8 نکته ایمنی در محل کار برای هر کارمند

۳۹ بازديد

در حالی که این ممکن است بیهوده به نظر برسد، تعجب آور است که تعداد زیادی نردبان، چرخ دستی و حتی لیفتراک در مقابل خروجی های اضطراری قرار می گیرند. علاوه بر این، مطمئن شوید که مسیرهای خاموش شدن اضطراری تجهیزات در صورت نیاز به خاموش شدن فوری تجهیزات، روشن است. هنگامی که یک خطر یا خطر شناسایی شد، روش مناسب را برای اطلاع دادن به بازیگران کلیدی برای کمک به کاهش سریع و مؤثر خطرات دنبال کنید. آنها همچنین ممکن است از تجهیزات یا ابزار خاصی به روش مناسب برای انجام سریع کار استفاده نکنند.

نکات ایمنی در محل کار برای هر کارمند

، بنابراین به کارکنان یادآوری کنید که این نکته ایمنی مطابق با OSHA را جدی بگیرند. تقویت روحیه کارکنان و جابجایی کمتر کارمندان با کارگران بیشتری که ایمنی و رفاه خود را تشخیص می دهند، اولویت شرکت است. کاهش هزینه های جراحت و بیماری و خسارت بیمه با کارگران کمتر آسیب دیده در محل کار.

مطمئن شوید که همیشه از ابزار مناسب برای کار استفاده می کنید و از آن به درستی استفاده می کنید. هنگامی که شرکت شما یک ماشین جدید خریداری می کند، یا حتی آموزش را به روز می کند، مهم است که مطمئن شوید از رویه های ایمنی جدید همراه با این تغییرات آگاه هستید.
لطفاً جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره ایمنی مشاغل جراحی به این سایت مراجعه نمایید
هر سایت کاری دارای خطرات ذاتی است، خواه ماشین آلات بزرگ و سنگین، تسمه نقاله یا حتی افتادن روی اقلام در دفتر. هرچه بیشتر با وظایف و محل کار خود آشنا باشید، از خطرات احتمالی بیشتر آگاه خواهید شد.

پوشیدن PPE مناسب برای کاری که انجام می دهید، راه دیگری برای ایمن نگه داشتن شما از آسیب است. تنها راه برای جلوگیری از وقوع شرایط ناامن این است که به محض مشاهده آنها به سرپرستان گزارش دهید و کمک کنید تا بخشی از راه حل باشید. سرپرست شما از نظر قانونی موظف است برای همه کارکنان یک محیط کاری امن را فراهم کند و از هر گونه شرایط ناامن مراقبت خواهد کرد، اما برای انجام این کار باید از این شرایط آگاه باشند. مهم است که همیشه هر موقعیت خطرناک یا شرایط ناایمن را در اسرع وقت گزارش دهید تا خود و سایر کارکنان را ایمن نگه دارید.

امنیت شغلی

البته، اگر مجبور به بلند کردن وسایل در محل کار هستید، حتما کمر خود را صاف نگه دارید و با پاهای خود بلند کنید. هنگامی که نیروی کار تعهد خود را به ایمنی نشان می دهد، خطرات و خطرات مختلف در محل را می توان به سرعت شناسایی کرد و اقدامات اصلاحی را انجام داد. اگرچه پرش از یک قدم یا نپوشیدن وسایل ایمنی ممکن است باعث صرفه جویی در وقت شما شود، ارزش آسیب دیدن را ندارد. در برخی از سازمان ها، این بخش منابع انسانی است که مسئول اطمینان از رعایت استانداردهای محل کار ایمن است. شرکت‌های دیگر ممکن است نماینده منابع انسانی نداشته باشند، و در این صورت، مدیریت و سرپرستان از ایمن نگه‌داشتن محل کار اطمینان می‌دهند. با این حال، در واقعیت، ایجاد و حفظ یک محیط کار ایمن و کاربردی بر عهده همه است.

سابقه ایمنی بهتر با آسیب‌ها و بیماری‌های کمتر در محل و محافظت از کارگران بیشتر روزانه. ابزار ایمنی مناسب در محل کار شما می تواند ابزار بازتابنده، لباس ضد حریق، لباس کار صنعتی یا چیزی به سادگی کفش های ضد لغزش باشد. اگر فضای شما دارای زباله یا گرد و غبار است، یا اگر مجبور هستید با مواد شیمیایی سمی یا خطرناک یا دود مقابله کنید، همیشه از ماسک تنفسی استفاده کنید. در این مقاله، ما توضیح خواهیم داد که ایمنی در محل کار چیست، چه کسی مسئول اطمینان از ایمن نگه داشتن محیط کار است و نکاتی را برای اطمینان از ایمن بودن شما و محل کارتان در همه زمان‌ها فهرست می‌کنیم. ESafety آموزش ایمنی آنلاین را از طریق یک سیستم مدیریت یادگیری مقیاس پذیر ارائه می دهد زیرا ایمنی بر هر سطحی از یک سازمان تأثیر می گذارد و ما مشتاق ارائه راه حلی قدرتمند و مقرون به صرفه هستیم. هرگز چیزی را جلوی درب خروج اضطراری قرار ندهید، حتی اگر فقط برای چند دقیقه باشد.

پیروی از دستورالعمل‌ها و رویه‌ها برای مطابقت با مقامات محلی و ملی ایمنی شغلی مهم است. همه ما این ضرب المثل قدیمی را شنیده‌ایم که «با پاهایت بلند کن، نه با پشتت»، اما حفظ وضعیت بدنی صحیح به چیزی بیش از کارمندانی اشاره دارد که مرتباً وسایل را بلند می‌کنند. اگر پشت میز کار می کنید، همچنین باید مطمئن شوید که وضعیت خوبی دارید تا از مشکلات کمر، گردن درد و حتی تونل کارپال جلوگیری کنید.

برای یافتن راه حلی برای جلوگیری از تکرار شرایط ناامن در آینده با یکدیگر همکاری کنید. از گزارش شرایط ناامن گرفته تا استراحت، به کارگران یادآوری کنید که همیشه این نکات ایمنی کار را در نظر داشته باشند تا مطمئن شوید که همه در پایان روز با خیال راحت به خانه می‌رسند. این گام‌های کوچکی مانند این است که نیروی کار می‌تواند روزانه انجام دهد تا به تقویت ارزش ایمنی و مزایایی که می‌تواند ارائه دهد کمک کند. چه در خارج از منزل کار کنید، چه پشت میز و چه با ماشین آلات سنگین، در محیط کارتان خطراتی وجود دارد که باید بدانید. توجه به خطرات بالقوه در محیط خود برای جلوگیری از آسیب های محل کار بسیار مهم است. فقط از ماشین هایی استفاده کنید که آموزش دیده یا گواهی استفاده از آنها را دارید و از تمیز کردن و نگهداری منظم آنها اطمینان حاصل کنید.

شما باید همیشه از ماشین آلات و تجهیزات برای اهداف مورد نظر خود استفاده کنید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت پزشک کسب و کار بازدید نمایید
از تجهیزاتی مانند چرخ دستی یا لیفتراک برای کمک به بلند کردن و جابجایی وسایل سنگین برای جلوگیری از زور زدن یا آسیب دیدن خود استفاده کنید. زمانی که یک شرکت محیط کاری ایمن را فراهم می کند، از خود، کارمندان و مشتریان خود محافظت می کند.

مهم نیست که چقدر دستورالعمل ها و شیوه های ایمنی را تنظیم کرده اید، اگر کارمندان شما آگاه نباشند و روی پیروی از آن دستورالعمل ها سرمایه گذاری نکنند، هیچ فایده ای ندارند. ایمن‌ترین محیط‌های کاری زمانی اتفاق می‌افتد که کارکنان، در تمام سطوح سازمان، برای برقراری ارتباط و رعایت استانداردهای ایمنی تعیین‌شده با یکدیگر همکاری کنند. برای یک سیستم مدیریت یادگیری جامع که برای ایمن نگه داشتن کارکنان شما کار می کند، بررسی کنید که eSafety چه چیزی ارائه می دهد. رویه های محل کار برای ایمن نگه داشتن کارکنان وجود دارد، به ویژه آنهایی که همراه با ماشین آلات سنگین هستند. مهم است که همیشه از هر ابزار و ماشینی که با آن کار می کنید طبق دستورالعمل استفاده کنید. میانبرها منجر به آسیب می شوند و ارزش زمان کمی را ندارند که ممکن است شما را نجات دهند.

یک محل کار ایمن یک محل کار شاد است، زیرا محیط راحت و مساعدی را برای کارمندان ایجاد می کند تا به طور موثر وظایف خود را انجام دهند. اگر دفتر یا محل کار برای کارمندان ناامن است، قطعا برای مشتریان آموزش ندیده شما ناامن است. اگرچه این وظیفه شرکت است که کارکنان را از رویه های ایمنی جدید آگاه کند، اما این مسئولیت شماست که مطمئن شوید که اطلاعات را به طور کامل درک می کنید. از ابزار و ماشین آلات به درستی استفاده کنید تا از صدمه دیدن جلوگیری کنید و سایر کارگران را تشویق کنید که همین کار را انجام دهند.

از میزها و کیبوردهای ارگونومیک برای جلوگیری از فشار آوردن به مچ دست و بازو استفاده کنید. صاف بنشینید، شانه های خود را در راستای باسن خود نگه دارید و هنگامی که اجسام را در حال حرکت هستید، با پاهای خود بلند کنید. وضعیت نامناسب می تواند باعث ایجاد فشار بر روی کمر، گردن و شانه های شما شود که می تواند منجر به آسیب جدی شود. هر گونه شرایط ناایمن یا خطرات محیط کار را به محض مشاهده آنها برطرف کنید. بخش ایمنی شغلی RoSPA طیف گسترده ای از مشاوره ها و منابع اطلاعاتی را در مورد تمام جنبه های پیشگیری از حوادث در داخل و اطراف محل کار تولید می کند. برای اولویت بندی آموزش اعضای تیم در مورد نکات ایمنی کلیدی که می توانند به صورت روزمره از آنها استفاده کنند، کار کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد