنیفر شاپ بازدید کنید
بستر مرغ، که از مرغ می آید، غلیظ است. در نیتروژن و فسفات و برای خواص ربات ارزشمند است. کود مواد آلی است که به عنوان کود آلی در کشاورزی استفاده می شود. بیشتر کود از مدفوع حیوانات تشکیل شده است. منابع دیگر از کمپوست و کود سبز استفاده می کنند.

کود دامی را می‌توان به صورت تجاری کمپوست و کیسه‌بندی کرد و به عنوان اصلاح خاک خریداری کرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد