درمان ریشه ریشه اندودنتیکس

۷۶ بازديد


جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت دندانپزشکی ویستا بازدید نمایید
دندان‌های آسیاب و پرمولر دندان‌های اولیه‌ای هستند که در جویدن استفاده می‌شوند و تقریباً در آینده بدون پوشش کاسپال شکسته خواهند شد. دندان های قدامی معمولاً پس از عمل کانال ریشه نیازی به ترمیم پوشش کامل ندارند، مگر اینکه از دست دادن وسیع دندان در اثر پوسیدگی یا به دلیل زیبایی یا اکلوژن غیر معمول وجود داشته باشد. قرار دادن روکش طلایی چدنی محافظ تاج یا کاسپ نیز توصیه می شود زیرا این پوشش ها بهترین توانایی را برای آب بندی دندان درمان شده دارند.

زمانی که درمان ریشه مورد نیاز است

سپس دندان شما بیشتر تمیز و آماده می شود و در ویزیت های بعدی ریشه درمانی پر می شود. هنگامی که درمان مجدد به عنوان راه حل انتخاب شد، دندان شما دوباره باز می شود تا به مواد پرکننده کانال ریشه دسترسی پیدا کنید. سپس اندودنتیست کانال های شما را تمیز کرده و داخل دندان مشکل دار را به دقت بررسی می کند. پس از تمیز کردن، کانال ها پر و مهر و موم می شوند و یک پر کردن موقت در دندان قرار می گیرد.

پس از تمیز کردن و شکل دادن به سیستم کانال ریشه، فضای حاصل با ماده ای لاستیک به نام گوتا پرکا پر می شود. برای تکمیل مدیریت دندان درمان شده کانال ریشه، باید یک پر کردن یا تاج قطعی قرار داده شود. با این حال، بقا یا عملکرد دندان درمان ریشه اغلب مهم‌ترین جنبه از نتایج درمان ریشه است، نه درمان آپیکال به تنهایی. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که موادی که معمولاً برای تمیز کردن فضای کانال ریشه استفاده می‌شوند، کانال را به طور ناقص استریل می‌کنند. یک دندان به درستی ترمیم شده پس از درمان ریشه، نرخ موفقیت بلندمدت نزدیک به 97٪ را به همراه دارد.

رایج ترین روش جراحی ریشه، اپیکوکتومی یا برداشتن انتهای ریشه است. این روش التهاب یا عفونت در ناحیه استخوانی اطراف انتهای دندان شما را تسکین می دهد. در این روش، بافت لثه باز می شود، بافت عفونی برداشته می شود و گاهی اوقات انتهای ریشه برداشته می شود.
لطفاً جهت دسترسی به لیست بهترین دندانپزشک کلیک کنید
ممکن است یک پر کردن کوچک برای مهر و موم کردن کانال ریشه گذاشته شود.

به طور خاص، علائم عفونت پالپ شامل ناراحتی و درد در داخل و اطراف دندان و لثه، حساسیت به دمای سرد یا گرم، و تورم لثه یا صورت است. اگر این علائم را تجربه می کنید، دندانپزشک شما احتمالاً درمان ریشه را به منظور برداشتن پالپ بیمار و تمیز کردن و آب بندی سیستم ریشه توصیه می کند. این درمان را می توان در یک یا دو ویزیت، بسته به وضعیت عفونت از قبل، تکمیل کرد.

درمان مجدد ریشه

ثانیاً، کانال‌های ریشه نسبتاً بدون درد و اندکی ناراحتی هستند - در مقایسه با سایر روش‌های دندانپزشکی مانند کشیدن دندان طبیعی، روش کانال ریشه اغلب کاملاً بدون درد است. این به لطف تکنولوژی مدرن دندانپزشکی، بی حسی موضعی که ناحیه را بی حس می کند و تخصص اندودنتیست ها در یک مطب تخصصی خوب است. درمان ریشه شامل برداشتن این ساختارها، ضد عفونی کردن و متعاقبا شکل دادن، تمیز کردن و ضد عفونی حفره ها با سوهان های کوچک و محلول های آبیاری و بسته شدن کانال های ضد عفونی شده است. پر کردن کانال‌های تمیز و ضدعفونی‌شده با یک پرکننده بی‌اثر مانند گوتاپرکا و معمولاً سیمان مبتنی بر اوژنول اکسید روی انجام می‌شود. از رزین اپوکسی برای اتصال گوتاپرکا در برخی از روش‌های کانال ریشه استفاده می‌شود. گزینه دیگر استفاده از مواد پرکننده ضد عفونی کننده حاوی پارافورمالدئید مانند N2 است.

شواهد کافی برای ارزیابی اثرات روکش‌ها در مقایسه با پرکردن‌های معمولی برای ترمیم دندان‌های پرشده از ریشه وجود ندارد، تصمیم برای ترمیم باید به تجربه بالینی پزشک و ترجیح بیماران متکی باشد. اگر دندان کاملاً مهر و موم نشده باشد، ممکن است کانال نشت کند و در نهایت باعث خرابی شود. بنابراین، تخریب پوسیدگی غیرقابل ترمیم دلیل اصلی کشیدن دندان پس از درمان ریشه است که تا دو سوم این کشیدن‌ها را شامل می‌شود. بنابراین، بسیار مهم است که به طور منظم از کانال ریشه اشعه ایکس گرفته شود تا اطمینان حاصل شود که دندان مشکلی ندارد که بیمار از آن آگاه نباشد.

این یکی از مخوف ترین روش های دندانپزشکی است که بسیاری از بیماران ما از آن متنفرند. اما این مهم است که بدانید اگر به درستی و به خوبی انجام شود، سخت تر و دردناک تر از هر عمل دندانپزشکی دیگری نیست. بسیاری از بیماران می پرسند درمان ریشه چیست؟، چرا به درمان ریشه نیاز دارم؟، چگونه بفهمم که آیا به درمان ریشه نیاز دارم؟ در طول درمان ریشه چه می کنید؟ و خیلی چیزهای دیگر. بنابراین فکر کردم که از دیدگاه دندانپزشک برای ارائه یک راهنمای گام به گام مفید برای درمان ریشه کمک کنم. پس درمان ریشه چیست؟ درمان ریشه یک روش دندانپزشکی است که زمانی که دندان به شدت پوسیده شده و عصب و کانال ریشه دندان عفونی شده است، مورد نیاز است. همچنین به عنوان درمان ریشه دندان شناخته می شود، این روش شامل تمیز کردن و درمان عصب یا کانال ریشه عفونی دندان و سپس پر کردن آن با پر کردن ریشه است.

اصطلاح "ریشه کانال" از تمیز کردن کانال های داخل ریشه دندان می آید. با پیشرفت‌های دندانپزشکی و بی‌حس‌کننده‌های موضعی، بیشتر افراد در طول کانال ریشه درد کمی دارند. جایگزین های کانال ریشه شامل کشیدن دندان آسیب دیده، عدم درمان بیشتر، یا جایگزینی دندان با ایمپلنت دندان، بریج یا پروتز جزئی متحرک است.

وقتی صحبت از هزینه متوسط ​​کانال ریشه در سیدنی و استرالیا می شود، هزینه های درمان ریشه شامل همه چیز از مشاوره گرفته تا مواد مورد استفاده (مانند گوتاپرکا، پر کردن موقت و سدهای دندانی) می شود. متخصصین دندانپزشکی استرالیا به عنوان یک ارائه دهنده خدمات درمانی کانال ریشه با کیفیت بالا، هدفشان ارائه درمانی با بالاترین کیفیت و در عین حال مقرون به صرفه بودن قیمت است. در رابطه با مراقبت های بهداشتی، اگر به عنوان بخشی از طرح بیمه درمانی خصوصی، خدمات اضافی دندانپزشکی دارید، واجد شرایط دریافت مبلغی از هزینه خواهید بود. برای یک برنامه درمانی دقیق با اطلاعات جامع قیمت، تماس بگیرید یا همین امروز یک مشاوره رزرو کنید. هنگامی که نوبت به فرآیند برداشتن می شود، دندانپزشک پالپ بیمار را از داخل جدا کرده و سیستم کانال ریشه دندان را تمیز و مهر و موم می کند.

اگر نمی دانید که آیا ممکن است به کانال ریشه نیاز داشته باشید یا خیر، چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید. این موارد شامل وضعیت فعلی دندان‌های شما و اینکه آیا دندان‌های شما به شدت پوسیده شده‌اند یا خیر. درمان ریشه زمانی انجام می شود که پالپ متشکل از اعصاب و عروق خونی دندان عفونی یا آسیب ببیند. در طول درمان ریشه، پالپ برداشته می شود و داخل دندان تمیز و مهر و موم می شود. هنگامی که باکتری ها از طریق حفره های عمیق، ترک ها یا پرکردگی های معیوب وارد دندان شما می شوند، دندان شما ممکن است دچار آبسه شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد