جزئیات روش های باندینگ دندان

۷۹ بازديد

هنگامی که شما و دندانپزشکتان به توافق رسیدید که باندینگ گزینه مناسبی است، دندانپزشک شما دندان را آماده می کند. آماده سازی دندان شامل اطمینان از عاری بودن دندان از پلاک و جرم در ناحیه ای است که باند می شود. در این صورت، دندانپزشک مواد پوسیده را قبل از استفاده از رزین کامپوزیت حذف می کند. برای باندینگ چسب، بخشی از آماده سازی دندان استفاده از محصول اچینگ و چسب برای بهبود باندینگ مواد ترمیمی است. بله، این یک راه عالی و موقتی برای رفع پارگی دندان یا مشکلات دیگر کودک در نظر گرفته می شود. هنگامی که کودک به طور کامل رشد کرد، بسته به محل دندان های باند شده، ممکن است یک درمان زیبایی دندان مانند روکش های چینی توصیه شود.

اطلاعات بیشتر سلامت نیوز

این فرآیند به یک متخصص در دندانپزشکی زیبایی نیاز دارد تا باندینگ دندان را برای شکاف ها، تراشه ها و سایر آسیب هایی که روی دندان ها تأثیر می گذارد، انجام دهد. باندینگ همچنین برای جایگزینی پرکردگی های قدیمی، پوشاندن شیارها و حتی کاهش حساسیت در خط لثه به دلیل فرورفتگی لثه بسیار عالی است. پس از عمل باندینگ دندان زمان بهبودی فیزیکی وجود ندارد، اما قهوه، چای، الکل و سیگار می توانند رزین روی دندان های باند شده شما را لکه دار کنند. به همین دلیل، ضروری است تا حداقل 48 ساعت پس از عمل از هرگونه ماده ای که می تواند رزین را لکه دار کند اجتناب کنید. هزینه باندینگ دندان چقدر است؟ مهم است که قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا این روش برای شما صحیح است، پاسخ دهید.

باندینگ دندان برای دندان شکسته

دو بار در روز مسواک بزنید، حداقل یک بار در روز از نخ دندان استفاده کنید و دو بار در سال به جلسات معمول دندانپزشکی بروید. بلافاصله پس از عمل باندینگ دندان، دندانپزشک شما توصیه می کند که از نوشیدنی های تیره، آب نبات های سفت و غذاهای چسبناک خودداری کنید.
لطفاً جهت دسترسی به لیست بهترین دندانپزشک کلیک کنید
پس از چند روز تا یک هفته، باندینگ در برابر لکه ها و آسیب ها مقاوم تر می شود.

رزین کامپوزیت مورد استفاده در باندینگ را می توان شکل داد و جلا داد تا با دندان های اطراف مطابقت داشته باشد. اغلب از باندینگ برای اهداف زیبایی برای بهبود ظاهر دندان های تغییر رنگ یا تراشیده استفاده می شود. همچنین می‌توان از آن برای بستن فضاهای بین دندان‌ها، بلندتر نشان دادن دندان‌ها یا تغییر شکل یا رنگ دندان استفاده کرد.

دندان های باند شده را باید هر روز مسواک زد و نخ دندان کشید و دو بار در سال در مطب دندانپزشکی تمیز کرد، درست مانند بقیه دندان ها. مهمترین چیزی که باید در مورد مراقبت از دندان باند شده خود در نظر داشته باشید این است که رزین کامپوزیت می تواند لکه را جذب کند، همانطور که دندان های طبیعی می توانند. بنابراین، تا حد امکان از سیگار کشیدن، شراب قرمز، قهوه و چای خودداری کنید. همچنین، در حالی که کامپوزیت می تواند تیره شود، نمی توان آن را روشن کرد. بنابراین اگر به فکر سفید کردن دندان های خود هستید، باید قبل از باند شدن دندانتان این کار را انجام دهید تا بتوان یک سایه کامپوزیت متناسب با رنگ روشن تر دندان های سفید شده انتخاب کرد. اگر بعد از باندینگ دندان های خود را سفید کنید، ممکن است دندان باند شده با بقیه دندان ها مطابقت نداشته باشد.

دو نوع باندینگ دندانی وجود دارد که دندانپزشکان از آنها استفاده می کنند. باندینگ چسبی و پیوند مستقیم کامپوزیت هر دو می توانند نتایج باکیفیتی ارائه دهند. با این حال، مراحل فرآیند باندینگ دندان بین باندینگ چسب و کامپوزیت مستقیم متفاوت است. دندانپزشک شما با شما همکاری خواهد کرد تا مشخص کند کدام نوع باندینگ دندان برای شرایط شما مناسب است. باندینگ دندان فرآیندی است که می تواند دندان های آسیب دیده را ترمیم کند و زیبایی کلی لبخند شما را بهبود بخشد. اگر دندان‌های شما آسیب دیده یا آنطور که می‌خواهید به نظر نمی‌رسند، در مورد مزایای باندینگ دندان بیشتر بدانید تا مشخص کنید آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر.

هنگامی که اچینگ کامل شد، دندانپزشک یک ماده باندینگ و یک چسب روی دندان قرار می دهد تا مواد ترمیمی را آماده کند. پس از اعمال مواد ترمیمی، دندانپزشک چسب و مواد باندینگ را با استفاده از نور کیورینگ سفت می کند. باندینگ چسب یک اصطلاح گسترده ای است که برای توصیف فرآیند چسبیدن به مواد ترمیمی به شکل اینله، آنله، روکش چینی، پر کردن و غیره استفاده می شود. باندینگ دندان که به عنوان باندینگ دندانی نیز شناخته می شود، فرآیندی است که شامل چسباندن یک ماده جدید به دندان شما می شود. در این صورت، دندانپزشک شما ماده ای را انتخاب می کند - معمولاً پرسلن یا رزین - و آن را روی دندان آسیب دیده اعمال می کند.

به عنوان مثال، باندینگ دندان برای پر کردن شکاف های ناخواسته بین دندان ها در برخی موارد استفاده می شود. پزشک می‌تواند مراحل پروسه باندینگ دندان را به سرعت انجام دهد - گاهی اوقات در کمتر از یک بار ویزیت - و نیاز به زمان کمی یا بدون توقف دارد. باندینگ دندانی روشی است که در آن یک رزین همرنگ دندان اعمال می شود و با نور خاصی سفت می شود و در نهایت ماده را به دندان می چسباند تا لبخند فرد بهبود یابد.

در مقایسه با سایر اشکال دندانپزشکی زیبایی مانند ونیرهای چینی، باندینگ دندان می تواند بیشتر مستعد لکه شدن یا بریدگی باشد. ما به بیماران توصیه می کنیم از دندان های باند شده مراقبت ویژه ای داشته باشند تا برای مدت طولانی طبیعی و سالم به نظر برسند.
جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت آرکا بازدید نمایید
پس از انجام این کار، رزین روی دندان اعمال می شود، در موقعیت خود قالب گیری می شود و به شکل دلخواه صاف می شود.

پس از اینکه آخرین لایه رزین کامپوزیت سخت شد، دندانپزشک شما آن را شکل داده و صیقل می دهد تا دندان شما شکل بگیرد. در ویزیت بعدی دندانپزشکی، دندانپزشک شما باندینگ را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را جلا می دهد. با گذشت زمان، باندینگ ممکن است از بین برود و دندانپزشک شما ممکن است باندینگ را با رزین کامپوزیت بیشتری لمس کند.

آیا دندان ها بعد از باندینگ دندان به مراقبت ویژه نیاز دارند؟

اگر باندینگ سخت شده نیازی به اصلاح یا شکل دهی بیشتر نداشته باشد، دندانپزشک با صاف کردن سطح برای افزودن به ظاهر طبیعی کار را تمام می کند. روکش‌های دندانی به دندان‌های شما چسبانده می‌شوند، که می‌تواند باعث سردرگمی افرادی شود که سعی می‌کنند باندینگ دندان در مقابل روکش‌ها را در نظر بگیرند. باندینگ دندان می تواند بسیاری از نتایج مشابه روکش های چینی را ارائه دهد. دندانپزشکان می توانند از هر دو گزینه برای رفع آسیب و بهبود ظاهر دندان استفاده کنند. از ونیرهای پرسلن نیز می توان برای پوشاندن تغییر رنگ عمیق دندان ها استفاده کرد. باندینگ دندان می تواند سریعتر از روکش ها تکمیل شود و هزینه کمتری نیز دارد.

این یک راه حل مقرون به صرفه است زیرا به طور قابل توجهی ارزان تر از سایر روش های دندانپزشکی زیبایی مانند روکش ها و روکش ها است. در بحث بین باندینگ دندان در مقابل تاج، برنده کسی است که بهترین کار را برای شما دارد. باندینگ دندانی روی سطح دندان طبیعی شما اعمال می شود و با مینای دندان شما ترکیب می شود. روکش دندان از پرسلن ساخته شده و طوری طراحی شده است که دندان طبیعی شما را به طور کامل کپسوله می کند. روکش های دندانی به زمان بیشتری نیاز دارند زیرا باید قالب گرفته شود و سپس روکش ساخته شود. هنگام مقایسه قیمت در بحث باندینگ و روکش، متوجه خواهید شد که باندینگ دندان نسبت به روکش های دندانی ارزان تر است.

مانند باندینگ، دندانپزشک شما یک ماده شیمیایی ملایم را روی سطح جلویی دندان قرار می دهد تا روکش شود تا کمی زبر شود. رزین کامپوزیت متناسب با رنگ دندان های طبیعی شما به گونه ای انتخاب می شود که روکش با دندان های شما ترکیب شود. سپس دندانپزشک شما رزین کامپوزیت را به صورت لایه ای روی دندان شما قرار می دهد.

سپس دندانپزشک شما یک ماده شیمیایی ملایم روی دندان قرار می دهد تا کمی زبر شود. این به رزین کامپوزیت کمک می کند تا به مینای دندان شما بچسبد یا به آن بچسبد. رزین کامپوزیتی که با رنگ دندان های طبیعی شما مطابقت دارد به گونه ای انتخاب می شود که باندینگ با دندان های شما ترکیب شود. دندانپزشک شما رزین کامپوزیت را به صورت لایه لایه روی دندان شما قرار می دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد