صعود به قله اورست در فصل بهار

۷۲ بازديد

کوهنوردان خارجی برای صعود به قله اورست در فصل بهار باید 11000 دلار آمریکا به عنوان حق امتیاز پرداخت کنند.
جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت کوه مارکت بازدید نمایید
همین مقدار برای فصل پاییز 5500 دلار و برای فصل تابستان 2750 دلار آمریکا است. انتظار می رفت در بهار امسال نیز درآمد قابل توجهی از حق الزحمه کوهنوردی جمع آوری شود. اداره گردشگری بر اساس این تصمیم با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که تمامی فعالیت های کوهنوردی در فصل بهار امسال به تعویق افتاده است.

در مجموع 918 کوهنورد مجوز صعود به قله اورست را در فصل بهار 2019 گرفته بودند. این وضعیت شرایطی را ایجاد کرده است که در آن کشور سالانه نزدیک به 600 میلیون روپیه از محل کوهنوردی از دست خواهد داد. تنها با تعلیق کوهنوردی در فصل بهار، این ایالت نزدیک به 500 میلیون روپیه ضرر خواهد کرد. درآمدی به ارزش 442.3 میلیون روپیه به عنوان حق امتیاز تنها از کوهنوردان صعود به قله اورست جمع آوری شد.

بخش گردشگری، کوهنوردی گفت که درآمدی به ارزش 496.8 میلیون روپیه از حق امتیاز کوهنوردی در فصل بهار سال گذشته جمع آوری شده است. به گفته دپارتمان گردشگری، درآمدی به ارزش 560 میلیون روپیه از حق امتیاز کوهنوردی در تمام فصول سال گذشته جمع آوری شده است. بخش گردشگری این کشور در حال حاضر به شدت تحت تأثیر شیوع جهانی بیماری کرونا قرار گرفته است.
لطفاً جهت دسترسی به لیست بهترین فروشگاه کوهنوردی کلیک کنید
تمامی فعالیت های کوهنوردی در فصل بهار این بار به حالت تعلیق درآمده است که باز هم ضربه ای به بخش گردشگری وارد می کند زیرا کوهنوردی منبع اصلی درآمد این بخش است. کمیته عالی کنترل ویروس کرونا روز پنجشنبه تصمیم گرفته بود تا با توجه به همه‌گیری جهانی ویروس کرونا، تمام فعالیت‌های کوهنوردی در فصل بهار را به حالت تعلیق درآورد. به همین ترتیب، کوهنوردان نپالی باید 75000 روپیه به عنوان حق امتیاز کوهنوردی در فصل بهار، 37500 روپیه در فصل پاییز و 18250 روپیه در فصل تابستان پرداخت کنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد