درس سنتور ایرانی در لوس

۵۱ بازديد

سنتور جعبه‌ای به شکل ذوزنقه است که بلندترین ضلع آن 90 سانتی‌متر، کوتاه‌ترین ضلع آن 35 سانتی‌متر، اضلاع جانبی آن 38 سانتی‌متر و ارتفاع آن بین 6 تا 10 سانتی‌متر است. معمولاً از چوب گردو، سرو، توت، توت سیاه یا توت سیاه درست می شود. در سطح سنتور دو حفره به شکل گل وجود دارد که علاوه بر زیبایی، به کیفیت صدا نیز می افزاید. برای شرکت در کلاس های آموزش سنتور مبتدی تا پیشرفته می توانید با اساتید در قسمت سنتور آشنا شوید و قیمت کلاس ها را مشاهده کنید و در دوره دلخواه خود ثبت نام کنید.

امین از سال 1389 که به کانادا نقل مکان کرد، فعالیت های اجرا و تدریس خود را ادامه داد. او با عضویت در گروه سرو، با هنرمندان مطرحی چون ناصر مسعودی و سپیده رئیس سادات به اجرای برنامه پرداخت. او در سال 2018 گروه ناواک را برای اجرا و ضبط آهنگ های خود و همچنین موسیقی استادان گذشته تشکیل داد. او مدرس متعهد و مفصل گروه سنتور، ردیف و گروه موسیقی ایرانی در آموزشگاه موسیقی سرو است. سیم‌های برنجی رزونانس کمتری دارند و سیم‌های فولادی رزونانس بالاتری را ایجاد می‌کنند.

ای نوازنده، ردیف، آهنگساز، مدرس و نوازنده سنتور و پژوهشگر موسیقی ایرانی بود.
جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت خوش نوا بازدید نمایید
او یکی از تاثیرگذارترین چهره های موسیقی ایرانی و بنیانگذار اصلی گروه مهمان نوازی در موسیقی سنتی ایران بوده است. پدرش علی پایور، هنرمند نقاش و کارشناس ارشد زبان فرانسه در دانشگاه تهران و پدربزرگش مصورالدوله، نقاش دوره قاجار بود که با نوازندگی ویولن، سنتور و سه تار آشنا بود. تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در دبیرستان فنون تهران به پایان رساند. در سال 52 وارد خدمت نظام شد و یک سال بعد به استخدام وزارت دارایی درآمد. در 17 سالگی تحصیلات موسیقی خود را نزد استاد ابوالحسن صبا طی دوره شش ساله آموزش موسیقی آغاز کرد.

تمام قسمت های سنتور از چوب و عمدتا از چوب گردو یا سرو ساخته شده است. داخل جعبه سنتور دو سوراخ وجود دارد که صدا را بلندتر می کند. این ساز تا 4 اکتاو حد صدا دارد و در بین سازهای ایرانی از نظر تولید صدا بیشترین گستره را دارد. این ساز هم به صورت تک نفره و هم به صورت هماهنگ استفاده می شود. به طور کلی در هر ردیف 9 خارک وجود دارد که فضای روی سنتور را به چهار قسمت تقسیم می کند و هر قسمت صداهایی با فرکانس های متفاوت تولید می کند.

درس سنتور فارسی در اسن

در گذشته این چکش ها سنگین تر بودند و بدون چسباندن نمد مورد استفاده قرار می گرفتند. با این حال، در چند دهه گذشته، چکش‌های سبک‌تر و ظریف‌تری طراحی شده‌اند که با چسباندن یک تکه نمدی کوچک در نوک آن‌ها سنگین می‌شوند. این چکش‌های سبک‌تر صدای سنتور را کمی ملایم می‌کنند و نوازنده را قادر می‌سازد تا قطعات سریع‌تری را بنوازد. آموزش سنتور یکی از مهم ترین و حساس ترین آموزش های ارائه شده توسط گروه اینواز می باشد.

درس سنتور ایرانی در لوس

سنتور ساز یکی از سازهای محبوب ایرانیان و مردم خاورمیانه است. با توجه به قدمت آن، افراد زیادی دوست دارند آن را بازی کنند. اگر به دنبال بهترین آموزش سنتور از مبتدی تا پیشرفته هستید، می توانید آن را شروع کنید. سنتور نوعی ساز کوبه ای زهی و کاملا ایرانی است که برخی آن را به ابونصر فارابی نسبت می دهند. ساز سنتور یک ساز ایرانی ذوزنقه ای است و دارای سیم های زیادی است که با دو زخم چوبی نواخته می شود.

در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد شرایط کلاس می توانید از طریق تلفن از کارشناسان ما بپرسید. تحصیلکرده پژوهش اجتماعی و جامعه شناسی و دارنده نشان هنرمند درجه سه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران (معادل لیسانس موسیقی 1395) موسس و مدیر موسسه موسیقی بداحه است. مدرس موسیقی به عنوان پیمانکار کلاسهای خصوصی و گروهی با موسسات مختلف موسیقی. سنتور با استفاده از دو چکش چوبی نواخته می شود و تنها شباهت به ساز قانون در شکل آن است. اختراع سنتور را به فارابی (قرن نهم میلادی) نسبت می دهند. اولین نشانه آن از سنگ‌تراشی‌های آشوری و بابلی (669 قبل از میلاد) می‌آید که نواختن ساز را در حالی که از گردن نوازنده آویزان است نشان می‌دهد.

ما در اینواز دوره های آموزش سنتور آنلاین و مجازی را با بهترین اساتید سنتور برگزار می کنیم تا بتوانید به صورت آنلاین آموزش سنتور را دریافت کنید. بسیاری از اساتید سنتور بر این باورند که یادگیری آن نیازمند تمرین و پشتکار فراوان است و اجرای یک آهنگ حداقل 3 ماه زمان می برد. در جلسه اول اساتید سنتور فارسی سرفصل های آکادمی را بررسی می کنند و سپس نحوه تمرین را به شما آموزش می دهند.

برنامه آموزش گوش با تمرین هایی برای به دست آوردن زمین عالی و یادگیری بازی با گوش. ممنون که سر زدید برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مشاوره رایگان رزرو کنید یا به سادگی از طریق واتس اپ پیام دهید. در ایران پیش از اسلام مردم با سنتورند که به آن کنر می گفتند آشنا بودند. انواع سنتور را می توان در چین، اروپای شرقی، انگلستان، آلمان و اتریش و همچنین هند، کامبوج و قاره آمریکا مشاهده کرد. در عراق، مصر، ترکیه، ارمنستان و گرجستان نیز یافت می شود.

او سپس در کلاس بزرگ آن زمان، امانول ملا، هارمونی و استاد کوپوزیون را تدریس کرد. در سال 1962 از وزارت فرهنگ و هنر برای ادامه تحصیلات کلاسیک به انگلستان اعزام شد. و در تمام این سالها تلاش زیادی برای شناساندن موسیقی ایرانی و سنتور به محافل دانشگاهی انگلستان انجام شد که برنامه های پر حجم آن سال در آرشیو رادیو بی سی وجود دارد. در این سال ها در دانشگاه لندن و دانشگاه کمبریج از او خواست تا کنفرانس هایی در این زمینه با ساز خود معرفی کند.

در کمتر از 6 ماه تمرین روزانه و با کمک یک معلم خوب می توانید یک آهنگ را پخش کنید. سنتور ساز کوبه ای است که اختراع آن را به ابونصر فارابی نسبت می دهند. این ساز شبیه ذوزنقه است که معمولاً 90 در 35 سانتی متر با ارتفاع 8 تا 10 سانتی متر است.

تا پایان قرن نوزدهم به دلیل نداشتن رشته های فولادی، به جای آن از ابریشم استفاده می شد. رشته‌های سنتور در گروه‌های چهارتایی محکم می‌شوند و هر گروه یک زمین را ایجاد می‌کند. این نوع سنتور جی کوک است و نت های ردیف کلاسیک فارسی بر اساس آن نوشته شده است.


لطفاً جهت دسترسی به لیست برترین استاد ویولن کلیک کنید
در سال 1360 همراه با جلیل شهناز، علی اصغر بهاری، محمد اسماعیلی و محمد موسوی، برای بار دیگر استادان موسیقی ایران گروه را سازماندهی کردند و آهنگ سنتور و نوازندگی را به عهده گرفتند. این گروه آثار ماندگار را با محمدرضا شجریان و شهرام ناظری اجرا کردند. محمدرضا شجریان، استاد آواز کنونی ایران، در سال 1350 پایور را به عهده گرفت و به دنبال آن، سنتور و ردیف آواز را فرا گرفت. سازهای ایرانی طیف وسیعی را شامل می شود که هر کدام صدای زیبای خود را دارند. این ساز قدمتی بسیار طولانی دارد و حتی تصویر آن در کنده کاری های دوره آشوری نیز یافت می شود. حتما صدای این ساز زیبا را در بسیاری از آهنگ های ایرانی و سنتی شنیده اید.

این سنتور با بدنه کوچکتر و همچنین ایجاد رزونانس بالاتر وجود دارد و معمولاً A-tuned است. سنتورهایی با یازده و دوازده پل نیز وجود دارد که چندان رایج نیستند. پل های سمت راست به لبه سمت راست سنتور نزدیک تر هستند در حالی که پل های سمت چپ از لبه سمت چپ دورتر هستند.

وی در سال 1389 از هنرستان موسیقی تهران فارغ التحصیل شد. وی اولین برنده نوازندگی سنتور در اولین و دومین جشنواره آموزشگاه های موسیقی در سال های 1384 و 1385 در تهران بوده است. در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران مدرک کارشناسی ارشد موسیقی را گرفت و در این زمان ردیف موسیقی کلاسیک ایرانی را نزد داریوش طلایی و مجید کیانی فرا گرفت. او جزئیات و ظرافت های نوازندگی و موسیقی را نیز نزد سیامک آقایی آموخت. پگاه با گروه‌های موسیقی متنوعی چون «راه..» همکاری داشته است.

شکل سنتور از یک کشتی الهام گرفته شده است، رشته های آن از تور ماهیگیری، و صدایی که ایجاد می کند شبیه امواجی است که به صخره ها در ساحل برخورد می کنند. استاد فرامرز پایور در سال 1378 سکته کرد و از آن زمان تا زمان فوت نتوانست به فعالیت هنری خود ادامه دهد. اما در آن سال ها برخی از کارهای قدیمی او با دکور مهمان نوازی مهرداد و خوانندگی سالار عقیلی تهیه و اجرا شد. 1388 در بیمارستان اقدسیه شهید باهنر تهران بر اثر ایست قلبی و مشکل تنفسی درگذشت. An Interactive Santur Course فرامرز پایور این کتاب برای دانلود با iBooks در مک یا دستگاه iOS شما در دسترس است. کتاب‌های چندلمسی را می‌توان با iBooks در مک یا دستگاه iOS خواند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد