استفاده از کود در باغ خانه

۵۱ بازديد

Skatole منبع بوی بد کود است.

کود تازه معمولاً دارای مقادیر بیش از حد آمونیوم یا نیتروژن محلول است. این در مقایسه با کود کمپوست شده منجر به محتوای نیتروژن موجود بیشتر می شود. کود مرغی به خصوص سرشار از آمونیاک است و در صورت مصرف بیش از حد به راحتی می سوزد. به دلیل مقادیر بیش از حد آمونیاک-نیتروژن در کود تازه، باید 6 تا 8 اینچ در عرض 12 ساعت پس از استفاده ترکیب شود. بدون ادغام، مقدار زیادی از نیتروژن محلول ممکن است به عنوان آمونیاک در جو جابجا شود.

هنگامی که در مزارع کشاورزی اعمال می شود، به عنوان پسماند منطقه عمل می کند. کشاورزان می توانند کود را به افرادی که می خواهند حاصلخیزی خاک خود را بهبود بخشند بفروشند. آنها به توانایی و پایداری کلی خاک می افزایند. کود باعث افزایش قابلیت نگهداری آب در خاک می شود. مواد آلی خاک را می توان با استفاده از کود خام مانند بیوچار، کمپوست و غیره بهبود بخشید. کودهای سبز محصولاتی هستند که برای عملکرد خاص شخم زدن آنها رشد می کنند، بنابراین باروری را از طریق ترکیب ویتامین ها و مواد طبیعی در خاک افزایش می دهند.

تبدیل کود به کمپوست در شرایط سوزان و مرطوب حدود سه ماه طول می کشد. اگر شرایط معمولاً بهینه نباشد، ممکن است یک سال طول بکشد تا کمپوست شود. کود اسبی موثرترین شکل کود برای تبدیل به کمپوست است. قابلیت نگهداری آب و مواد مغذی خاک را بهبود می بخشد. زباله های حاصل از سکونت انسان مربوط به ادرار انسان، خاک شبانه، لجن، فاضلاب، زباله های خانگی. کود را می توان به صورت تجاری کمپوست و بسته بندی کرد و به عنوان اصلاح کننده خاک فروخت.

استفاده از کود در باغ خانه

با این حال، کود کمپوست شده به تنهایی نمی تواند در تامین تمام مواد مغذی برای رشد سریع پوشش گیاهی موفق باشد، به جز استفاده از بارهای زیاد. اگر در بهار آشکار می شود، بهتر است حداقل یک ماه زودتر از کاشت محصولات شرکت کنید تا فعالیت میکروبی که تحریک می کند با جوانه زنی بذر تداخل نداشته باشد. استفاده صحیح از کود در باغ می تواند محصولات شما را با مواد مغذی تامین کند و به تقویت ساختار خاک کمک کند. افزودن کود بیش از حد می تواند منجر به شستشوی نیترات، رواناب مواد مغذی، پیشرفت رویشی شدید و برای برخی از کودها، آسیب نمک شود. و استفاده از کودهای دامی معاصر در مکانی که در وعده های غذایی محصولات رشد می کنند، خطراتی را برای آلودگی به عوامل بیماری زا ایجاد می کند. بسته به منابع و روش درمان کود، وعده های غذایی ارگانیک ممکن است بسیار بیشتر یا کمتر مستعد آنتی بیوتیک باشند.

در سال 2018، دانشمندان اتریشی راهی برای تولید کاغذ از کود فیل و گاو ارائه کردند. سایر اشکال ماده گیاهی که به عنوان کود استفاده می شود شامل محتویات شکمبه نشخوارکنندگان ذبح شده، غلات مصرف شده و جلبک دریایی است. کمپوست حاوی کود بوقلمون و خرده چوب از مواد بستر خشک می شود و سپس برای کود در مراتع استفاده می شود. بسیاری از مارک های کود گاوی مرکب را می توان به صورت تجاری یافت. هم نشخوارکنندگان و هم غیرنشخوارکنندگان کود دامی را برای حفظ و تقویت حاصلخیزی خاک فراهم کردند.

کود دامی ماده آلی است که به عنوان کود آلی در کشاورزی استفاده می شود. بیشتر کود از مدفوع حیوانات تشکیل شده است. منابع مختلف شامل کمپوست و کود سبز است. کودها با گنجاندن مواد آلی و مواد مغذی مانند نیتروژن که توسط باکتری‌ها، قارچ‌ها و موجودات مختلف داخل خاک استفاده می‌شوند، به حاصلخیزی خاک کمک می‌کنند. سپس ارگانیسم‌های بالاتر از قارچ‌ها و میکروارگانیسم‌ها در یک سری زندگی که شامل شبکه غذایی خاک است، تغذیه می‌کنند.

کود دامی باعث بهبود ساختمان خاک می شود و به عنوان کود طبیعی در کشاورزی استفاده می شود. توانایی خاک برای حمل آب و مواد مغذی اضافی را افزایش می دهد. علاوه بر این، فعالیت میکروبی خاک را افزایش می دهد تا مواد معدنی آن و همچنین ویتامین های گیاهی را افزایش دهد. یک سطل 5 گالن حدود 25 پوند کود یا کمپوست تازه را در خود جای می دهد، بنابراین می توانید بدون وزن کردن واقعی مواد تخمین بزنید که چقدر از آن استفاده کنید. به عنوان مثال، از سه سطل پر از کودهای لبنی بدون بستری که در یک حیاط خلوت 10 در 10 فوتی پخش شده است استفاده کنید تا 0.2 پوند نیتروژن قابل دریافت اضافه کنید.

کود چیست؟

استفاده از مواد حاوی نیتروژن کودهای طبیعی در مزارع - مشکلات و راه حل معقول.
لطفاً جهت دسترسی به لیست برترین خرید کود جنرال کلیک کنید
قسمت سولی و مایع از هم جدا شده و از مواد جامد برای بستر استفاده می شود. مواد حاوی کربن و عناصر دیگر می توانند برای تهیه سوخت های زیستی کاملاً متفاوت استفاده شوند. خوراک حیوانات هضم نشده، کاه، خاک اره یا سایر بسترها حاوی مقدار زیادی فیبر هستند.

اشکال رایج کود حیوانی شامل کود مزرعه یا دوغاب مزرعه است. FYM علاوه بر این مواد گیاهی را در خود جای می دهد که به عنوان بستر برای حیوانات استفاده می شود و مدفوع و ادرار را جذب می کند. کود کشاورزی در نوع مایع، که اغلب به عنوان دوغاب شناخته می‌شود، توسط سیستم‌های پرورش دام فشرده‌تر در محل استفاده از بتن یا تخته، به عنوان جایگزین بستر کاه تولید می‌شود. کود حیوانی کاملاً متفاوت دارای کیفیت‌های متفاوتی است و زمانی که به عنوان کود استفاده می‌شود به میزان کاربرد کاملاً متفاوتی نیاز دارد.

برای اعمال همان مقدار نیتروژن، باید 8 سطل کود گاوی کمپوست شده را در فضای اندازه گیری یکسان اضافه کنید. کود کمپوست تعدادی از مشکلات کود تازه را برطرف می کند - همراه با بو. حمل آن سبک تر و راحت تر است زیرا رطوبت بسیار کمتری دارد و فرآیند کمپوست می تواند دانه های علف های هرز و عوامل بیماری زا را از بین ببرد اگر شمع بالای 145 درجه فارنهایت گرم شود. اما نمک‌ها می‌توانند بیشتر غلیظ شوند و تعدادی از نیتروژن از بین برود و اشکال ارگانیک فوق‌العاده ایمن باقی بماند. کود کمپوست شده دارای نیتروژن کمتری است و در مقایسه با کودهای اخیر سهم بیشتری در محتوای ماده طبیعی خاک دارد.

به عنوان مثال اسب، گاو، خوک، گوسفند، مرغ، بوقلمون، خرگوش و گوانو از پرندگان دریایی و خفاش ها همه دارای خواص کاملاً متفاوتی هستند. برای مواردی، کود گوسفندی دارای نیتروژن و پتاس زیاد است، در حالی که کود خوک در هر کدام نسبتاً کم است. اسب ها عمدتاً علف و چند علف هرز را می خورند تا کود اسب حاوی علف و بذر علف های هرز باشد، زیرا اسب ها دانه ها را مانند گاوها هضم نمی کنند. کود گاوی به اندازه کربن طبیعی منبع خوبی از نیتروژن است. بستر مرغ، که از چوک به دست می آید، می تواند در نیتروژن و فسفات بسیار غلیظ باشد و برای هر دو ویژگی ارزشمند است.

بسیاری از کودهای حیوانی در این قفسه خروس با بسترهایی مانند براده های چوب مخلوط می شوند. تولید سیب زمینی ارگانیک اغلب با چرخش های طولانی مدت شامل کودهای سبز زراعی حبوباتی که گاهی با اصلاحات ارگانیک ترکیب می شود مشخص می شود. کمپوست بقایای تجزیه شده از منابع طبیعی است. معمولاً منشأ گیاهی دارد، اما اغلب شامل مقداری مدفوع حیوانی یا بستر است. نمک‌های کود اخیر به‌علاوه زیاد است - به‌ویژه در کود مرغ، بوقلمون یا کودهای مرغی مختلف. برای دوری از آسیب نمک، 3 تا 4 هفته پس از استفاده زودتر از کاشت هر چیزی در فضا صبر کنید.


جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت کود آنلاین بازدید کنید
اگر کود را با بستر مخلوط کنید یا در آن بستر کنید. مواد مغذی را رقیق می کند. اگر مقادیر زیادی کاه یا خاک اره وجود داشته باشد، در دسترس بودن نیتروژن برای پوشش گیاهی ممکن است با افزایش نسبت C/N کاهش یابد. کربن بالا نسبت به نیتروژن (بیشتر از 25/1) نیتروژن را به هم متصل می کند.

کود مرغی تازه به ویژه آمونیاک بالایی دارد. (22.2 تن در هکتار) با خاک بالایی که در هر سوراخ کاشت قرار داشت مخلوط شد. برای برآوردن نیازهای نیتروژن و فسفر مزارع مورد نیاز است.

اگرچه بسیار گران است، اما امکان پایدار اضافی استفاده از کودهای سبز است. کود سبز باعث افزایش نسبت ماده طبیعی در خاک می شود. اینها به سرکوب علف های هرز و جلوگیری از فرسایش خاک کمک می کنند. اجزای موجود در کود خوکی شامل اسیدهای کربوکسیلیک با وزن مولکولی کم، اسیدهای استیک، پروپیونیک، بوتیریک و والریک است. مخازن بتنی، یکی جدید، و دیگری حاوی کود گاوی ترکیب شده با آب.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد