کارایی اقتصادی چیست و چه مزایایی دارد؟

۴۲ بازديد

زمانی که این توزیع ها برای مصرف کنندگان مطلوب باشد، اقتصاد به کارایی تخصیصی دست می یابد. این به مصرف کنندگان اجازه می دهد تا مبلغی را بپردازند که برابر با ارزش محصولی است که خریداری می کنند. یک اقتصاد زمانی به کارایی تخصیصی می رسد که تولیدکنندگان مقدار مناسبی از محصول را برای مطابقت با تقاضای مصرف کننده ایجاد کنند.

شورای مشاوران اقتصادی برای ارائه مشاوره با بالاترین کیفیت به رئیس جمهور طراحی شده است. این قانون توسط قانون استخدام سال 1946 ایجاد شد، که تصریح می کند که CEA دارای سه عضو است: «هر یک از آنها باید فردی باشد که در نتیجه آموزش، تجربه و دستاوردهای خود، دارای صلاحیت استثنایی برای تجزیه و تحلیل و تفسیر تحولات اقتصادی باشد. ارزیابی برنامه‌ها و فعالیت‌های دولت و تدوین و توصیه سیاست‌های اقتصادی ملی برای ارتقای اشتغال، تولید و قدرت خرید در شرایط رقابت آزاد. اعضای قبلی و کارکنان پشتیبانی بعداً ریاست فدرال رزرو را بر عهده داشتند، جایزه نوبل را دریافت کردند و کمک های مهم دیگری به علم و سیاست داشتند.

مزایای یک اقتصاد کارآمد چیست؟

کمبود یکی از عوامل مهمی است که بر عرضه و تقاضای یک محصول تأثیر می گذارد. هنگامی که یک منبع خاص کمیاب می شود، می تواند تولید اقتصادی را کاهش دهد، قیمت ها را افزایش دهد و سودآوری را محدود کند. شرکت‌های موفق از دانش خود در مورد کمبود یک منبع برای پیش‌بینی نوسانات هزینه آن استفاده می‌کنند و فرآیندهای خود را برای کارآمدتر بودن تطبیق می‌دهند. در این موارد، کسب‌وکارها سعی می‌کنند نحوه توزیع محصولات را برای به حداکثر رساندن کارایی و افزایش سود بیابند. هر چه یک اقتصاد کارآمدتر باشد، بیشتر می تواند تخصیص عادلانه کالاها و خدمات را به همه تشویق کند. این بدان معناست که کسب و کارهای کوچکتر می توانند به طور معناداری در اقتصاد شرکت کنند، حتی با تعداد نسبتاً کمی منابع.

آنچه در انتظار یلن به عنوان وزیر خزانه داری است

آژانس‌های مسئول جمع‌آوری و گزارش‌دهی داده‌ها، که نه تنها توسط CEA، بلکه تقریباً تمام تحلیلگران بخش خصوصی و دولتی استفاده می‌شوند، با تهدیدات جدید کاهش بودجه و فشار سیاسی برای تغییر شیوه‌های گزارش‌دهی داده‌ها نیز مواجه هستند. شورای اقتصاد ملی و شورای امنیت ملی، تحت هدایت رئیس جمهور، فرآیند سیاست گذاری اقتصادی مبتنی بر شواهد را با نظرات و پشتیبانی فنی سازمان ها و دفاتر قوه مجریه هماهنگ و هدایت می کنند. با این حال، وظیفه اصلی NEC و NSC هماهنگی سیاست است، نه تجزیه و تحلیل عمیق سیاست یا خواندن و درک عمیق داده های اقتصادی برای اطلاع رئیس جمهور. از این رو، CEA از NEC و NSC در طول فرآیند بین سازمانی پشتیبانی فنی می کند. در طول تاریخ 71 ساله خود، CEA از جمله از ایجاد اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده با شاخص تورم حمایت کرده و حتی به جلوگیری از استفاده از مواد منفجره هسته ای برای گسترش کانال پاناما کمک کرده است.

بهره وری فنی

کارایی اقتصادی زمانی اتفاق می‌افتد که یک اقتصاد بتواند همه کالاها و عوامل تولید خود را به با ارزش‌ترین مصارفشان توزیع یا تخصیص دهد و ضایعات را به حداقل برساند یا کاملاً حذف کند. یک اقتصاد کارآمد امکان تخصیص عادلانه، در دسترس و مؤثر کالاها و خدمات را در سراسر جامعه فراهم می کند. این شرایط به کسب و کارها این امکان را می دهد که با استفاده از همه منابع به شیوه ای مولد و کارآمد، ضایعات را کاهش یا حذف کنند. عوامل متعددی بر توانایی اقتصاد برای افزایش کارایی تأثیر می‌گذارند، از جمله در دسترس بودن کالاها و خدمات، فرآیندهای تولید رایج در اقتصاد و رفتارهای مصرف‌کننده.

این انجمن از یک رئیس و دو عضو تشکیل شده و توسط گروهی از اقتصاددانان متخصص در زمینه های مختلف اقتصاد پشتیبانی می شود. شورا به طور سنتی ریاست فرآیند پیش بینی اقتصادی را در سراسر قوه مجریه بر عهده داشته است. کسب‌وکارهایی که به دنبال پر کردن موقعیت‌هایی هستند که محبوبیت کمتری دارند یا به سطح بالایی از مهارت یا تحصیلات نیاز دارند، معمولاً برای جذاب‌تر کردن موقعیت‌ها، حق بیمه حقوق کارمندان را پرداخت می‌کنند. Investopedia از نویسندگان می خواهد که از منابع اولیه برای پشتیبانی از کار خود استفاده کنند. اینها شامل اوراق سفید، داده های دولتی، گزارش های اصلی و مصاحبه با کارشناسان صنعت است.

کارایی کلی در یک اقتصاد به این معنی است که تعادلی بین مزایای اجتماعی و مزایای تجاری وجود دارد و این می تواند ایجاد یک محیط اقتصادی سالم و پایدار را تقویت کند. شاخه اجرایی همچنین برای جمع آوری، گزارش و تجزیه و تحلیل داده های اقتصادی که تقریباً توسط همه تحلیلگران اقتصادی استفاده می شود، به اقتصاددانان دوره دکترا در تعدادی از آژانس ها و دفاتر دیگر متکی است. زمانی که اقتصاددانان دانشگاهی نشان دادند که در حال دستکاری آمارهای تورم برای اهداف سیاسی است، دولت آرژانتین بارها چهره خود را از دست داد، که عاملی در مشکلات اقتصادی متعاقب آن و چرخش نهایی دولت بود. سیاسی کردن یا قطع بودجه برای جمع‌آوری داده‌ها و گزارش‌دهی در دولت ایالات متحده می‌تواند باعث بی‌ثباتی در اقتصاد گسترده‌تر شود.

بهره وری اقتصادی به تامین کنندگان و مصرف کنندگان این امکان را می دهد که به راحتی سود و زیان را متعادل کنند. با یک فرآیند تولید کارآمد، یک کسب و کار ممکن است در تولید یک کالا به نفع کالای دیگر ضرر کند و در عین حال از افزایش تقاضا برای خدمات دیگر نیز بهره مند شود.
جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت بازده بازدید نمایید
هرچه یک اقتصاد کارآمدتر باشد، کسب و کارها راحت‌تر می‌توانند با تقاضای مصرف‌کننده سازگار شوند و زیان‌ها را جبران کنند.

کارشناسان مهم هستند اقتصاددانان با آموزش عالی برای یکپارچگی و اثربخشی گزارش‌دهی و سیاست‌گذاری دولت ضروری هستند. به طور خاص، شورای مشاوران اقتصادی نقش تجزیه و تحلیل چگونگی تأثیر سیاست‌های پیشنهادی بر موضوعات کلان مانند توزیع درآمد، اشتغال در گروه‌های جمعیتی مختلف و در صنایع مختلف، و رشد و شکوفایی بلندمدت را دارد. این تمرکز بر تصویر بزرگ‌تر، CEA را در موقعیتی قرار داده است که در طول تاریخ 71 ساله خود از منافع بیشتر در طیف گسترده‌ای از مسائل دفاع می‌کند. ترکیبی از تخصص و تعهد برای خدمت به رئیس جمهور، CEA را به ابزاری مهم تبدیل می کند، زمانی که کاخ سفید به تجزیه و تحلیل سریع، عینی و مبتنی بر تحقیق برای ارائه حقایق مرتبط تحت فشار زمان نیاز دارد. با این حال، جمع‌آوری دقیق و شفاف، گزارش‌دهی و تحلیل داده‌های اقتصادی معتبر برای سیاست‌گذاری مبتنی بر شواهد و عملکرد یک جامعه دموکراتیک ضروری است. دولت جدید نقش شورای مشاوران اقتصادی را کاهش داده است - رئیس آن دیگر در کابینه رئیس جمهور حضور نخواهد داشت - و پس از گذشت بیش از یک ماه از دولت، هیچ فردی را برای آن نهاد معرفی نکرده است.

او پس از 20 سال پیش از پیوستن به دانشکده در سال 2012 رئیس دانشکده روابط عمومی و بین‌الملل پرینستون شد. CEA به دلیل موقعیتی که در شاخه اجرایی دارد، به طور طبیعی به سمت تدوین سیاست مالی، یک ابزار سیاستی مطلوب کینزی، به جای سیاست پولی که توسط فدرال رزرو کنترل می شود، گرایش دارد. شعبه اجرایی همچنین شامل وزارت خزانه داری است که درآمدها و هزینه های فدرال را مدیریت می کند و دفتر مدیریت و بودجه که بودجه رئیس جمهور را تولید می کند. CEA به رئیس جمهور کمک می کند تا سیاست مالی را تدوین کند و این آژانس های دیگر آن سیاست را اجرا کنند. اعضای CEA عموماً اقتصاددانان تحصیلکرده دکترا با ارتباطات عمیق با دانشگاه هستند که آنها را قادر می‌سازد تا با استفاده از پیشرفته‌ترین ابزارهای تحقیقاتی موجود، تحلیل‌هایی ارائه کنند.

کسب‌وکارها می‌توانند با اولویت‌بندی تولید یک یا چند کالا یا خدمات، به بهره‌وری بالایی دست یابند. PPF نشان می دهد که یک کسب و کار می تواند چند محصول را با همان منابع محدود ایجاد کند. CEA یک منبع کلیدی برای مسائل اقتصادی بین کاخ سفید و سیاستگذاران اقتصادی در بخش‌های کار، بازرگانی و سایر سازمان‌های دولتی است. CEA بخشی از دفتر اجرایی رئیس جمهور است و ریاست در حال حاضر در سطح کابینه است که توسط سنا تأیید شده است.

کارایی رفاه اجتماعی به هزینه ها و منافع خارجی و داخلی محصول و ارزیابی این عوامل برای تعیین بهترین راه برای توزیع منابع در یک جامعه مربوط می شود. اقتصادی با حداکثر کارایی رفاه اجتماعی محصولات و خدماتی را تولید می کند که برابر یا فراتر از هزینه اجتماعی است. یک کسب و کار کارآمد کارکنانی را برای رفع نیازهای مصرف کننده و نیازهای تولید استخدام می کند. به عنوان مثال، اگر توسعه فناوری در میان مصرف کنندگان در بخش فناوری تقاضای زیادی داشته باشد، شرکت های فناوری ممکن است تعداد نقش های مرتبط با STEM را افزایش دهند. تخصیص منابع به صنایع STEM می تواند به یک شرکت اجازه دهد تا به هدف خود در تولید نوآوری های تکنولوژیک دست یابد.

در حالی که ابزارهای تحلیلی مرزی اغلب از دانشگاه می آیند، دانشگاهیان به ندرت بر روی موضوعاتی متمرکز می شوند که سیاست گذاران باید در زمان واقعی به آنها بپردازند.
لطفاً جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرکت مشاوره اقتصادی به این سایت مراجعه نمایید
تحت دولت بایدن، CEA "مسئول مشاوره به رئیس جمهور در مورد سیاست های اقتصادی بر اساس داده ها، تحقیقات و شواهد است." در دهه 1980، سیاست اقتصادی طرف عرضه به طور کلی جایگزین سیاست مالی سنتی کینزی در مورد CEA در طول دولت های جمهوری خواه شد. CEA به رئیس جمهور کمک می کند تا گزارش اقتصادی سالانه رئیس جمهور را تهیه کند که یک نمای کلی از پیشرفت اقتصادی کشور ارائه می دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد