بوتاکس چگونه استفاده می شود؟

۳۹ بازديد

دویست و سی و یک بیمار که در یک پژوهش مدیریت شده با دارونما دوسوکور ثبت نام کرده بودند، 300 واحد تا 40 واحد بوتاکس دریافت کردند و با 233 بیمار که دارونما دریافت کردند، مقایسه شده بودند.
جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت گلدن رویال بازدید کنید
بیست و دو بزرگسال مبتلا، ثبت نام در دوسویه کور تحقیقات کنترل دارونما، 40 واحد یا بیشتر از بوتاکس را برای رفع اسپاسم اندام بالاتر دریافت کنید. علاوه بر این، 4 بزرگسال چهارصد واحد بوتاکس یا بالاتر را برای 4 درمان متوالی بیش از یک بله برای رفع اسپاسم اندام بالاتر دریافت کردند. نوع و فراوانی واکنش های آنتاگونیستی مشاهده شده در بیمارانی که با 400 واحد بوتاکس درمان می شوند، مشابه با مواردی بود که در درمان بیماران برای اسپاستیسیتی اندام فوقانی با 360 واحد بوتاکس گزارش شده بود. جدول 14 اساساً بی‌وقفه‌ترین واکنش‌های آنتاگونیستی گزارش‌شده را در کارآزمایی‌های دارویی دوسوکور و کنترل‌شده با دارونما برای مثانه بیش فعال نشان می‌دهد که در طی 12 هفته از درمان اولیه بوتاکس رخ می‌دهد. در یک تحقیق فاز سه و گل میخ اکستنشن برچسب باز در مبتلایان به کاهش اسپاستیسیته اندام در کودکان، آنتی بادی های خنثی کننده در 2 بیمار از 264 بیمار (0.8٪) ایجاد شد که با بوتاکس به مدت 5 دوره درمان انجام شده است.

در یک سری از 5587 تزریق، خونریزی رتروبولبار در 0.3٪ موارد رخ داده است. آینه اطلاعات 346 بیمار تحت پوشش 50 واحد بوتاکس و صد و ده بیمار در معرض بوتاکس هفتاد و پنج واحد در هر زیر بغل.

عوارض جانبی

تشنج‌های شروع یا مکرر جدید نیز گزارش شده است، معمولاً در بیمارانی که مستعد تجربه این حوادث هستند. گزارش شده است که بروز پتوز به محل عضلات تزریق شده، 1% پس از تزریق رکتوس تحتانی، 16% پس از تزریق رکتوس افقی و 38% پس از تزریق رکتوس فوقانی بستگی دارد. تأثیر تجویز کالاهای نوروتوکسین بوتولینوم کاملاً متفاوت در زمان یکسان یا در عرض چند ماه از یکدیگر ناشناخته است.

بوتاکس

نقطه ضعف بیش از حد را نیز می توان با تجویز شل کننده عضلانی قبل یا بعد از تزریق بوتاکس تشدید کرد. استفاده از داروهای آنتی کولینرژیک پس از تجویز بوتاکس ممکن است اثرات آنتی کولینرژیک سیستمیک را تشدید کند. داده ها منعکس کننده بیمارانی است که نتایج بررسی آنها برای فعالیت خنثی کننده بوتاکس در یک روش حفاظتی موش مثبت یا منفی است که عمدتاً بر اساس روش غربالگری الایزا یا سنجش محافظت از موش است.

هر دو بیمار به دنبال داروهای بعدی بوتاکس به مزایای پزشکی خود ادامه دادند. منظم‌ترین واکنش‌های نامطلوب گزارش شده پس از تزریق بوتاکس برای اسپاستیسیتی اندام فوقانی بزرگسالان در جدول 20 نشان داده شده است. پاسخ به درمان بعدی بوتاکس پس از تبدیل سرمی در این سه بیمار کاملاً متفاوت نبود. تشکیل آنتی بادی های خنثی کننده سم بوتولینوم نوع A ممکن است اثربخشی درمان بوتاکس را با غیرفعال کردن تمرین بیولوژیکی سم کاهش دهد. عوامل حیاتی برای خنثی سازی تشکیل آنتی بادی به خوبی مشخص نشده اند. نتایج برخی از مطالعات نشان می دهد که تزریق بوتاکس در فواصل مکرر یا در دوزهای بیشتر ممکن است منجر به بروز بیشتر تشکیل آنتی بادی شود.

اگر تزریقات شما بر اساس الزامات FDA آماده نباشد یا توسط یک متخصص مراقبت های بهداشتی بی تجربه تزریق شود، بیشتر مستعد عوارض جانبی جانبی متخصص هستید. با در نظر گرفتن این موضوع، برخی از محققان حدس می زنند که عملکردهای زیبایی می توانند خطرات کمتری نسبت به تزریق بوتاکس درمانی داشته باشند، زیرا دوزها معمولاً بسیار کمتر هستند. اگرچه سم بوتولینوم تهدید کننده زندگی است، اما دوزهای کوچک - مانند آنچه در نرم افزار بوتاکس استفاده می شود - ایمن در نظر گرفته می شود. اگرچه این سم مشابهی است که باعث بوتولیسم می شود، نتایج آن بر اساس مقدار و نوع قرار گرفتن در معرض آن متفاوت است.

مرتب‌ترین واکنش‌های آنتاگونیستی گزارش‌شده پس از تزریق بوتاکس در کودکان 2 تا 17 ساله با اسپاستیسیتی اندام بالاتر در جدول 22 نشان داده شده است. در یک کارآزمایی دوسوکور و کنترل‌شده با دارونما، هفتاد و هشت بیمار با 3 مورد بررسی شدند. واحد به ازای هر کیلوگرم بوتاکس و هفتاد و هفت بیمار 6 واحد در کیلوگرم تا حداکثر دوز 200 واحد بوتاکس دریافت کردند و با 79 بیمار که دارونما دریافت کردند مقایسه شدند. منظم ترین عوارض جانبی گزارش شده پس از تزریق بوتاکس در کودکان 2 تا 17 ساله با کاهش اسپاستیسیتی اندام در جدول 23 نشان داده شده است. در یک کارآزمایی دوسوکور و کنترل شده با دارونما، 126 بیمار با چهار واحد در کیلوگرم بوتاکس تحت درمان قرار گرفتند. و 128 بیمار 8 واحد بر کیلوگرم تا بیشترین دوز 300 واحد بوتاکس دریافت کردند و با 128 بیمار که دارونما دریافت کردند قابل مقایسه بودند. شایع ترین واکنش های آنتاگونیستی گزارش شده پس از تزریق بوتاکس برای اسپاستیسیتی اندام تحتانی بزرگسالان در جدول 21 آمده است.

درباره Juvederm، یک درمان آرایشی که به عنوان پرکننده برای احیای خطوط صورت و بهبود شاخص های پیری استفاده می شود، بیشتر بیاموزید. با پزشک خود در مورد آنچه می توانید در طول دوره تزریق و در دوره ترمیم بعدی روی آن حساب کنید صحبت کنید. آنها می توانند به هر سؤالی که ممکن است داشته باشید پاسخ دهند و بر مزایا و خطرات شخص خاص شما تمرکز کنند.

ارتباط دقیق این موارد با تزریق سم بوتولینوم ثابت نشده است. مانند تمام پروتئین های درمانی، پتانسیل ایمنی زایی وجود دارد. تشخیص تشکیل آنتی بادی به شدت به حساسیت و ویژگی سنجش بستگی دارد. علاوه بر این، میزان بروز مثبت آنتی‌بادی مشاهده شده در یک سنجش می‌تواند تحت تأثیر عوامل متعددی از جمله روش‌شناسی سنجش، مدیریت الگو، زمان جمع‌آوری نمونه، داروهای همزمان و بیماری زمینه‌ای قرار گیرد.

همه 4 بیمار در زمان بررسی آنتی بادی خوشبینانه به داروی بوتاکس پاسخ دادند. با این حال، 3 نفر از آن مبتلایان پس از درمان بعدی، مقاومت پزشکی ایجاد کردند، در حالی که چهارمین فرد مبتلا به درمان بوتاکس برای بقیه معاینه ادامه داد. همچنین گزارش هایی از موارد مخالف سیستم قلبی عروقی، همراه با آریتمی و انفارکتوس میوکارد، که برخی نتایج کشنده دارند، گزارش شده است. برخی از آن مبتلایان دارای عوامل خطر همراه با مشکلات قلبی بودند.

پتانسیل تشکیل آنتی‌بادی را می‌توان با تزریق با دوز کارآمد پایین در طولانی‌ترین فواصل ممکن بین تزریق‌ها به حداقل رساند. در بررسی مبتلایان به بلفارواسپاسم که میانگین دوز هر چشم 33 واحد از بوتاکس تولیدی کنونی را دریافت کردند، اساساً بیشترین واکنش‌های مخالف گزارش شده پتوز (21%)، کراتیت نقطه‌ای سطحی (6%) و خشکی چشم بوده است. 6 درصد. یک فرد مبتلا در میان 445 مبتلا به هایپرهیدروزیس (0.2%)، دو بیمار در بین 380 بزرگسال مبتلا به اسپاستیسیتی اندام بالاتر (0.5%)، و هیچ بیمار در میان 406 مبتلا به میگرن با نمونه های آنالیز شده، حضور آنتی بادی های خنثی کننده را نداشتند. همانطور که در جدول 15 نشان داده شده است، بروز عفونت ادراری در مبتلایان به دیابت شیرین تحت درمان با بوتاکس صد واحد و دارونما نسبت به مبتلایان بدون دیابت مشاهده شد. بیشترین واکنش های آنتاگونیستی گزارش شده به دنبال تزریق بوتاکس برای میگرن مزمن در جدول 19.

تیسوی عضلانی خارج چشمی مجاور محل تزریق ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد، به ویژه با دوزهای بزرگتر بوتاکس، باعث انحراف عمودی می شود. میزان بروز این آنتاگونیستی در 2058 بزرگسالی که 3650 تزریق کامل برای استرابیسم افقی دریافت کردند 17 درصد بود. در کارآزمایی‌های دوسوکور، کنترل‌شده با پلاسبو اثربخشی میگرن مداوم، هزینه قطع در گروهی که بوتاکس دریافت کرده‌اند 12 درصد و در گروهی که تحت درمان با دارونما قرار گرفته‌اند، 10 درصد بوده است. قطع به دلیل موارد مخالف 4% در گروه بوتاکس و 1% در گروه دارونما بود.
لطفاً جهت دسترسی به لیست برترین هایفوتراپی کلیک کنید
The متداول‌ترین اتفاق مخالف که منجر به قطع مصرف در گروه بوتاکس شد، پای گردن، سردرد، تشدید میگرن، ضعف عضلانی و پتوز پلک بود. در یک مطالعه طولانی مدت، یک مطالعه برچسب باز که 326 بیمار مبتلا به دیستونی گردنی را برای یک دوره متوسط ​​9 درمان با فرمول فعلی بوتاکس، ارزیابی کرد، چهار بیمار (1.2٪) بررسی آنتی بادی خوش بینانه داشتند.

کار با کسی که مجوز ندارد ممکن است قیمت مناسب یا مفیدی داشته باشد، اما انجام این کار می تواند خطر مشکلات شما را بهبود بخشد. به یاد داشته باشید، سم 3 تا 6 ماه طول می کشد، و شما احتمالا باید برای مقدار زیادی از درمان مراجعه کنید. برای درک نتایج طولانی مدت بوتاکس به تجزیه و تحلیل بیشتری نیاز است. اکثر عوارض جانبی معمولاً موقتی هستند و طی چند روز از بین می‌روند. به مطالعه ادامه دهید تا در مورد ایمنی بوتاکس، استفاده رایج از بوتاکس، عوارض جانبی ناخواسته برای جستجو و موارد بیشتر به شما آموزش داده شود. تجویز همزمان بوتاکس و آمینوگلیکوزیدها یا کارگزاران مختلف که با انتقال عصبی عضلانی تداخل دارند (مثلاً ترکیبات مشابه کورار) فقط باید با هشدار انجام شود زیرا تأثیر سم نیز می تواند تقویت شود.

ضعف بیش از حد عصبی عضلانی ممکن است با تجویز یک سم بوتولینوم دیگر قبل از رفع نتایج سم بوتولینوم قبلاً تجویز شده تشدید شود. دیسفاژی و نقطه ضعف اولیه علامتی ممکن است به گسترش فارماکولوژی بوتاکس ناشی از گسترش سم در خارج از عضلات تزریق شده نسبت داده شود. نقطه ضعف موضعی عضله تزریق شده نشان دهنده حرکت دارویی مورد انتظار سم بوتولینوم است. با این حال، نقطه ضعف عضلات مجاور ممکن است به دلیل باز شدن سم رخ دهد.

به این دلایل، مقایسه میزان بروز آنتی‌بادی‌ها با onabotulinumtoxinA در تحقیقاتی که در زیر توضیح داده شد، با بروز آنتی‌بادی‌ها در مطالعات مختلف یا به کالاهای مختلف می‌تواند گمراه‌کننده باشد. سم بوتولینوم موجود در بوتاکس می تواند به نواحی مختلف بدن فراتر از جایی که تزریق شده پخش شود. این امر باعث ایجاد عوارض جانبی تهدید کننده حیات در برخی از افرادی شده است که تزریق سم بوتولینوم را حتی برای اهداف زیبایی دریافت می کنند. بوتاکس یک سم عصبی تزریقی است که برای درمان میگرن های مداوم، اسپاستیسیتی اندام ها، هیپرهیدروزیس زیر بغل، دیستونی دهانه رحم، استرابیسم و ​​بلفارواسپاسم استفاده می شود.

از آنجایی که نتایج تزریق بوتاکس موقتی است، بیشتر افراد در طول زمان تزریق‌های مکرر را انجام می‌دهند. در دو مورد از اختلال عملکرد عصب VII، کاهش پلک زدن ناشی از تزریق بوتاکس عضله اربیکولاریس منجر به قرار گرفتن در معرض بحرانی قرنیه، نقص اپیتلیال مداوم، زخم قرنیه و یک مورد سوراخ شدن قرنیه شد. فلج کانونی صورت، سنکوپ و تشدید میاستنی گراویس نیز پس از درمان بلفارواسپاسم گزارش شده است. در بسیاری از موارد، ریزش مو یا آلوپسی را می توان با جراحی یا دارو کنترل کرد.

کبودی، خونریزی، درد، قرمزی، یا تورم محل تزریق. تورم پلک، پوسته پوسته شدن یا ترشح از چشم، مشکلات بینایی. مرکز داروی عوارض جانبی بوتاکس ما نمای جامعی از اطلاعات دارویی قابل دسترس در مورد عوارض جانبی بالقوه هنگام مصرف این درمان ارائه می دهد. تجویز سم بوتولینوم با سایر کارگزارانی که بر عملکرد عصبی عضلانی تأثیر دارند ممکن است تأثیر سم بوتولینوم را افزایش دهد.

بوتاکس چگونه استفاده می شود؟

در بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس که در کارآزمایی‌های دوسوکور و کنترل‌شده با دارونما ثبت‌نام کردند، قیمت سالانه تشدید MS (یعنی تعداد رویدادهای تشدید MS در هر سال بیمار) برای بوتاکس 0.23 و برای دارونما صفر بود. BOTOX و BOTOX Cosmetic شامل ماده فعال یکسان در فرمولاسیون یکسان است، اما با علائم و موارد مصرف کاملاً متفاوت. بنابراین، واکنش های مخالف مشاهده شده با استفاده از لوازم آرایشی بوتاکس، حتی با استفاده از بوتاکس نیز قابل توجه است. اما نتایج یک مشاوره ارزیابی تحقیقاتی در سال 2015 نشان داد که اثرات نامطلوب ممکن است پس از تزریق دهم یا یازدهم ظاهر شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد