استفاده از کود به عنوان یک ماده طبیعی

۴۰ بازديد

همچنین دارای مقداری نیتروژن و سایر مواد مغذی است که به رشد گیاهان کمک می کند. جاروب‌های حاصل از حمام‌های سوزان شامل ادرار و فضولات انسانی بود که ابن باسال آن‌ها را خشک و شور توصیف می‌کند که برای استفاده به عنوان کود مناسب نیست مگر اینکه با کود کود استفاده شود. ابن باسال دو دستور العمل برای کمپوست کردن کود کبوتر و احتمالاً کود الاغ ارائه می دهد، اگرچه ترجمه آن نامشخص است. باسال می‌گوید گرمای شدید و ویژگی‌های مرطوب کود کبوتر برای گیاهان ضعیف‌تر و مقاوم‌تر، به‌ویژه گیاهانی که تحت تأثیر دمای سرد قرار می‌گیرند، به درستی کار می‌کند. در استفاده از زمین های کشاورزی فشرده، کود حیوانی معمولاً به عنوان کودهای معدنی مورد استفاده قرار نمی گیرد، و بنابراین، اثربخشی استفاده از نیتروژن ضعیف است.

سایر اشکال ماده گیاهی مورد استفاده به عنوان کود شامل محتویات شکمبه نشخوارکنندگان ذبح شده، غلات مصرف شده و جلبک دریایی است. مخازن بتنی، یکی جدید، و دیگری حاوی کود گاوی مخلوط با آب. کودهای حیوانی ممکن است تقلبی یا آلوده به محصولات حیوانی مختلف مانند پشم، پر، خون و استخوان باشد. خوراک دام ممکن است به دلیل ریختن کود با کود مخلوط شود. به عنوان مثال، جوجه ها اغلب با پودر گوشت و استخوان، یک محصول حیوانی، تغذیه می شوند که ممکن است با بستر مرغ مخلوط شوند.

کود خوک و گاو معمولاً با استفاده از کودپاش در مزارع باز می شود. به دلیل کاهش نسبتاً سطح پروتئین در مواد گیاهی، کود گیاهخوار بوی ملایم تری نسبت به سرگین گوشتخواران یا همه چیزخواران دارد. با این حال، دوغاب گیاهخواری که تحت تخمیر بی هوازی قرار گرفته است، می تواند بوی نامطبوع بیشتری ایجاد کند و این می تواند در برخی مناطق کشاورزی یک نقطه ضعف باشد. فضولات طیور زمانی که اخیراً برای محصولات خطرناک است، اما پس از مدتی کمپوست، کودهای ارزشمندی هستند.

کود

به عنوان مثال اسب، گاو، خوک، گوسفند، مرغ، بوقلمون، خرگوش و گوانو از پرندگان دریایی و خفاش ها همه دارای خواص کاملاً متفاوتی هستند. برای مواردی، کود گوسفندی دارای نیتروژن و پتاس بیش از حد است، در حالی که کود خوک در هر کدام نسبتاً کم است. اسب‌ها عمدتاً علف و علف‌های هرز را می‌خورند، بنابراین کود اسب می‌تواند شامل علف و بذر علف‌های هرز باشد، زیرا اسب‌ها دانه‌ها را به بهترین نحوی که گاو انجام می‌دهند، هضم نمی‌کنند. کود گاوی علاوه بر کربن آلی منبع کارآمد نیتروژن است.

کود حیوانی

کود دامی را می توان به صورت تجاری کمپوست و کیسه کرد و به عنوان اصلاح کننده خاک فروخت.

کودهای سبز محصولاتی هستند که با هدف صریح شخم زدن آنها در خاک رشد می کنند، بنابراین باروری را از طریق ترکیب مواد مغذی و مواد آلی در خاک افزایش می دهند. گیاهان حبوبات مانند شبدر گاهی اوقات برای این کار استفاده می شوند، زیرا نیتروژن را با استفاده از باکتری Rhizobia در گره های تخصصی در ساختار ریشه ترمیم می کنند. بسته به منابع و درمان کود، وعده های غذایی ارگانیک ممکن است بیشتر یا بسیار کمتر حاوی آنتی بیوتیک باشد. کود حیوانی مانند کود خروس و کود گاوی قرن هاست که به عنوان کود برای کشاورزی استفاده می شود. می تواند ساختار خاک را تقویت کند تا خاک مواد مغذی و آب بیشتری را در خود نگه دارد و به همین دلیل به حاصلخیز اضافی تبدیل شود. کود حیوانی علاوه بر این ورزش میکروبی خاک را تشویق می کند که باعث افزایش مواد معدنی خاک می شود و ویتامین گیاه را تقویت می کند.

کود حیوانی می‌تواند با استفاده شدید در مناطق کشاورزی فشرده با تعداد بیش از حد دام و زمین‌های کشاورزی بسیار کم در دسترس، مشکل ساز شود. در سال 2007، یک بررسی از دانشگاه مینه‌سوتا نشان داد که مواد غذایی مربوط به ذرت، کاهو و سیب‌زمینی برای جمع‌آوری آنتی‌بیوتیک‌ها از اسپری خاک با کود حیوانی حاوی این داروها یافت شده است. اغلب منشا گیاهی دارد، اما معمولاً حاوی مقداری مدفوع یا بستر حیوانی است. اجزای موجود در کود خوکی شامل اسیدهای کربوکسیلیک با وزن مولکولی کم، اسیدهای استیک، پروپیونیک، بوتیریک و والریک است.
لطفاً جهت دسترسی به لیست برترین خرید کود ادونس مایع کلیک کنید
کود حیوانی معمولاً مخلوطی از مدفوع حیوانات و کاه بستر است، همانطور که در این مثال از یک سکو استفاده می شود.

انواع رایج کود حیوانی شامل کود مزرعه یا دوغاب مزرعه است. FYM علاوه بر این حاوی مواد گیاهی است که به عنوان بستر برای حیوانات استفاده می شود و مدفوع و ادرار را جذب می کند. کود کشاورزی در نوع مایع، که به نام دوغاب شناخته می شود، با تکنیک های دامپروری بسیار فشرده تولید می شود که در آن از بتن یا تخته به عنوان جایگزین بستر کاه استفاده می شود. کود حیوانی مختلف دارای کیفیت های کاملاً متفاوتی است و هنگام استفاده به عنوان کود به میزان کاربرد کاملاً متفاوتی نیاز دارد.

در بسیاری از کشورهای جهان از سرگین خشک حیوانات به عنوان بنزین استفاده می شود. در سال 2018، دانشمندان اتریشی راهی برای تولید کاغذ از کود فیل و گاو ارائه کردند. کمپوست حاوی کود بوقلمون و تراشه های چوبی از مواد بستر خشک می شود و سپس برای کود در مراتع استفاده می شود.


جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت ایران کشاورزی بازدید کنید
بستر مرغ از یک چو می آید ور در نیتروژن و فسفات غلیظ است و برای خواص ربات ارزشمند است. کود یک ماده طبیعی است که به عنوان کود طبیعی در کشاورزی استفاده می شود. بیشتر کود از مدفوع حیوانات تشکیل شده است. منابع دیگر از کمپوست و کود سبز استفاده می کنند.

کودهای دامی با گنجاندن مواد آلی و مواد مغذی مانند نیتروژن که توسط باکتری‌ها، قارچ‌ها و سایر موجودات موجود در خاک استفاده می‌شوند، به حاصلخیزی خاک کمک می‌کنند. سپس ارگانیسم‌های بالاتر از قارچ‌ها و باکتری‌ها در رشته‌ای از زندگی تغذیه می‌کنند که شامل اینترنت غذای خاک است. کودهای حیوانی با بوی نامطبوع معمولاً فوراً در خاک ریخته می شوند تا از انتشار بو جلوگیری کنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد