چگونه در مقابل کلاس خود با تصاویر سخنرانی کنید

۴۸ بازديد

در این مثال سخنرانی بداهه، گوینده تنها دو دقیقه برای یک طرح ساختاری سریع از جایی که بلافاصله در کانون توجه قرار گرفت وقت صرف کرد. سعی کنید به یک داستان شخصی فکر کنید که با موضوع سخنرانی بداهه شما مرتبط باشد. این موضوع به شما امکان می دهد در مورد آن صحبت کنید، نیازی به تحقیق یا تلاش برای دستیابی به حقایقی نخواهید داشت که باید به نحوی از آنها پشتیبانی کنید، و مخاطبان شما یک داستان شخصی را دوست خواهند داشت.
جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت سهیلا سرگزی بازدید نمایید
البته، این مثال برای همه سخنرانی های بداهه از نوع مصاحبه، که می تواند به سختی سخنرانی های نوع موضوع باشد، ایده آل است. با این نوع سوال، آنجل سخنرانی فی البداهه خود را با داستانی شخصی شروع می کند که جالب می شود و باعث می شود مخاطب او را دنبال کند. در این ویدیوی نمونه سخنرانی چهار دقیقه ای، آنجل اندرسون دقیقاً به شما می آموزد که صحبت کردن بداهه چیست، چگونه آن را تمرین کنید، و حتی نمونه ای پر از نکات مهم را نشان می دهد که می تواند به شما در توسعه مهارت های مشابه کمک کند.

یک داستان مرتبط بگویید تا گفتار خود را شخصی کنید

کریس سخنرانی فی البداهه خود را با سؤالات زیادی که از یک داستان شخصی سازی شده است شروع می کند و سپس به موضوع اصلی سخنرانی منتهی می شود. از آنجایی که اکثر سخنرانی های بداهه به طور غیرمنتظره ای اتفاق می افتند، نه تنها باید چیزی از هیچ به دست آورید، بلکه باید چیزی را که به دنبالش هستید به مخاطب ارائه دهید. چنین اقدامات مطمئنی با ساختار گفتار، لحن صدای مطمئن، و گفتار آرام و شخصی‌شده شما به خوبی همراه خواهد بود. من همچنین چند نمونه عالی از سخنرانی های فی البداهه را فهرست کرده ام تا به شما ایده بدهم که در مورد چه چیزی صحبت می کنم. Deb DiSandro مالک Speak Up On Purpose است، سازمانی که به بهبود و آموزش سخنرانی عمومی اختصاصی است.
لطفاً جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره مذاکره مصاحبه به این سایت مراجعه نمایید
دب بیش از 30 سال تجربه به عنوان سخنران ملی دارد و در کنفرانس نویسندگان Erma Bombeck و انجمن ملی ستون نویسان روزنامه ارائه کرده است.

انتخاب موضوع شما

ترس از سخنرانی در جمع چیزی است که بسیاری از مردم در آن سهیم هستند. معمولاً از آن به عنوان یکی از رایج ترین ترس هایی که افراد دارند نام می برند. باور کنید یا نه، بهترین راه برای غلبه بر ترس از صحبت کردن در جمع این است که آن را انجام دهید - خیلی زیاد. باور کنید یا نه، ممکن است در واقع شروع به لذت بردن از آن کنید. این یکی از دلایلی است که برای کودکان و نوجوانان مهم است که در مدرسه سخنرانی کنند.

سخنرانی در مقابل کلاس ممکن است اعصاب خردکن به نظر برسد، اما اگر خیلی زودتر تمرین کنید، عالی عمل خواهید کرد! یک متن برای سخنرانی خود بنویسید تا همه چیزهایی را که می خواهید بگویید در آن گنجانده باشید. سعی کنید آن را جلوی آینه یا در مقابل یک دوست بخوانید تا به گفتن آن با صدای بلند عادت کنید. همچنین تهیه چند یادداشت برای کمک به یادآوری سخنرانی خود مفید است. لازم نیست همه چیز را بنویسید، فقط نکات اصلی که به تضعیف حافظه شما کمک می کند. هنگامی که زمان سخنرانی شما فرا می رسد، صاف بایستید و بازوهای خود را در پهلوی خود قرار دهید، که باعث می شود اعتماد به نفس و آرامش بیشتری به نظر برسید.

روی پخش صدای خود و صحبت کردن با سرعت عادی تمرکز کنید تا همه بتوانند شما را به وضوح درک کنند. بسته به موضوع کلاسی که دانش‌آموز در آن سخنرانی می‌کند، موضوع می‌تواند با هر آنچه که تدریس می‌شود مرتبط باشد. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که نوجوانان نیز عصبی خواهند بود - در برخی موارد بسیار عصبی. شاید حتی بیشتر از بچه‌های کوچک‌تر، زیرا نوجوانان بیشتر نگران این هستند که دیگران چه فکری می‌کنند و خیلی نگران هستند که در آن جا بیفتند. هدف این است که مخاطب گوش کند و بفهمد در سخنرانی بداهه شما چه می گویید، اما همچنین به چیزهایی که می گویید پاسخ دهد. داشتن اعتماد به نفس در مقابل مخاطب یک کاری است که باید انجام دهید، در حالی که دیگری تمرکز روی مخاطب و برنامه ریزی ساختاری است که در نکته بعدی یاد خواهید گرفت.

به آهنگ صدای خود توجه کنید

او در سال 2007 عضو انجمن ملی سخنرانان منتشر شد و در Writer's Digest، Daily Herald، Day Women و Better Homes منتشر شده است.

سخنرانی به عنوان یک هنر و مهارت، نیازمند بهره‌گیری از تکنیک‌های متنوع و مؤثر است تا پیام شما به درستی به مخاطبان منتقل شود و ارتباط موثری برقرار شود. یکی از تکنیک‌های سخنرانی انگلیسی، استفاده از زبان بدن و ارتباط چشمی است. با نگاه کردن به مخاطبان، صمیمیت و اعتماد به نفس خود را نشان دهید و از حرکات زبان و بدن برای تأکید بر نکات کلیدی استفاده کنید. همچنین، تکنیک‌های صدا و تلفظ نیز بسیار مهم است. صدای قوی و مطمئن، استفاده از انشعابات مناسب و تنوع در آهنگ صدا می‌تواند تأثیر مثبتی بر ارتباط شما با مخاطبان داشته باشد.

 

تنظیم ساختار سخنرانی نیز از تکنیک‌های حیاتی است. استفاده از مقدمه‌ای جذاب برای جلب توجه، ارائه محتوای اصلی با تقسیم بندی منطقی و استفاده از مثال‌ها و شواهد، و در پایان، خلاصه‌ای از نکات اصلی و ارائه یک پیام قوی به مخاطبان، از اصولی است که باید مراعات شود. همچنین، اجتناب از استفاده از اصطلاحات و عباراتی که ممکن است برای مخاطبان ناآشنا باشند، و استفاده از زبان ساده و روان نیز می‌تواند ارتباط شما با مخاطبان را بهبود بخشد.

امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد