نازک شدن مو

۶۰ بازديد

هر کسی که نگران ریزش مو است یا ریزش موی ناگهانی و غیرمنتظره دارد باید با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کند. برخی از درمان‌ها و درمان‌های خانگی می‌توانند به بهبود استحکام و سلامت کلی مو کمک کنند. ممکن است به افزایش رشد یا کاهش ریزش مو کمک کند. درمان اغلب می تواند با افزایش سلامت، ضخامت و استحکام مو به مدیریت ریزش مو که با افزایش سن رخ می دهد کمک کند. موهایی که به دلیل شرایط سلامتی می ریزند، اغلب به موقع رشد می کنند. تلوژن افلوویوم یک نوع ریزش مو بدون اسکار است.

ممکن است فردی برای یک بیماری زمینه ای نیاز به درمان داشته باشد. متخصص پوست همچنین می تواند به یافتن یک گزینه درمانی مناسب کمک کند. پروتئین ها، چربی ها و برخی ویتامین ها و مواد معدنی برای سلامت مو مهم هستند.


جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت آنیلا بازدید نمایید
روغن نعناع بدون علائم سمی باعث رشد مو می شود. ما منابع اولیه - از جمله مطالعات، منابع علمی و آمار - را در هر مقاله پیوند می‌دهیم و همچنین آنها را در بخش منابع در انتهای مقالات خود فهرست می‌کنیم. با مطالعه خط‌مشی ویراستاری ما می‌توانید درباره نحوه اطمینان از صحت و جاری بودن محتوای خود بیشتر بدانید. همچنین ممکن است با کاهش خطر شکستگی به کاهش نازک شدن کمک کند. در اینجا سؤالاتی وجود دارد که مردم اغلب در مورد موهای نازک می پرسند. در یک مطالعه بر روی حیوانات در سال 2014، نعناع نسبت به آب شور، روغن جوجوبا یا ماینوکسیدیل 3 درصدی منجر به رشد موی بیشتری در طی 4 هفته شد.

علل و درمان نازک شدن مو

برخی افراد از روغن های ضروری برای تقویت رشد مو استفاده می کنند. با این حال، تحقیقات در مورد اثربخشی آنها وجود ندارد. با بالا رفتن سن افراد، موهایشان اغلب شروع به از دست دادن حجم و ضخامت می کند. با این حال، ریزش مو می تواند ناشی از وضعیت سلامت، کمبود مواد مغذی، استرس و عوامل دیگر باشد. برخی از مطالعات نشان می دهد که روغن رزماری می تواند سلامت پوست سر را با افزایش جریان خون بهبود بخشد.

اگر فردی دچار ریزش موی غیرمنتظره و سریع شود، باید به دنبال مشاوره پزشکی باشد. آنها ممکن است برای یک بیماری زمینه ای نیاز به درمان داشته باشند. بدن برای ایجاد رشته های جدید مو و حفظ فولیکول های مو سالم به مواد مغذی نیاز دارد. سوء تغذیه، سطوح پایین پروتئین و کمبود ویتامین می تواند خطر ریزش مو را افزایش دهد.
لطفاً جهت دسترسی به لیست برترین پیرایش مو کلیک کنید
آلوپسی آره آتا یک نوع ریزش مو بدون زخم است و فولیکول‌های مو زنده می‌مانند، به این معنی که موها می‌توانند دوباره رشد کنند. پزشکان ممکن است آلوپسی آره آتا را با تزریق در پوست سر هر 4 تا 6 هفته تا 6 ماه درمان کنند.

حدود 50 میلیون مرد و 30 میلیون زن در ایالات متحده را تحت تأثیر قرار می دهد. تقریباً نیمی از مردم در یک مقطع زمانی آن را تجربه خواهند کرد. این مقاله از عبارات «مرد»، «مونث» یا هر دو برای اشاره به جنسیت تعیین شده در بدو تولد استفاده می‌کند.

درمانهای خانگی

یک فرد باید همیشه روغن های ضروری را با روغن حامل مانند روغن جوجوبا یا نارگیل رقیق کند. آنها هرگز نباید اسانس را بدون رقیق کردن اول استفاده کنند و هرگز نباید اسانس را از طریق دهان مصرف کنند. پزشکان اغلب می توانند با بررسی الگوی ریزش مو علت نازک شدن مو را تشخیص دهند.

اغلب حاد است، به این معنی که به طور ناگهانی و برای مدت زمان محدودی رخ می دهد، اما همچنین می تواند مزمن یا طولانی مدت باشد. ممکن است چندین ماه پس از یک تجربه استرس زا رخ دهد. در بیشتر موارد، نازک شدن موها ناشی از مشکلات کلی سلامتی نیست. اگر فردی نگران ریزش مو باشد یا بر سلامت روانی او تأثیر بگذارد، ممکن است بخواهد با پزشک مشورت کند. یک کارآزمایی در سال 2015 روغن رزماری را با ماینوکسیدیل 2٪ مقایسه کرد. پس از 6 ماه، هم شرکت‌کنندگانی که روغن رزماری استفاده می‌کردند و هم آنهایی که از ماینوکسیدیل موضعی استفاده می‌کردند رشد قابل‌توجهی مو را تجربه کردند.

ریزش ناگهانی مو می تواند به دلایل مختلفی از جمله استرس، یک بیماری زمینه ای و برخی درمان های پزشکی اتفاق بیفتد. هر کسی که متوجه ریزش موی ناگهانی و غیرمنتظره می شود باید به دنبال مشاوره پزشکی باشد. ماساژ پوست سر نیز ممکن است به افزایش جریان خون کمک کند.

انجام یک ماساژ ملایم پوست سر با استفاده از روغن‌های ضروری می‌تواند مزایای بیشتری داشته باشد. یک فرد باید قبل از استفاده از روغن های ضروری با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کند و آنها باید مطمئن شوند که در مورد کیفیت محصولات یک برند تحقیق می کنند. یک فرد باید همیشه قبل از امتحان یک اسانس جدید یک آزمایش پچ انجام دهد.

رشد مو ممکن است 6 تا 12 ماه طول بکشد تا بهبود یابد، اما اگر فرد استفاده از درمان را متوقف کند، ریزش مو عود خواهد کرد. خطر ابتلا به این بیماری با افزایش سن افزایش می یابد، اما آلوپسی آره آتا به طور متوسط ​​در افراد 25 تا 36 ساله ظاهر می شود. عوامل ژنتیکی ممکن است نقش داشته باشند و با سایر بیماری های خودایمنی مانند لوپوس اریتماتوز سیستمیک یا لوپوس پیوندهایی وجود دارد. آلوپسی آندروژنتیک که متخصصان بهداشت از آن به عنوان طاسی الگوی مردانه و زنانه نیز یاد می کنند، ناشی از عوامل ژنتیکی و هورمونی است.

تعدادی از درمان های خانگی ممکن است رشد مو را بهبود بخشد، اگرچه همه آنها پشتوانه علمی ندارند. پزشکان این دارو را برای مردان و زنان بین سنین بلوغ و یائسگی که پس از مصرف ماینوکسیدیل بهبودی نداشته اند تجویز می کنند. در این مقاله به بررسی علت نازک شدن موها می پردازیم. ما همچنین برخی از درمان ها و درمان های خانگی موجود را مورد بحث قرار می دهیم.

پزشک ممکن است نمونه های مو یا پوست سر را برای آزمایش بیشتر به آزمایشگاه بفرستد. آنها همچنین ممکن است آزمایش خون را برای رد یک بیماری زمینه ای تجویز کنند. افراد این محصول را مستقیماً روی نواحی موهای نازک اعمال می کنند. ماینوکسیدیل و فیناستراید دارای تاییدیه سازمان غذا و دارو برای درمان آلوپسی آندروژنتیک هستند. در موارد مزمن، ریزش ممکن است ادامه یابد، اما فرد معمولا موهای معقولی را حفظ می کند. بخش های زیر جزئیات بیشتری در مورد برخی از علل نازک شدن مو ارائه می دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد