آیا بوتاکس سمی است؟

۴۲ بازديد

پتانسیل تشکیل آنتی‌بادی را می‌توان با تزریق با کمترین دوز مؤثر در طولانی‌ترین فواصل زمانی بین تزریق‌ها به حداقل رساند. در تحقیقی بر روی مبتلایان به بلفارواسپاسم که دوز متوسط ​​هر چشم 33 واحد بوتاکس تولیدی کنونی را دریافت کردند، بیشترین عوارض جانبی گزارش شده پتوز (21%)، کراتیت نقطه‌ای سطحی (6%) و خشکی چشم (6%) بود. . یک بیمار در بین 445 بیمار مبتلا به هیپرهیدروزیس (0.2%)، دو بیمار در بین 380 بیمار بالغ با اسپاستیسیتی اندام فوقانی (0.5%)، و هیچ بیمار در بین 406 بیمار میگرنی با نمونه های آنالیز شده، حضور آنتی بادی های خنثی کننده را نداشتند. همانطور که در جدول 15 ثابت شده است، در بیماران مبتلا به دیابت قندی که صد واحد بوتاکس و دارونما تحت درمان با بوتاکس و دارونما بودند، بیشتر از بیماران بدون دیابت مشاهده شد. بیشترین عوارض جانبی گزارش شده بی وقفه پس از تزریق بوتاکس برای میگرن مزمن در جدول آمده است. 19.

ارتباط دقیق این رویداد با تزریق سم بوتولینوم ثابت نشده است.
جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت گلدن رویال بازدید نمائید
مانند همه پروتئین های درمانی، پتانسیل ایمنی زایی وجود دارد. . تشخیص تشکیل آنتی بادی بستگی به حساسیت و ویژگی سنجش دارد. علاوه بر این، بروز مثبت آنتی‌بادی در یک سنجش ممکن است تحت تأثیر تعدادی از عوامل همراه با روش‌شناسی سنجش، نمونه‌برداری، زمان‌بندی مجموعه الگوها، داروهای همزمان و بیماری‌های زمینه‌ای قرار گیرد.

آیا بوتاکس سمی است؟ این چیزی است که می خواهید بدانید

آنها در نهایت به این نتیجه رسیدند که شانس نتایج نامطلوب در طول زمان افزایش نمی یابد. افرادی که تزریق های مکرر را دریافت کردند، علاوه بر این، در طولانی مدت موفقیت درمانی بهتری داشتند. اما افتادگی پلک، آبریزش آب دهان و عدم تقارن همگی در اثر اثرات غیرعمدی سم روی بافت عضلانی اطراف نواحی هدف دارو ایجاد می‌شوند. با از بین رفتن سم ممکن است چند هفته طول بکشد تا این اثرات جانبی ناخواسته بهبود یابد. یک بررسی خوب در سال 2005 کشف کرد که نتایج نامطلوب با استفاده درمانی بدون شک بیشتر گزارش شده است. این ممکن است با شرایط زمینه‌ای مرتبط باشد، یا ممکن است به این دلیل باشد که دوزهای بالاتری برای مقابله با این وضعیت مورد نیاز است.

دویست و سی و یک بیمار که در یک پژوهش مدیریت شده با دارونما دوسوکور ثبت نام کرده بودند، 300 واحد تا 400 واحد بوتاکس دریافت کردند و در مقایسه با 233 بیمار که دارونما دریافت کردند، بود. بیست و دو بیمار بالغ که در تحقیقات کنترل شده با دارونما دوسوکور ثبت نام کرده بودند، چهارصد واحد یا بیشتر از بوتاکس را برای درمان اسپاسم اندام بالاتر دریافت کردند. علاوه بر این، چهل و چهار بزرگسال 400 واحد بوتاکس یا بیشتر را برای 4 درمان متوالی در مدت تقریباً 12 ماه برای درمان اسپاستیسیتی اندام بالاتر دریافت کردند. نوع و فراوانی عوارض جانبی مشاهده شده در بیماران تحت درمان با 400 واحد بوتاکس دقیقاً مشابه موارد گزارش شده در مبتلایان به اسپاستیسیتی اندام فوقانی با 360 واحد بوتاکس بود. جدول 14 اساساً منظم ترین واکنش های جانبی گزارش شده را در کارآزمایی های پزشکی دوسوکور و کنترل شده با دارونما برای مثانه بیش فعال نشان می دهد که طی 12 هفته پس از اولین درمان بوتاکس رخ می دهد. در یکی از بررسی‌های فاز سوم و مطالعه گسترش برچسب باز در مبتلایان به اسپاستیسیته اندام تحتانی کودکان، آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده در 2 بیمار از 264 بیمار (0.8%) که با بوتاکس برای حداکثر 5 دوره درمانی استفاده شده‌اند، ایجاد شد.

در یک سری از 5587 تزریق، خونریزی رتروبولبار در 3/0 درصد موارد رخ داد. این دانش شامل 346 بیمار در معرض 50 واحد بوتاکس و صد و ده بیمار در معرض بوتاکس هفتاد و پنج واحد در هر زیر بغل است.

کبودی، خونریزی، درد، قرمزی یا تورم در محل تزریق. تورم پلک، پوسته پوسته شدن یا تخلیه از چشم، مشکلات بینایی. مرکز داروی عوارض جانبی بوتاکس ما یک نمای جامع از اطلاعات دارویی موجود در مورد عوارض جانبی ناخواسته احتمالی هنگام مصرف این دارو ارائه می دهد. تجویز سم بوتولینوم با سایر واسطه‌هایی که بر عملکرد عصبی عضلانی تأثیر می‌گذارند ممکن است تأثیر سم بوتولینوم را بهبود بخشد.

بوتاکس

به این دلایل، مقایسه میزان بروز آنتی بادی به onabotulinumtoxinA در مطالعات شرح داده شده در زیر با بروز آنتی بادی در تحقیقات دیگر یا سایر محصولات ممکن است فریبنده باشد. سم بوتولینوم موجود در بوتاکس می تواند به نواحی مختلف بدن قبل از محل تزریق گسترش یابد. این امر باعث ایجاد عوارض جانبی شدید تهدید کننده زندگی در برخی از افراد دریافت کننده سم بوتولینوم حتی برای عملکردهای زیبایی شده است. بوتاکس یک سم عصبی تزریقی است که برای درمان میگرن‌های پایدار، اسپاستیسیتی اندام‌ها، هیپرهیدروزیس زیر بغل، دیستونی دهانه رحم، استرابیسم و ​​بلفارواسپاسم استفاده می‌شود.

در بیمار مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس که در کارآزمایی‌های دوسوکور و کنترل‌شده با دارونما ثبت‌نام کرده بود، موش‌های صحرایی سالانه تشدید MS (یعنی تعداد o رویداد تشدید MS در هر بیمار-سال) بود. 23 برای بوتاکس و . 20 برای دارونما. BOTOX و BOTOX Cosmetic از مواد فعال یکسان در فرمولاسیون یکسان تشکیل شده اند، البته با علائم و موارد مصرف متفاوت.
لطفاً جهت دسترسی به لیست برترین پاکسازی پوست کلیک کنید
بنابراین، واکنش های مخالفی که با استفاده از بوتاکس آرایشی و بهداشتی مشاهده می شود، پتانسیل این را دارد که با استفاده از بوتاکس نیز مورد توجه قرار گیرد. اما نتایج یک ارزیابی تحلیلی در سال 2015 نشان می‌دهد که اثرات نامطلوب ممکن است بعد از تزریق ده یا یازده تنی ظاهر شود.

درباره Juvederm، یک درمان آرایشی که به عنوان پرکننده برای ترمیم خطوط صورت و بهبود شاخص های افزایش سن استفاده می شود، اطلاعات بیشتری کسب کنید. با پزشک خود در مورد آنچه که در طول دوره تزریق و در فاصله زمانی ترمیم بعدی انتظار دارید، صحبت کنید. آنها می توانند به هر سؤالی که ممکن است داشته باشید پاسخ دهند و در مورد مزایا و خطرات فردی شما صحبت کنند.

بافت عضله خارج چشمی مجاور سایت تزریق ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد و باعث انحراف عمودی شود، به خصوص با دوزهای بزرگتر بوتاکس. میزان بروز این نتایج نامطلوب در 2058 بزرگسال که در مجموع 3650 تزریق برای استرابیسم افقی دریافت کردند، 17 درصد بود. در کارآزمایی‌های اثربخشی میگرن مزمن دوسوکور و کنترل‌شده با دارونما، میزان قطع مصرف در گروه تحت درمان با بوتاکس 12 درصد و در گروه تحت درمان با دارونما 10 درصد بود. قطع مصرف به دلیل یک رویداد مخالف 4 درصد در گروه بوتاکس و 1 درصد در گروه دارونما بود. شایع ترین موارد آنتاگونیستی که منجر به قطع مصرف در گروه بوتاکس شد، درد گردن، سردرد، بدتر شدن میگرن، نقطه ضعف عضلانی و پتوز پلک بود. در یک مطالعه طولانی مدت، برچسب باز که 326 بیمار دیستونی گردنی را ارزیابی کرد که برای میانگین 9 دوره درمانی با فرمول فعلی بوتاکس تحت درمان قرار گرفتند، چهار نفر (1.2٪) از مبتلایان معاینه آنتی بادی سازنده داشتند.

یک تحقیق در سال 2015 نتایج را در اعضایی که هر 6 ماه یکبار برای کمک به درمان بیماری های مثانه تزریق بوتاکس انجام می دادند، ارزیابی کرد. این از انقباض بافت‌های عضلانی مورد نظر جلوگیری می‌کند، که می‌تواند شرایط عضلانی خاصی را کاهش دهد و ظاهر خطوط و چین و چروک‌ها را افزایش دهد. شما باید همیشه برای تزریق بوتاکس به یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک دارای مجوز هیئت مدیره مراجعه کنید.

هر چهار نفر از آن مبتلایان در زمان مثبت شدن تست آنتی بادی به درمان بوتاکس پاسخ دادند. با این حال، 3 نفر از این بیماران پس از درمان بعدی مقاومت علمی نشان دادند، در حالی که بیمار چهارم برای بقیه مطالعه به درمان بوتاکس پاسخ داد. همچنین موارد مخالف مربوط به سیستم قلبی عروقی، همراه با آریتمی و انفارکتوس میوکارد، که برخی از آنها پیامدهای مرگبار دارند، بررسی شده است. برخی از آن مبتلایان دارای اجزای خطرناکی از جمله مشکلات قلبی بودند.

ضعف بیش از حد عصبی عضلانی ممکن است با تجویز سم بوتولینوم دیگری قبل از تصمیم گیری در مورد اثرات سم بوتولینوم قبلاً تجویز شده تشدید شود. دیسفاژی و نقطه ضعف اساسی علامتی ممکن است به گسترش فارماکولوژی بوتاکس ناشی از باز شدن سم در خارج از بافت عضلانی تزریق شده نسبت داده شود. نقطه ضعف موضعی عضله تزریقی نشان دهنده عملکرد دارویی مورد انتظار سم بوتولینوم است. با این حال، نقطه ضعیف نزدیک به بافت عضلانی نیز می تواند به دلیل باز شدن سم رخ دهد.

کار با کسی که مجوز ندارد ممکن است بسیار ارزان یا مفید باشد، اما انجام این کار می‌تواند خطر مشکلات شما را بهبود بخشد. به یاد داشته باشید که سم 3 تا 6 ماه دوام می آورد و احتمالاً باید برای درمان های متعدد بازگردید. تحقیقات بیشتری برای درک اثرات بالقوه بلند مدت بوتاکس مورد نیاز است. اکثر اثرات جانبی ناخواسته معمولاً کوتاه مدت هستند و باید ظرف چند روز محو شوند. به خواندن ادامه دهید تا در رابطه با امنیت بوتاکس، کاربردهای گسترده، اثرات ناخواسته برای جستجو و موارد اضافی اطلاعات بیشتری کسب کنید. مصرف همزمان بوتاکس و آمینوگلیکوزیدها یا سایر واسطه‌هایی که با انتقال عصبی عضلانی تداخل دارند (مثلاً ترکیبات مشابه کورار) باید صرفاً با احتیاط انجام شود زیرا ممکن است تأثیر سم تقویت شود.

نقطه ضعیف بیش از حد نیز می تواند با تجویز شل کننده عضلانی قبل یا بعد از تزریق بوتاکس تشدید شود. استفاده از داروهای آنتی کولینرژیک پس از تجویز بوتاکس ممکن است اثرات آنتی کولینرژیک سیستمیک را تشدید کند. داده‌ها منعکس‌کننده افرادی هستند که نگاهی به نتایج آن‌ها برای خنثی‌سازی فعالیت بوتاکس در سنجش محافظت از موش مثبت بوده است یا بر اساس روش‌های الایزا غربالگری یا سنجش محافظت از موش، مضر است.

اگر تزریقات شما مطابق با الزامات FDA آماده نباشد یا توسط یک متخصص مراقبت های بهداشتی بی تجربه تزریق شود، مستعد ابتلا به عوارض جانبی نامطلوب هستید. با این افکار، برخی از محققان حدس می زنند که عملکردهای زیبایی ممکن است تهدید بسیار کمتری نسبت به تزریق بوتاکس درمانی داشته باشند، زیرا نتیجه نهایی دوزها معمولاً بسیار کمتر است. اگرچه سم بوتولینوم تهدید کننده زندگی است، اما دوزهای کوچک - مانند آنهایی که در کاربرد بوتاکس استفاده می شود - ایمن در نظر گرفته می شود. اگرچه این همان سمی است که باعث بوتولیسم می شود، اما اثرات آن بر اساس مقدار و نوع تبلیغات متفاوت است.

هر دو مبتلا به مزایای علمی پس از درمان های بعدی بوتاکس ادامه دادند. بیشترین واکنش های مخالف گزارش شده به دنبال تزریق بوتاکس برای اسپاستیسیتی اندام فوقانی بزرگسالان در جدول 20 نشان داده شده است. پاسخ به درمان بعدی بوتاکس پس از تبدیل سرمی در این سه بیمار کاملاً متفاوت نبود. تشکیل آنتی بادی های خنثی کننده سم بوتولینوم نوع A می تواند اثربخشی درمان بوتاکس را با غیرفعال کردن فعالیت بیولوژیکی سم کاهش دهد. عوامل مهم برای خنثی سازی تشکیل آنتی بادی به خوبی مشخص نشده اند. نتایج برخی از تحقیقات نشان می دهد که تزریق بوتاکس در فواصل مکرر یا با دوزهای بیشتر ممکن است منجر به بروز بیشتر تشکیل آنتی بادی شود.

تشنج‌های شروع جدید یا مکرر نیز گزارش شده است، گاهی اوقات در بیمارانی که مستعد تجربه این موارد هستند. گزارش شده است که بروز پتوز به وضعیت عضلات تزریق شده، 1% پس از تزریق رکتوس تحتانی، 16% پس از تزریق رکتوس افقی و 38% پس از تزریق رکتوس فوقانی بستگی دارد. تأثیر تجویز محصولات نوروتوکسین بوتولینوم کاملاً متفاوت در یک زمان یا چند ماه از یکدیگر ناشناخته است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد