توزیع کنندگان کود جامد

۴۲ بازديد

اپلیکاتور در حال پاشیدن کود نیتروژن مایع روی مزرعه ذرت اواخر بهار است. لوبیا فاوا و برخی محصولات مختلف به عنوان کود سبز کاشته می شوند تا نیتروژن دوباره به خاک اضافه شود. کود کمپوست شده که 5 بار در 15 روز تبدیل شده و به دمای بین 55 تا 77.2 درجه سانتیگراد (131 تا 171 درجه فارنهایت) رسیده است، محدودیتی در زمان مصرف ندارد. از آنجایی که کود باید با دقت مدیریت شود تا بیشترین سود را از آن به دست آورد، برخی از کشاورزان نیز ممکن است تمایلی به صرف تلاش و زمان اجباری نداشته باشند. کود باید به دقت ذخیره شود تا از دست دادن مواد مغذی، به ویژه نیتروژن، کاهش یابد.

اگر چنین مشکلی وجود داشته باشد، باید ماهیت آن تشخیص داده شود، دیپلم کمبود مشخص شود و مقدار و نوع کود مورد نیاز برای یک محصول مشخص شود. هیچ جایگزینی برای بررسی دقیق وضعیت پوشش گیاهی و خاک در این موضوع وجود ندارد که با آزمایش‌های کود ساده، آزمایش‌های سریع بافت‌های گیاهی و تجزیه و تحلیل خاک و پوشش گیاهی انجام شود. در مجموع، گیاهان کمتر از شانزده عنصر نیاز ندارند که از جمله مهمترین آنها می توان به کربن، هیدروژن، اکسیژن، نیتروژن، فسفر، گوگرد، پتاسیم، کلسیم و منیزیم اشاره کرد. گیاهان کربن را از محیط و هیدروژن و اکسیژن را از آب بدست می آورند. سایر ویتامین ها از خاک جذب می شوند.

استفاده از کود جامد دانه‌بندی شده یا گلوله‌ای با طراحی بهبودیافته تجهیزات کمک شده است. چنین دستگاه هایی، بسته به طراحی، می توانند کود را در زمان کاشت رسوب دهند، محصول در حال رشد را بپوشانند، یا مواد را پخش کنند. توزیع کنندگان کود جامد دارای یک قیف بزرگ با سوراخ هایی در پشت هستند. توزیع با ابزارهای مختلف، شبیه به غلتک ها، همزن ها، یا زنجیره های بی نهایتی که از پشت قیف عبور می کنند، انجام می شود. پخش‌کننده‌های پخش دارای یک قیف وان شکل هستند که از آن مواد روی دیسک‌های گردان می‌افتد که آن را در یک نوار وسیع توزیع می‌کنند. ضمائم کود را می توان برای اکثر کارخانجات و کولتیواتورهای تراکتوری و برای مته های غلات و چند نوع گاوآهن یافت. آنها کود را در هنگام کاشت بدون آسیب به دانه در کنار بذر قرار می دهند، با این حال مواد مغذی در مراحل اولیه در دسترس است.

سنگ آهک آسیاب شده به طور گسترده برای این عملکرد استفاده می شود. عامل پرانرژی آن، کربنات کلسیم، با خاک واکنش می دهد و اسیدیته آن را کاهش می دهد. سنگ‌های آهکی معمولی، به‌ویژه دولومیتی، حاوی کربنات منیزیم نیز هستند، بنابراین منیزیم گیاه را نیز تامین می‌کنند. در میان منابع مواد آلی و مواد مغذی گیاهی، کود کشاورزی از اهمیت زیادی برخوردار است.

ویتامین‌های گیاهی ضروری

در مواردی که حاصلخیزی خاک خوب نیست، می‌توان مواد طبیعی یا تولیدی را برای تامین ویتامین‌های گیاهی مورد نظر اضافه کرد. اینها کود نامیده می شوند، اگرچه دوره زمانی به طور کلی برای مواد معدنی عمدتا غیر از آهک یا گچ استفاده می شود. در کشاورزی عملی، استفاده از بقایای گیاهی کمپوست شده باید با استفاده از بقایای تازه مقایسه شود. در مناطقی که کودهای تجاری گران هستند، نیروی کار معقول است، و ادوات آن آسان است، با این حال، کمپوست سازی نیاز را برآورده می کند و یک دنباله منطقی است. آهک‌سازی برای کاهش اسیدیته خاک به‌طور گسترده در مناطق مرطوب که بارندگی کلسیم و منیزیم را از خاک بیرون می‌آورد و در نتیجه شرایط اسیدی ایجاد می‌کند، انجام می‌شود. کلسیم و منیزیم از ویتامین های گیاهی اصلی هستند که توسط مواد آهک تهیه می شوند.

اقتصاد کودها

بعد از نرم‌افزار، شخم زدن، دیسک کردن، یا سخت کردن آن را با خاک مخلوط می‌کند. چنین خاک ورزی معمولاً ضروری است، زیرا کلسیم به آرامی در بیشتر خاک ها به سمت پایین مهاجرت می کند. آهک اغلب توسط وانت هایی که به طور خاص مجهز و متعلق به اپراتورهای سفارشی است استفاده می شود. مارن و گچ اشکال ظریف ناخالص سنگ آهک هستند و گاهی اوقات به عنوان مواد آهکی، مانند پوسته صدف استفاده می شوند. با این وجود، سولفات کلسیم و کلرید کلسیم برای آهک کردن مناسب نیستند، زیرا اگرچه کلسیم آنها به آسانی محلول است، اما در پشت باقی مانده ای خطرناک از بین می روند.

قرار دادن کود بر اساس اشکال محصولات متفاوت است. برخی از محصولات زراعی به چسباندن بالای دانه نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر زمانی سودآورتر هستند که نوار کود زیر دانه باشد. آهک با مخلوط کردن یکنواخت آن با لایه کف خاک اعمال می شود. همچنین می‌توان آن را در هر زمانی از سال در زمین‌هایی که برای محصولات بهاره یا غلات زمستانی شخم زده شده یا در مراتع ابدی استفاده کرد.

بیماری های گیاهی می تواند ظاهری شبیه کمبود مواد معدنی ایجاد کند، همانطور که موجودات مختلف می توانند ظاهر شوند. خشکسالی یا کشت نامناسب یا کاربرد کود هر کدام ممکن است علائم کمبود را ایجاد کند. کاربرد کود نمای هوایی از تراکتوری که یک دستگاه کود را بکسل می کند.

بعد از یک نقطه مطمئن، ورودی های مساوی از مواد شیمیایی تولید بسیار کمتر و افزایش عملکرد کمتری دارد. هدف کشاورز استفاده از کود به روشی است که احتمالاً سودآورترین قیمت آب و برق را به کار گیرد. کاربرد کود ایده آل همچنین استفاده بیش از حد و بی موقع را به حداقل می رساند، که صرفاً برای کشاورز بیهوده نیست، بلکه برای آبراه های مجاور نیز خطرناک است. استفاده از کودهای مایع و آمونیاک در حال افزایش است، به ویژه آمونیاک بی آب، که به عنوان مایع زیر فشار استفاده می شود، اما زمانی که به فشار اتمسفر پرتاب می شود، به گاز تبدیل می شود. با این حال، آمونیاک بدون آب بسیار خورنده، قابل اشتعال و در صورت عدم استفاده صحیح بسیار خطرناک است. بنابراین، ابزار کاربردی تخصصی است. به طور معمول، اپلیکاتور یک تیغه اسکنه‌ای شکل است که لوله‌ای در قسمت پشتی آن نصب شده است تا آمونیاک را بین سیزده تا ۱۵ سانتی‌متر زیر سطح خاک هدایت کند.

کود سبز


لطفاً جهت دسترسی به لیست برترین خرید کود کشاورزی کلیک کنید
کلروزیک گیاه ذرت جوان با کلروز در مقابل گیاه ذرت جوان سالم است. ویراستاران ما آنچه را که ارسال کرده‌اید بررسی می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که مقاله را اصلاح کنند یا خیر. در حالی که هر تلاشی برای رعایت قانون نوع نقل قول انجام شده است، ممکن است اختلافاتی وجود داشته باشد.


جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت کشاورزی آنلاین بازدید نمائید
کودهای مایع مخلوط حاوی نیتروژن، فسفر و پتاسیم می توانند همچنین روی سطح خاک یا به عنوان محلول پاشی بوسیله سمپاش های فیل در محل پرورش محصولات نزدیک به رشد استفاده شود. مناطق بزرگ را می توان با استفاده از صفحه ای که هر کود مایع و خشک را توزیع می کند، سریع پوشش داد. حاصلخیزی خاک کیفیت خاکی است که به آن اجازه می دهد ترکیبات را در مقادیر کافی تولید کند و پایداری لازم را برای تبلیغ توسعه پوشش گیاهی زمانی که عوامل دیگر مفید هستند، فراهم کند.

Withformaldehydeit کودهای متیلن اوره را ارائه می‌کند که نیتروژن را به آرامی، مکرر و یکنواخت آزاد می‌کند و یک سال کامل در یک زمان مصرف می‌شود. از آنجایی که کشاورز باید بداند در هنگام خرید کود چه میزان درآمدی باید انتظار داشته باشد، امتحانات به عنوان تخمینی از تولید محصولات کشاورزی بالا تفسیر می‌شوند که در نهایت می‌تواند نتیجه افزودن مواد مغذی باشد. قیمت مواد مغذی باید در برابر ارزش محصول و حتی در تقابل با روش‌های مختلف، مانند سرمایه‌گذاری پول در یک چیز دیگر با بازده بالقوه بیشتر، متعادل شود. قانون کاهش بازده به خوبی در فناوری کود نمونه است.

اگرچه محصولات زراعی حاوی سدیم، ید و کبالت هستند، اما ظاهراً مهم نیستند. سوپر فسفات فوق محلول و سوپر فسفات سه گانه به ترتیب با تیمار فسفات کلسیم با اسید سولفوریک و فسفریک به دست می آیند. کودهای پتاسیم، به ویژه کلرید پتاسیم و سولفات پتاسیم، از ذخایر پتاس استخراج می شوند. از ترکیبات پتاسیمی که به صورت تجاری تولید می شوند، تقریباً 95 درصد آنها در کشاورزی به عنوان کود مورد استفاده قرار می گیرند.

در خاک‌هایی که به‌درستی خاک‌ورزی شده‌اند، سود حاصل از کود مصنوعی معمولاً ممکن است بیشتر از مقدار مساوی کود باشد. هوموس را تامین می‌کند که با افزایش قابلیت جذب و خرده‌فروشی آب، با افزایش هوادهی و حمایت از فعالیت‌های موجودات پایین‌تر، ویژگی بدنی خاک را بهبود می‌بخشد. کود وارد شده به خاک سطحی به جلوگیری از فرسایش ناشی از باران شدید و کاهش تبخیر آب از کف کمک می کند. در اثر ضربه، ارزش کود به عنوان یک ماده مالچ‌پاشی ممکن است بیشتر از ارزش آن به عنوان منبع ویتامین‌های گیاهی مهم باشد.

همچنین، ممکن است به کودهای بیشتری مانند اکسید فسفر نیاز باشد تا بتوان به ارزش کامل نیتروژن و پتاس موجود در کود دامی دست یافت. محصولات کود سبز معمولاً در پاییز کاشته می شوند و در بهار قبل از کاشت محصول تابستانی زیر کشت می روند. استفاده از کود و کمپوست به عنوان کود ممکن است به قدمت کشاورزی باشد.

یک آزمایش در منطقه را می توان با افزودن مواد مغذی به محصول با هزینه های مختلف انجام داد. پاسخ حاصل از عملکرد در رابطه با مقادیر ویتامین‌های عرضه‌شده نشان‌دهنده تامین انرژی خاک بارور نشده با روش بوشل یا تن محصول است. اگر افزایش عملکرد زیاد باشد، این موارد زیر نشان می‌دهد که خاک یک ماده مغذی بسیار کمی دارد.

لطفاً در صورت داشتن هرگونه سؤال، با کتابچه راهنمای سبک مناسب یا منابع مختلف بحث کنید. Britannica توضیح می‌دهد در این ویدیوها، Britannica موضوعات مختلفی را توضیح می‌دهد و راه‌حل‌هایی را که بی‌وقفه سؤال می‌شود، توضیح می‌دهد.

نتایج، زمانی که با واکنش عملکرد به کاربرد کود در آزمایش‌های منطقه‌ای مرتبط باشد، می‌تواند یکی از بهترین تخمین‌های کمبود را ارائه دهد. بهبود بیشتر روش‌های سنجش از دور، مربوط به تصاویر مادون قرمز، در دست مطالعه است و در نهایت احتمالاً ارزشمندترین رویکرد برای چنین تخمین‌هایی است. کود کود به صورت تقریبی 0.5-0.25-0.5 درجه بندی می شود که کمتر از دو سوم نیتروژن در اشکال کند اثر وجود دارد. با توجه به اینکه این ویتامین ها اصولاً به شکل غیر معدنی هستند که توسط گیاهان نمی توانند جذب شوند، میکروب های خاک می خواهند مواد طبیعی را قطع کنند و ویتامین ها را به حالت "معدنی" زیست قابل دسترس تبدیل کنند. در مقایسه، کودهای مصنوعی از قبل به شکل معدنی هستند و می‌توانند مستقیماً توسط محصولات جذب شوند.

به همین دلیل، کشاورز به اندازه‌گیری میزان موجودی مواد مغذی در مقابل کل عرضه مواد مغذی فکر می‌کند. هنگامی که منبع قابل دستیابی یک ماده مغذی کاهش می یابد، فقدان آن به یک محدودیت در نظر گرفتن رشد گیاه تبدیل می شود. با این حال، مقادیر زیاد برخی از ویتامین ها ممکن است باعث کاهش عملکرد شود. هنگامی که به عنوان مایع از مناطق دام جمع آوری می شود، ممکن است در مخازن ذخیره شود و سپس به دستگاه توزیع یا مستقیماً به سیستم آبیاری بارانی پمپ شود. دستگاه پخش کود جامد که می تواند برای کمپوست استفاده شود، مواد را به مزرعه منتقل می کند، آن را خرد می کند و به طور یکنواخت روی زمین پخش می کند. این فرآیند می‌تواند در موقعیت‌های مفید، از جمله زمستان، انجام شود، اما نه اغلب زمانی که محصول در حال رشد است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد