انواع و کاربردهای کانکتور فیبر نوری

۷۵ بازديد

این دارای یک طراحی محکم است که با استفاده از فشار کشش با فرول فنری جفت می شود. همچنان احتمالاً دومین نوع اتصال دهنده فیبر رایج برای کاربردهای سیمپلکس و دوبلکس است. کانکتور فیبر نوری وسیله ای انعطاف پذیر است که کابل های فیبر را که نیاز به اتصال و قطع سریع دارند به هم متصل می کند.

سری فیبر نوری فیشر

به این ترتیب در انتقال داده برای ارتباطات راه دور استفاده می شود و معمولاً در شبکه های کامپیوتری، انتقال صدا، حسگرها و انتقال نیرو استفاده می شود. برعکس، انتقال اصلاح شده را می توان از طریق کانکتورهای دوبلکس و کابل فیبر دوبلکس، که اتصال دوبلکس نامیده می شود، به دست آورد. علاوه بر این، یک کانکتور فیبر نوری سیمپلکس اغلب با یک رشته فیبر شیشه ای یا پلاستیکی متصل می شود، در حالی که کانکتور فیبر نوری دوبلکس باید با دو رشته فیبر متصل شود. برخلاف دو کانکتور فیبر نوری قبلی، کانکتور فیبر MTP/MPO یک کانکتور چند فیبر و بزرگتر از سایر کانکتورها است که فیبرهای 12 تا 24 فیبر را در یک فرول مستطیل شکل ترکیب می کند. اغلب در اتصالات موازی نوری با پهنای باند بالا 40G و 100G استفاده می شود.

ما طیف گسترده‌ای از مجموعه‌های کابل از پیش پایان یافته را ارائه می‌کنیم که 100% آزمایش شده‌اند تا از مطابقت با مشخصات شما اطمینان حاصل شود. این مجموعه ها برای اندازه گیری و ساخت قطعات فیبر نوری و تست شبکه نوری استفاده می شود. کانکتور اصلی با شماره سریال آن بر روی بدنه کانکتور مشخص شده است که ردیابی پارامترهای انتقال و هندسی را تضمین می کند.


لطفاً جهت دسترسی به لیست بهترین فروش کابل کوآکسیال کلیک کنید
در واقع، با توجه به انجمن فیبر نوری، در مجموع حدود 100 نوع مختلف کانکتور فیبر نوری وجود دارد. این کانکتورهای منطبق با استاندارد تحت پوشش استانداردهای همبستگی کانکتور فیبر نوری EIA/TIA-604 هستند. کانکتور فیبر نوری یک دستگاه انعطاف پذیر است که می تواند کابل فیبر نوری را به سرعت متصل و جدا کند. انواع زیادی از انواع کانکتور فیبر، از جمله اتصال فیبر LC، اتصال فیبر SC، اتصال فیبر FC، اتصال فیبر ST و غیره موجود است. در این میان کانکتور فیبر نوری LC یکی از رایج ترین انواع کانکتور فیبر نوری است. در این مقاله توضیح واضحی در مورد اتصال فیبر LC و نحوه استفاده از آن ارائه می شود.

همچنین دارای یک زبانه قفل است تا بدون ترس از شل شدن تصادفی آن را جفت و جدا کنید. کانکتور فیبر LC اتصال بین دو کابل فیبر LC یا یک کابل فیبر نوری و یک قطعه نوری دیگر را فراهم می کند. علاوه بر کانکتورهای فیبر LC، آداپتورها، تضعیف کننده ها، جامپرها، FS.COM پشتیبانی فنی را نیز برای شما فراهم می کند. اگر علاقه مند هستید، لطفاً برای جزئیات بیشتر با FS.COM تماس بگیرید. هر دو کانکتور تک حالته و چند حالته Q-RMC/NEX10 در FS موجود هستند. و همچنین می توانید نوع فیبر نوری، ژاکت کابل را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید تا یک کابل فیبر نوری صنعتی سفارشی دریافت کنید.

انواع متداول کانکتورهای فیبر نوری عبارتند از LC، SC، MTP/MPO، ST و FC. کانکتور LC، به عنوان یک کانکتور اصلی فیبر نوری، به دلیل اندازه جمع و جور، عملکرد بالا و سهولت استفاده، ترجیح داده می شود. علاوه بر این، برای کانکتورهای چند فیبر، کانکتورهای MTP/MPO نیز برای انتقال داده های 40G و 100G محبوبیت پیدا می کنند. کانکتور Mechanical Transfer Registered Jack (MT-RJ) یک کانکتور دوبلکس است که از پین ها برای تراز استفاده می کند و دارای نسخه های نر و ماده است.

این فرول منحصر به فرد، همراه با فرآیند تراز هسته فعال ثبت شده Diamond، دقیقاً هسته فیبر را با محور فرول تراز می کند تا مقادیر Insertion Loss را به حداقل برساند. این فرآیند خاص، دیاموند را قادر می سازد تا از عملکرد بالا در تمامی محصولات خود اطمینان حاصل کند. کانکتور Rosenberger NEX10 برای محیط های خشن در فضای باز مناسب است و با طراحی اندازه جمع و جور به علاوه ضد آب، ضد گرد و غبار و ضد خوردگی مشخص می شود. قفل سریع فشاری به نصب محکم و حذف آسان بدون هیچ ابزاری کمک می کند.


جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت آلیس صنعت بازدید نمایید
کانکتورها که پایانه ها نیز نامیده می شوند، کابل ها را با اتصال ایمن به یکدیگر متصل می کنند که به پالس ها اجازه می دهد بدون وقفه از طریق کابل عبور کنند. برای سازگاری با کاربردهای مختلف، انواع کانکتور فیبر نوری زیادی وجود دارد. انتخاب بین انواع اتصال دهنده های مناسب برای استفاده خاص، عملکرد ایده آل کابل های فیبر نوری و دستگاه هایی را که به هم متصل می کنند تضمین می کند. انواع فیبر برای کانکتورهای فیبر نوری به کانکتورهای سیمپلکس، دوبلکس و چند فیبر طبقه بندی می شوند. یک کانکتور سیمپلکس دارای یک فیبر است که به کانکتور ختم می شود، در حالی که دوبلکس دارای دو فیبر است که به کانکتور ختم می شود. کانکتورهای فیبر متعدد می توانند دارای دو یا چند فیبر باشند که به کانکتور ختم می شوند.

رشته

کانکتورهای فیبر نوری کارآمدترین راه برای پایان دادن به کابل فیبر نوری در جایی که نیاز به اتصال و قطع سریع است. سیگنال های فیبر نوری با انتقال نور کار می کنند، بنابراین هدف کانکتور این است که اطمینان حاصل کند که نور ساطع شده از طریق کابل فیبر نوری تا حد امکان بدون وقفه است. کانکتورهای RS راه حل هایی را برای کابل فیبر نوری تک حالته و چند حالته ارائه می دهند. به عنوان مثال، می توان آن را در مجموعه های سفارشی برای کاربردهای ابزار دقیق و حسگر ادغام کرد.

کانکتورهای فیبر MTP/MPO به دلیل کلید بالا و پایین، مشکلات نر و ماده پیچیده هستند. برای درک بهتر می توانید به مقاله سفید ما درک قطبیت در سیستم MTP/MPO مراجعه کنید. رادیال کانکتورهای SC، LC و ST، مجموعه های کابل و مهارها را طراحی، تولید و به فروش می رساند. علاوه بر این، Radiall نسخه‌های پیشرفته‌ای از این کانکتورها را ارائه می‌دهد که برای برنامه‌های کاربردی mil/aero در محیط‌های سخت مناسب هستند. طیف گسترده ای از کانکتورهای فیبر نوری رادیال را بررسی کنید، از جمله اتصالات تاکتیکی، تخته به برد، تراکم بالا، هرمتیک و کانکتور پرتو منبسط شده.

کانکتورها همچنین می توانند یک کابل را به یک مبدل یا مستقیماً به دستگاهی که توسط کابل فیبر نوری سرویس می شود بیاورند. کانکتور فیبر نوری نیز با نام ترمینال شناخته می شود زیرا دو سر کابل های فیبر نوری را به هم متصل می کند. این کانکتورها کابل های فیبر نوری را در داخل فرول کنار هم نگه می دارند تا به طرف دیگر کابل ها متصل شوند. فرول ها قطعات انتهایی رابط هستند که شامل روش اتصال و ایمن سازی پایانه می شوند. برخی از فرول ها به آداپتور جفت و پیچ می شوند تا دو قسمت را در کنار هم نگه دارند. برخی دیگر از طرح سرنیزه استفاده می کنند، در حالی که برخی به هم می چسبند.

کانکتور MTO/MTP یک کانکتور فیبری است که از کابل نواری با تعداد فیبر بالا استفاده می کند. این از یک اتصال فشاری ساده استفاده می کند و برای برنامه های با چگالی بالا مناسب است. سیستم های کانکتور Diamond PS برای کاربردهای با توان بالا تا 16 وات توان نوری برای فیبرهای تک حالته طراحی شده اند. چگالی توان کمتر از پدیده‌هایی مانند "فیوز فیبر" و آسیب‌رسانی به سطح فیبر نوری، عمدتاً به دلیل آلاینده‌های میکرومتریک که به نقاط داغ تبدیل می‌شوند، جلوگیری می‌کند.

با محفظه پلاستیکی ساخته شده اند و از طریق پین های راهنمای فلزی و فرول های پلاستیکی، تراز دقیق را فراهم می کنند. در مقایسه با جک تلفن استاندارد، اندازه کانکتور MT-RJ کمی کوچکتر است و اتصال و جدا کردن آن را آسان تر می کند. علاوه بر این، کانکتور فیبر نوری MT-RJ هزینه پایان کمتر و چگالی بیشتری را برای سخت افزارهای الکترونیکی و مدیریت کابل در مقایسه با سایر پایانه های فیبر خواننده فراهم می کند. انواع کانکتورهای فیبر زیر، مانند کانکتورهای فیبر نوری LC/SC/MTP/MPO/ST، هنگام اتصال به پانل آداپتور نیاز دارند. کابل های فیبر با این نوع رابط های نوری معمولاً در مراکز داده، اتاق های مخابراتی، شبکه های سازمانی و غیره استفاده می شوند. در طول چند دهه گذشته، بازار شاهد معرفی کانکتورهای فیبر نوری مختلف بوده است که هدف آنها ارائه عملکرد تلفات کمتر، هزینه کمتر، چگالی بیشتر و/یا خاتمه آسان است.

کانکتورهای PS را می توان به سوئیچ های رسانا مجهز کرد که هر زمان که کانکتور نوری قطع می شود، لیزر پرقدرت را با کنترل از راه دور یا اینترلاک روشن/خاموش می کنند. آزمایشگاه ها همچنین اغلب از کابل های فیبر با اتصال دهنده ها استفاده می کنند، به عنوان مثال. برای انتقال نور به ابزارهای تشخیصی مانند توان سنج های فیبر نوری و طیف سنج ها. به عنوان مثال، برای تنظیمات پیچیده مانند لیزرهای فیبر حالت قفل شده، استفاده از اتصال دهنده های فیبر کمتر رایج است، تا حدی به دلیل اثرات مضر حتی تلفات برگشتی بسیار کوچک. کابل فیبر نوری برای انتقال اطلاعات از طریق نور در فواصل طولانی با سرعت بالا طراحی شده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد