کیست پوستی

۴۳ بازديد

همچنین ممکن است روش‌های دائمی‌تری از بین بردن موهای زائد مانند لیزر موهای زائد را برای کمک به کاهش خطر موهای زائد و برآمدگی‌های درون‌رویزی توصیه کنند. داروهای بدون نسخه حاوی بنزوئیل پراکسید یا رتینوئیدها می توانند التهاب را کاهش دهند و اندازه برجستگی های تیغ یا کیست های مویی رشد کرده را کاهش دهند. کیست های اپیدرموئید زمانی تشکیل می شوند که از ریزش طبیعی سلول های پوست جلوگیری شود. این باعث می شود سلول های پوست به آرامی دیواره ای ایجاد کنند که کراتین ترشح شده را جمع آوری می کند.

ما تلاش خواهیم کرد تا به شما نشان دهیم که آیا برداشتن کیست ممکن است برای مشاوره و برداشتن همان روز و هزینه ها مناسب باشد یا خیر. سپس می توانید در همان روز برای مشاوره و روش رزرو کنید. هنگامی که شما حضور پیدا می کنید، ابتدا کیست ها مورد بررسی قرار می گیرند تا اطمینان حاصل شود که برای یک روش برداشتن کیست مناسب هستند.

بیشتر اوقات، کیست به این دلیل رخ می دهد که سلول های سطح پوست به طور تصادفی خود را در لایه های عمیق تر پوست پیدا می کنند. در اینجا، آنها یک بالون یا کیسه کوچک را تشکیل می دهند. همانطور که سلول ها به لایه برداری ادامه می دهند، کیسه با سلول های مرده پوست پر می شود.

نحوه شناسایی و درمان کیست مویی رشد کرده

نوع کیستتوضیحات نکات پیشگیری کیست اپیدرموئید کیست های اپیدرموئید می توانند در هر نقطه زیر پوست به خصوص صورت، گردن و تنه ایجاد شوند. کیست سینه کیست های سینه پر از مایع هستند و معمولا سرطانی نیستند. آنها صاف هستند، به راحتی با لبه های مشخص قابل جابجایی هستند و می توانند در لمس نرم باشند. هیچ پیشگیری واضحی وجود ندارد، اما تغییر در داروهای ضد بارداری هورمونی یا هورمون درمانی ممکن است به جلوگیری از تشکیل کیست های جدید کمک کند. کیست گانگلیون کیست‌های گانگلیونی معمولاً روی دست‌ها یا مچ‌ها ایجاد می‌شوند، اما می‌توانند روی پاها یا مچ پا نیز ایجاد شوند. آنها می توانند گرد یا بیضی شکل باشند و با مایع ژله ای پر شده اند.

برداشتن کیست Q

بیشتر آنها مادرزادی هستند و می توانند به رشد خود ادامه دهند. کیست ها که به عنوان کیست سباسه نیز شناخته می شوند، کیسه های کوچک و بسته ای هستند که حاوی مایعی از مواد جامد هستند. کیست یک عفونت است و نیاز دارد که پزشک محتوای آن را تخلیه کند، داروهای استروئیدی تزریق کند یا گاهی اوقات کیست را با جراحی خارج کند. کیست های سباسه اغلب در اثر متورم شدن فولیکول های مو یا ضربه های پوستی ایجاد می شوند. آنها معمولاً گره هایی با رشد آهسته، بدون درد و آزادانه در زیر پوست هستند، اما ممکن است گاهی ملتهب و حساس شوند. اگر روش‌های OTC برای برجستگی‌های تیغ یا کیست‌های مویی رشد کرده مؤثر نباشد، ممکن است به داروهای تجویزی آکنه نیاز باشد.

کیست به صورت یک برآمدگی کوچک، گرد یا گنبدی شکل ظاهر می شود. از آنجایی که آنها بسیار آهسته رشد می کنند، ممکن است فرد تا زمانی که کیست پیلار به اندازه مشخصی نرسد متوجه آن نشود. Medical News Today دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه‌ای برای منبع‌یابی دارد و فقط از مطالعات همتا، مؤسسات تحقیقاتی دانشگاهی، و مجلات و انجمن‌های پزشکی استفاده می‌کند. ما منابع اولیه - از جمله مطالعات، منابع علمی و آمار - را در هر مقاله پیوند می‌دهیم و همچنین آنها را در بخش منابع در انتهای مقالات خود فهرست می‌کنیم. با مطالعه خط‌مشی ویراستاری ما می‌توانید درباره نحوه اطمینان از صحت و جاری بودن محتوای خود بیشتر بدانید.

کیست های پوستی معمولاً خود به خود برطرف می شوند، اگرچه می توانند بدون درمان بسیار بزرگ و ملتهب شوند. هر کیست بزرگ و دردناک باید توسط پزشک ارزیابی شود تا احتمال پارگی کاهش یابد. نه کیست های اپیدرموئید و نه کیست های چربی اساساً مضر نیستند. برجستگی های تیغی و کیست های مویی رشد کرده ممکن است چندین روز یا حتی هفته ها طول بکشد تا به طور کامل از بین بروند. درمان به موقع می تواند به خلاص شدن از شر آنها و جلوگیری از بازگشت آنها کمک کند. آنها در واقع ضایعات آکنه بسیار ملتهب و/یا عفونی هستند.

کیست ها در لمس نرم هستند و معمولاً با کراتین پر می شوند که به صورت پوسته های سفید ظاهر می شود. همانطور که قبلا ذکر شد، کیست های چربی معمولا در صورت، پوست سر ایجاد می شوند. اگر کیست روی صورت، گردن، پشت یا یکی از اندام‌های شما ایجاد شده است، بهتر است به دنبال درمان پزشکی باشید تا مطمئن شوید که نشانه‌ای از یک اختلال فوری نیست. سوختگی های درجه یک معمولاً در خانه قابل درمان هستند در حالی که سوختگی های درجه دو نیاز به مراقبت های پزشکی در یک مرکز مراقبت فوری دارند. سوختگی درجه دو معمولاً باعث قرمزی، تاول، تورم و درد پوست می شود. اگر 1 یا 2 کیست دارید که روی صورت نیست، عکسی با توضیح مختصری از مشکل و اندازه آن را برای ما ارسال کنید.

به عنوان مثال، یک متخصص مراقبت های بهداشتی ممکن است یک کرم استروئیدی مانند هیدروکورتیزون برای کمک به کاهش قرمزی و درد در اطراف برآمدگی یا کیست تجویز کند. کیست‌های انکلوژن اپیدرمی که گاهی کیست‌های سباسه نامیده می‌شوند، شایع‌ترین کیست‌هایی هستند که در کلینیک خود می‌بینیم و درمان می‌کنیم. هنگامی که فولیکول مو روی مواد داخل آن بسته می‌شود و باعث ایجاد برآمدگی قابل لمس یا قابل مشاهده و انکلوژن اپیدرمی یا کیست «اپیدرموئید» می‌شود. اینها به خودی خود مضر نیستند، اما گاهی اوقات ممکن است عفونی شوند و سپس باید باز شوند و با جراحی برداشته شوند. بنابراین، برداشتن کیست‌هایی که قبلاً عفونی نشده‌اند یا خیر، تصمیمی است که بیمار با مشاوره ما اتخاذ می‌کند. اگر موهای رشد کرده همچنان به وجود می آیند، برای رد هر گونه علل زمینه ای به یک متخصص مراقبت های بهداشتی مراجعه کنید.

آنها معمولاً بدون درد هستند مگر اینکه به عصب فشار بیاورند. کیست پیلونیدال کیست پیلونیدال ممکن است حاوی مو و سلول های مرده پوست باشد. آنها تمایل دارند در نزدیکی دنبالچه ایجاد شوند و می توانند عفونی و دردناک شوند. آنها می توانند در بدو تولد وجود داشته باشند یا پس از آسیب ایجاد شوند. شما می توانید با تمیز نگه داشتن ناحیه و اجتناب از لباس های تنگ، خطر عفونت های بعدی را کاهش دهید. شما نمی توانید از کیست تخمدان پیشگیری کنید، اما اگر معاینات منظم زنان را انجام دهید، می توانید آن را زود تشخیص دهید.

کیست‌های پیلار کیست‌هایی که در اطراف فولیکول‌های مو ایجاد می‌شوند، کیست‌های پیلار هستند و معمولاً روی پوست سر قرار دارند. کیست مخاطی کیست مخاطی کیستی است که زمانی ایجاد می شود که مخاط غده را مسدود کند. آنها را می توان روی یا اطراف دهان یا روی دست ها و انگشتان یافت. در برخی موارد، می توانید با برداشتن سوراخ های دهان از ایجاد کیست های مخاطی در آینده جلوگیری کنید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت نوبت بازدید نمایید
کیست شکاف شاخه ای کیست های شکاف شاخه ای ناهنجاری های مادرزادی هستند که در نزدیکی فک و گردن یافت می شوند. کیست‌های درموئید کیست‌های درموئید کیسه‌های بسته‌ای هستند که روی یا نزدیک سطح پوست در هر نقطه از بدن ایجاد می‌شوند.

در همین حال، دیگران می توانند بزرگ، لطیف، قرمز، نرم و لطیف باشند. بنابراین، بیایید به «کیست‌های» رایج متفاوتی که در کلینیک پوست وجود دارد و نحوه برخورد با آن‌ها نگاه کنیم. کیست ها به دلایل مختلفی بسته به ناحیه ایجاد می شوند. به عنوان مثال، با آکنه کیستیک، منافذ شما با چربی، باکتری و سلول های مرده پوست به دلیل نوسانات هورمونی یا افزایش تولید چربی مسدود می شود. شروع به ایجاد کیست های دردناک در نواحی مستعد چربی، به خصوص صورت، پشت یا قفسه سینه می کنید.

روش های همان روز فقط در جایی انجام می شوند که انجام آن ایمن و مناسب تشخیص داده شود. اگر روشی برای شما مناسب نیست، یا تصمیم دارید که در همان روز عمل نکنید، هزینه مشاوره تخصصی جراحی پوست اعمال می شود. مشاوره برداشتن کیست فرصتی برای گفتگو با متخصص پوستی است که قرار است عمل شما را انجام دهد. برداشتن کیست را می توان در هر زمانی که برای شما مناسب است برنامه ریزی کرد. اگر کیست بزرگ، کیست های متعدد یا کیست پیچیده دارید، اگر کیست ملتهب یا عفونی شده است یا اگر کیست در ناحیه برجسته صورت است، مشاوره برداشتن کیست ضروری است.

با گذشت زمان، یک توده تشکیل می شود که اندازه آن می تواند از چند میلی متر تا چند اینچ در اطراف متفاوت باشد. کیست‌های اپیدرموئید معمولاً در نتیجه آسیب به فولیکول مو ایجاد می‌شوند، اگرچه برخی از عوامل ژنتیکی افراد خاصی را مستعدتر می‌کنند. گاهی اوقات به این دلیل است که فولیکول مو مسدود می شود.

اندازه آنها بسیار متفاوت است و در هر جایی از بدن یافت می شوند. با گذشت زمان، سلول های پوستی بیشتر و بیشتری در کیست به دام می افتند و باعث بزرگتر شدن کیست می شوند. از آنجایی که کیست‌های پیلار معمولاً روی پوست سر ایجاد می‌شوند، گرفتن آن هنگام پانسمان یا برس زدن مو می‌تواند دردناک باشد. اگر کیست باعث ناراحتی می شود، فرد می تواند آن را خارج کند. با این حال، فردی که فولیکول های مو آسیب دیده یا پوست آسیب دیده دارد ممکن است بیشتر به آنها مبتلا شود.

آنها معمولا حساس، قرمز، دردناک هستند و در بسیاری از نوجوانان و بزرگسالان مبتلا به آکنه معمولی ("اکنه ولگاریس") غیر معمول نیستند. اگر فرد مراقب باشد که به پوست آسیب نرساند، بسیاری از کیست های پیلار بدون درمان بهبود می یابند. با این حال، گاهی اوقات حتی پس از برداشتن، کیست ممکن است دوباره ظاهر شود. بسیاری از افراد ممکن است به دلایل زیبایی، به خصوص زمانی که روی صورت ظاهر می شوند، کیست های چربی را حذف کنند.

نوع دیگری از کیست پوستی، اگرچه کمتر شایع است، کیست چربی است. در حالی که برخی از افراد از اصطلاحات "کیست اپیدرموئید" و "کیست سباسه" به جای یکدیگر استفاده می کنند، آنها شرایط مختلفی را توصیف می کنند. کیست های چربی در نتیجه انسداد یا ناهنجاری مجرای ایجاد می شوند که از طریق آن سبوم به سطح پوست آزاد می شود. بسیاری از زائده ها و برجستگی های پوستی «کیست» نامیده می شوند و همه آنها خوش خیم هستند. برخی از این "کیست ها" اصلاً علائمی ندارند و ممکن است به سختی قابل توجه باشند.

درمان‌های احتمالی برای برآمدگی‌های تیغ شامل مرطوب نگه داشتن پوست و قطع اصلاح است که به موهای رشد کرده اجازه می‌دهد تا رشد کنند. کیست‌ها کیسه‌ها یا کپسول‌های کوچکی هستند که با مایع، باکتری، چرک یا انواع دیگر زباله‌ها پر شده‌اند.
لطفاً جهت دسترسی به لیست برترین متخصص عمل جراحی کشاله ران کلیک کنید
اگر کیست دارید، با تماس با هر مطب و تماس مستقیم با یکی از اعضای تیم، یک معاینه در نزدیکترین کلینیک خود رزرو کنید. کیست کیسه ای است که در بدن تشکیل می شود - می تواند در استخوان ها، اندام ها یا بافت ها ایجاد شود. کیست‌هایی که در پوست ایجاد می‌شوند، اساساً یک پاکت پر از سلول‌های پوست، باکتری‌ها و/یا چرک هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد